همه چیز درباره کتانی آل استار ؛ از تمرین المپیک تا پیاده‌روی و مهمانی!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کتانی آل استار که بسیاری آن را با نام «کانورس آل استار چاک تیلور» هم می‌شناسند، یکی از محبوب‌ترین کفش‌ها در سرتاسر جهان به‌شمار می‌رود که با گذشت زمان، مقبولیت فراوانی میان مردم، به ویژه نسل جوان پیدا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوقی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کانورس یک شرکت باسابقه و نامدار آمریکایی است که هم‌اکنون زیرمجموعه شرکت نایک به شمار می‌رود. با وجود گذشت یک قرن از تولد این برند، طراحی کتونی آل استار تغییر چندانی در این مدت نداشته و همچنان مانند مدل‌های اولیه تولید می‌شوند؛ با این وجود بسیاری از افراد معتقدند که باید حداقل یک جفت کتانی آل استار در کمد کفش‌هایشان داشته باشند! در ادامه این دلایل بیشتر بررسی می‌شود؛

قصه کتونی آل استار از کجا شروع شد؟

این کفش در دهه 1920 به عنوان کفش بسکتبال معرفی شد و بعد به کفش رسمی تمرینات المپیک و همچنین پوتینی برای سربازان ارتش ایالات متحده تبدیل شد.

در واقع یک سال بعد از تولید مدل اولیه آل استار، «چاک تیلور»، بازیکن آمریکایی بسکتبال، درخواست کرد تا یک کفش بسکتبال با ساپورت مچ پا و انعطاف‌پذیری بالا بسازند. به همین خاطر کتانی آل استار با ایجاد تغییراتی در طراحی اولیه خود، به اولین کفش مورد تایید یک ورزشکار مشهور و ستاره تبدیل شد و در بسیاری ازباشگاه‌ها، سالن‌های بدنسازی، دانشگاه ها و…  مورد استفاده قرار گرفت.

در واقع پس از اینکه تیلور کتانی آل استار را در سراسر کشور آمریکا تبلیغ کرد، محبوبیت آن افزایش یافت؛ در طول جنگ جهانی دوم، به کفش رسمی تمرینات آمادگی جسمانی نیروهای مسلح ایلات متحده و از سال 1936 تا 1968 به کفش رسمی بازی‌های المپیک تبدیل شد.

در دهه 60 میلادی این کفش بیش از 70 درصد بازار کفش‌های بسکتبال را در اختیار داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی، محبوبیت کتونی آل استار رو به افول گذاشت و کفش‌هایی با رویه چرمی و زیره‌های لاستیکی محکم‌تر جایگزین شدند.

این برند در دهه 80 و 90 میلادی، محبوبیت را دوباره تجربه کرد و مورد علاقه اسکیت‌بازان، نوازندگان، بازیگران و … قرار گرفت. برند آل استار سال 2003 با قیمت 305 میلیون دلار توسط نایک خریداری شد. از دهه 20 تا کنون طراحی این کفش به ندرت تغییر کرده و ستاره کتانی آل استار کانورس چاک تیلور در قسمت بالایی آن هنوز جا دارد و البته لوگوی معروف آل استار نیز روی مچ پای مدل‌های بالاتر این کفش چسبانده شده‌ است.

چرا باید کتانی آل استار بخریم؟

زیره این کفش لاستیکی و رویه آن از جنس پنبه است؛ یعنی به قدری دوام دارد که علاوه بر کفش‌های کتانی، در بادبان‌ها، کوله پشتی‌ها و محصولات بادوام دیگر استفاده می‌شود. پارچه پنبه‌ای سبک و برای تابستان فوق‌العاده خنک است.

یکی دیگر از مزیت‌های جذاب کتونی آل استار مناسب بودن رویه کفش برای کشیدن آسان نقاشی روی آن است! کاری که مردم در طول سال‌ها انجام داده‌اند تا کفش‌های مختص به خودشان را بسازند.

کفی این کفش زیاد نرم نیست و قوس زیادی را تحمل نمی‌کند، اما همین امر باعث محکم بودن در برابر ضربه می‌شود. در واقع زیره کتانی آل استار از جنس لاستیک ولکانیزه است که باعث استحکام و دوام آن می‌شود و می‌تواند مقاومت بیشتری را در برابر سایش و پارگی نسبت به بسیاری از زیره‌های لاستیکی دیگر تحمل کند. مشکل نداشتن قوس کف کتونی آل استار را نیز به سادگی می‌توان با کفی طبی حل کرد.

کفش‌های آل استار سبک هستند و وزن زیادی ندارند. همچنین در رنگ‌های مختلف و با قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

به دلیل کفی صاف و بدون پاشنه، این کفش حتی برای وزنه‌برداری نیز ایده‌آل است؛ زیرا صافی آن باعث می‌شود انگشتان پا به خوبی باز شده و موقعیت ورزشکار حفظ شود. کفی لاستیکی آن نیز باعث انتقال وزن به زمین می‌شود و در نهایت به حفظ فرم صحیح بدن، کمک شایانی می‌کند. وجود یک نوار لاستیکی زیر کفی کتانی آل استار نیز باعث افزایش دوام این کفش می‌شود.

خرید آسان کتانی آل استار از ایران کانورس

فروشگاه ایران کانورس یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های ایرانی فعال در زمینه کتونی‌های اسپرت است. این فروشگاه ضمن تضمین اصالت کالاها، با قیمتی مناسب، محصولی اصل و با کیفیت را از برند مشهور کانورس و ونس در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران کانورس
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز