همه چیز درباره ارز دیجیتال ترون + تحلیل قیمت

قیمت ترون-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ارز دیجیتال ترون، یکی از 10 رمز ارز برتر بازار کریپتوکارنسی‌ها است. این ارز با برخورداری از ویژگی‌هایی همچون سرعت بالا، کارمزد بسیار پایین و حجم بالای معاملات به یکی از رقبای جدی ارزهای مطرح بازار مانند اتریوم تبدیل شده است.

به گزارش کاماپرس، ترونیکس یا ترون با نماد اختصاری TRX، کوین اختصاصی شبکه ترون است که فعالیت خود را با هدف ایجاد بستری رایگان برای تولیدکنندگان محتوا آغاز کرد. قیمت ترون از ابتدای ورود این ارز به دنیای رمز ارزها، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. شبکه ترون امکان انجام بیش از 2,000 تراکنش در ثانیه را برای کاربران ایجاد کرده که در مقایسه با ارزهای رقیب آن، امتیاز مهمی محسوب می‌شود. 

این نوشته به بررسی صفر تا صد خرید ترون و قیمت آن ‌پرداخته است.

ارز دیجیتال ترون چطور متولد شد؟

ارز دیجیتال ترونیکس (TRX) که با نام ترون شناخته می‌شود در سال 2017 توسط جاستین سان، یکی از مدیران سابق ریپل (XRP) در چین خلق شد. بنیاد غیرانتفاعی ترون (Tron Foundation) نیز در جولای سال 2017 تاسیس شده بود. این موسسه در دسامبر همان سال، پروتکل متن باز خود را عرضه و سپس در سال 2018 شبکه اصلی ترون را راه‌اندازی کرد.

جاستین سان پس از خلق ارز دیجیتال ترون، با جلب نظر شرکت‌های متعددی همچون بیت‌مین (Bitmain) و بایننس و سرمایه‌گذاران مطرحی مانند مدیرعامل استارتاپ OFO و موسس بازی کلش آف کینگز، در عرضه اولیه این کوین، موفق به جذب سرمایه 70 میلیون دلاری شد.

راز آسمان پایتخت

ترون چه کاربردی دارد؟

ترون، یک پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است که با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری رایگان محتوا در حوزه سرگرمی خلق شد. در واقع شبکه ترون در راستای توسعه بازار جهانی سرگرمی، رسانه و محتوا اقدام به حذف واسطه‌ها کرده و به این ترتیب سازندگان محتوا می‌توانند مستقیما با کاربران در ارتباط باشند و از طریق آنها درآمد کسب کنند. 

تولیدکنندگان و مخاطبان محتوا می‌توانند از ارز دیجیتال ترونیکس برای دسترسی به خدمات شبکه ترون استفاده کنند. به‌عنوان مثال، مخاطبان، محتوای موردنظر خود را با پرداخت ترون خریداری می‌کنند و سپس تولیدکنندگان می‌توانند ترون دریافتی خود را با دیگر ارزهای دیجیتال معامله کنند یا برای استفاده از دیگر خدمات بلاکچین مصرف کنند.

ویژگی‌های رمز ارز ترون کدام است؟

هدف شبکه ترون ایجاد یک بستر غیر متمرکز برای توزیع محتوا است تا محتوای دیجیتال با هزینه اندکی به اشتراک گذاشته شود و سازندگان محتوا از تولید مطالب خود سود ببرند.

ترون در این راستا از ویژگی‌های مهمی همچون سرعت پردازش بالا، کارمزد بسیار پایین و نزدیک به صفر، پشتیبانی بالا و معماری سه لایه برای بهبود عملکرد خود بهره برده است؛ ضمن این‌که شبکه ترون ادعا می‌کند که ظرفیت پردازش حدود 2,000 تراکنش در ثانیه را با کارمزد بسیار پایین دارد. این در حالی است که رقبای ترون یعنی بیت کوین و اتریوم 15 تا 20 تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کنند.

تحلیل قیمت ترون و پیش‌بینی آینده آن

این ارز نخستین بار در سال 2017 با قیمت 0.002 دلار عرضه و تنها یک سال بعد در ژانویه 2018 با بیش از ده هزار درصد رشد به قیمت 0.20 دلار رسید. با سیر نزولی بازار ارزهای دیجیتال در سال 2018، قیمت ترون نیز روند نزولی شدیدی پیدا کرد؛ با این حال در مقایسه با سایر رمز ارزها از عملکرد قیمتی خوبی برخوردار بود.

ترون یکی از ارزهای دیجیتال محبوب بازار است که به‌نظر می‌رسد آینده بسیار روشنی داشته باشد. تاکنون نیز تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های متعددی از قیمت ترون انجام شده که همگی روند رشد قیمت ترون را صعودی ارزیابی می‌کنند. به‌عنوان مثال سایت priceprediction.net ادعا می‌کند که قیمت ترون در سال 2025 به حدود 0.41 دلار خواهد رسید.

در حال حاضر این ارز دیجیتال محبوب با احتساب نرخ تتر به قیمت 3,825 تومان خرید و فروش می‌شود.

روش‌های خرید و فروش ترون

ترون، یکی از 10 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال است که خرید آن از طریق تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال امکان‌پذیر است. بهترین روش برای خرید ترون و معامله و سرمایه‌گذاری روی آن، ثبت نام در یک صرافی معتبر ایرانی و خرید ترون به‌صورت ریالی با کارت بانکی است. ضمن این‌که می‌توان از طریق معامله جفت ارزی (مانند تبدیل USDT به ترون) نیز اقدام به خرید آن کرد.

صرافی بیت 24

»بیت 24« یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معتبر است که خدمات ویژه‌ای در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به کاربران خود ارائه می‌دهد. با انتخاب این مجموعه می‌توان بیش از 170 ارز دیجیتال مختلف را در بستری امن و مطمئن معامله کرد.

از مزایای خرید از بیت 24 می‌توان به معاملات سریع، انتقال فوری، کیف‌پول امن و اختصاصی و احراز هویت سریع اشاره کرد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت این صرافی به آدرس /https://bit24.cash مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بیت 24
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز