مسافران تایلند مراقب تورهای ارزان قیمت باشند

تور تایلند-کاماپرس
ژیوار

یکی از مقصدهای پرطرفدار و البته پرتکرار بین مسافران ایرانی تایلند است. طبیعت بکر تایلند و جاذبه‌های گردشگری این کشور را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. اما همواره سفر به این کشور پر رمز و راز پرسش‌هایی را از سوی گردشگران مطرح می‌کند که کاماپرس در همین زمینه با مهدی اکبری مدیرعامل مجموعه سفرهای دلربا به گفت‌وگو پرداخته است.

همه آنچه که باید درباره تور تایلند بدانید

برای سفر به تایلند چه مدارکی را باید به همراه داشت؟

مدارک لازم برای سفر به تایلند در دو دسته خلاصه می‌شود؛ برای ویزا اصل پاسپورت با 7 ماه اعتبار، کپی صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، یک قطعه عکس سه و نیم و در چهار و نیم جدید با بک گراند سفید، تمکن مالی انگلیسی با مهر برجسته هلوگرام به زبان لاتین و دلار معادل 50 میلیون تومان از جمله مدارک قبل از ورود به تایلند است. برای ورود به کشور تایلند هم مدارکی که آژانس به مسافر ارائه می‌دهد نیاز است که می‌توان به بلیط رفت و برگشت، ویزا، واچر هتل، بیمه مسافرتی اشاره کرد.

هزینه صدور ویزای تایلند در سال 1403 چقدر است؟

هزینه قبض سفارت تایلند 40 یورو است؛ اما بیمه مسافرتی هم به آن اضافه می‌شود و با بیمه و خدمات کامل 45 یورو برای مسافر درمی‌آید که به صورت دلاری روی پکیج مسافر لحاظ می‌شود. در ویزای تک نفره هم مسافر باید 70 یورو پرداخت کند.

تور تایلند-کاماپرس

در تایلند باید چه نکاتی را رعایت کرد که به مشکلی برنخوریم؟ چه خطراتی برای توریست‌ها وجود دارد؟

بزرگترین مشکل مسافران ایرانی برای خرید تور تایلند عدم آگاهی برای انتخاب یک آژانس معتبر است. متاسفانه برخی مسافران قربانی تورهای ارزان و غیر واقعی می‌شوند و بعد از اینکه به تایلند مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند یا ترانسفر فرودگاهی برای آنها تعلق نگرفته یا مینی‌بو‌س‌ها کوچک و بدون کولر است. حتی برخی مسافران با این موضوع مواجه می‌شوند که آژانس هنوز هزینه هتل را پرداخت نکرده است. اما شرکت کارگزاری تایلند ما به اسم « تور وی‌آی‌پی» که قدرت گرفته از آژانس مسافرتی سفرهای دلربای است، برای حل این مشکل ترانسفرهای اختصاصی مدرن کولردار را اختصاص داده و هر مسافر یک ماشین اختصاصی دارد که هزینه آن فقط کمی گرانتر از ترانسفرهای گروهی است. اما در عوض به صورت وی‌آی‌پی مختص مسافران آژانس دلربا است. مسافران با بهترین شرایط به هتل می‌روند و حتی اگر تور ترکیبی شامل 5 شهر هم باشد، تمام ترانسفرهای فرودگاهی به صورت اختصاصی برای آنها برگزار می‌شود.

دریان سفر امید

مشکل دوم مسافران تایلند که در فرودگاه برایشان پیش می‌آید، بحث زبان انگلیسی است؛ چراکه برخی مسافران سفر اولی هستند و ممکن است مسلط به انگلیسی نباشند. برای رفع این مشکل نیز تیم ما مسافران را در گروهی مخصوص قرار می‌دهند و از چندین روز قبل با لیدرهای سفرهای دلربا در ارتباط هستند تا در فرودگاه مشکلی برایشان پیش نیاید. مسافران تمام سوالات خود را قبل از سفر با لیدرها در میان می‌گذارند.

سومین مشکل مسافران ایرانی سردرگمی در مورد تورهای داخلی تایلند است، مثلا برخی لیدرها یا شرکت‌های ضعیف تور جزیره یک روزه جیمزباند را بدون اینکه مسافر بداند دو برابر قیمت و با بدترین کیفیت ارائه می‌دهند. درحالیکه مجموعه ما برای حل این مشکل با برترین و با تجربه‌ترین لیدرهای ایرانی بومی که بیشتر از 10 سال است در تایلند زندگی می‌کنند ارتباط گرفته‌ و با بهترین افرادی که به صورت بین‌المللی کار می‌کنند، همکاری دارد.

کرایه خودرو و موتور در تور تایلند

آیا مردم تایلند توریست دوست هستند؟

تایلندی‌ها به شدت توریست دوست هستند. تایلند در لغت به معنی سرزمین لبخندها است و این لبخند را به وضوح در چهره‌های مردم بومی می‌بینید. مردم تایلند خون‌گرم هستند و ایرانی‌ها را دوست دارند.

آیا در تایلند می‌توان ماشین یا موتور کرایه کرد؟ هزینه آن چقدر است؟

بله کرایه موتور و ماشین معمولا با اصل پاسپورت انجام می‌شود. در برخی مراکز پاسپورت را به عنوان ضمانت نگه می‌دارند. داشتن گواهینامه بین‌المللی هم جز الزامات برای کرایه موتور یا اتومبیل در تایلند است. اما اگر کلاه کاسکت یا گواهینامه بین‌المللی نداشته باشید و هربار پلیس شما را متوقف می‌کند باید مبلغ 500 بت برای موتور و یک‌هزار بت برای ماشین که حدودا 800 هزار تومان تا حدودا یک میلیون و 600 هزار تومان است را پرداخت کنید.

تور تایلند-کاماپرس

در حال حاضر سفر به تایلند جز سفرهای لاکچری محسوب می‌شود؟

تایلند به دلیل داشتن پرواز مستقیم ایرانی در روزهای دوشنبه با ایرلاین ماهان ایر که مستقیم به پوکت می‌رود و پروازهای سه شنبه و پنجشنبه مستقیم ماهان به بانکوک، جز برترین مقاصد با قیمت مناسب و با کیفیت به شمار می‌رود. پرواز رفت و برگشت قطر امارات به جزیره بالی که نرخ نرمال آن از 80 میلیون شروع می‌شود و به 150 میلیون می‌رسد، لاکچری‌تر به حساب می‌آید. اما پرواز ماهان به پوکت از 35 میلیون تا 50 میلیون است و قیمت آن نصف پرواز خارجی درمی‌آید. پس از نظر آژانس‌هایی که چارترکننده پرواز هستند، این تور لاکچری محسوب نمی‌شود. اما تایلند به دلیل جزیره‌های مختلف، ویلاهای رو به دریا، اتاق‌های رو به جنگل، برنامه‌های آتش بازی، هتل‌های 5 ستاره و خدمات سوپر لاکچری می‌تواند جز سفرهای گران باشد. این قضیه بستگی به مسافر دارد که سفر اقتصادی بخواهد یا معمولی.

هزینه 300 میلیونی سفر یک زوج به تایلند

یک سفر 10 روزه به تایلند برای یک زوج چقدر تمامی می‌شود؟

سفر به تایلند برای زوج‌ها حدودا بین 50 تا 60 میلیون در می‌آید و حتی تا حدود 100 میلیون تومان معقول است. تمامی خدمات و ترانسفر و ویزا روی تور است و قرارداد هتل‌ها فقط با صبحانه است،. همچنین هر نفر هم باید 500 دلار تا یک‌هزار دلار برای مخارج جانبی تایلند هزینه کند. در مجموع سفر به تایلند حدودا 300 میلیون تومان برای زوج‌ها درمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

ایرانی‌ها معمولا به چه شهرهایی سفر می‌کنند؟

توریست‌های ایرانی از قدیم‌الایام بیشتر به شهر بانکوک و پاتایا سفر می‌کنند. اما درحال حاضر با توجه به کیفیت بالا و تورهای متنوع، جزیره پوکت بهترین مقصد توریستی است.

چرا تورهای ایرانی برای مقاصد توریستی و شهرهای خاص مانند سوخوتای یا چیانگ‌مای، به ندرت دیده می‌شود؟

شرکت‌های ایرانی که مجوز قانونی «تی‌ای‌تی» دارند، انگشت‌شمار هستند و مدل‌های قدیمی خود را از سال‌ها پیش با همان شهرهای مشابه ادامه می‌دهند. در این شرایط تمرکز روی شهرهای توریست‌محور است و شناسایی شهرهای جنگلی تایلند تا به‌حال به ندرت انجام شده است. اما کارگزاری «تور وی‌آی‌پی» با تیم چند ملیتی و نگاه متفاوت بهترین تورها را با بیشترین استقبال بین‌المللی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. آژانس سفرهای دلربا بیشتر از 15 شهر و جزیره با چندین مدل کشتی کروز در اختیار مسافران می‌گذارد و مشاوره تخصصی دارد. مجموعه ما باتوجه به بودجه مسافر، بهترین جزیره‌ها را پیشنهاد می‌کند و بعضا تورهای خاص و بکر هم ارائه می‌دهد که همکاران ما حتی یک بار اسمش را نشینده‌اند.

تور تایلند-کاماپرس

هزینه سفر انفرادی و تک به جزایری مانند سامویی یا لانتا چقدر تمام می‌شود؟

سفر به سامویی به دلیل پرواز داخلی تقریبا دو برابر گرانتر از جزیره پوکت است، تورهای یک روزه نسبت به پوکت کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. معمولا هزینه اقامت در سامویی نسبت به پوکت 20 درصد گرانتر است و قیمت پرواز داخلی دو برابر پرواز خارجی است. تور سامویی حدود 15 تا 20 میلیون تومان نسبت به تور پوکت گرانتر تمام می‌شود.

تایلند به پوکت و پاتایا خلاصه نمی‌شود

چرا ایرانی‌ها برخلاف دیگر مردم جهان فقط دو شهر پاتایا و پوکت را در تایلند می‌شناسند؟

یک علت آن به عدم دانش کافی کارشناسان فروش آژانس‌ها که به علت ارزانی فقط پکیج‌های 7 شبه پوکت پاتایا را بهترین پیشنهاد خود می‌دانند، برمی‌گردد. کارشناسانی که حتی خودشان به تایلند سفر نکرده و اصلا اطلاعات کافی ندارند. اما کارشناسان سفرهای دلربا به صورت رایگان توجه و سلیقه و بودجه مسافران را بررسی می‌کنند و بهترین آپشن را به آنها پیشنهاد می‌دهند. علت دوم شرایط اقتصادی و گران شدن 20 برابری ارز است. خیلی از مسافران اقامت 7 شبه پاتایا پوکت را با پروازهای چارتری به علت اینکه ارزان‌تر است، انتخاب می‌کنند. شرکت سفرهای دلربا پروازهای ماهان شرایط مناسب کنسلی و در هر شهر 300 هتل را به مسافران پیشنهاد می‌کند.

برای کسب تجربه متفاوت دیدن چه جزایر و شهرهایی را توصیه می‌کنید؟

بهترین جزیره در تایلند جزیره رویایی فی‌فی است. جزیره پوکت بسیار بزرگ است و از شمال تا جنوب آن با ماشین یک ساعت و نیم زمان می‌برد و احساس نمی‌کنید در جزیره هستید. اما جزیره فی‌فی حس بکر جزیره را به مسافر می‌دهد. ساحل طلایی این جزیره، از پوکت با کیفیت‌تر است. تفریحات آبی جذاب و ارزانی نیز در این جزیره وجود دارد. اگر در این جزیره اقامت داشته باشید، می‌توانید در برنامه آتش بازی و جشن‌های مختلف شرکت کنید. برای راحتی خانواده‌ها جزیره فی‌فی را با کشتی کروز با پوکت ترکیب می‌کنیم. همچنیبن مسافرانی که وقت بیشتری از 7 شب دارند و تور 10 روزه گرفته‌اند، از جزیره فی‌فی با کشتی کروز به بندر کرابی می‌روند که دومین مقصد زیبا و توریستی‌ترین استان تایلند است. مسافران برای ریلکس کردن به بندر کرابی می‌روند، چراکه ارتفاعات خوبی دارد. سومین مقصد شهر جنگلی چیانگ‌مای است که فوق‌العاده زیبا است و خیلی از مسافران این شهر جنگلی را انتخاب می‌کنند.

تور تایلند-کاماپرس

یک سفر مهیج به کشوری توریستی

چه غذاهایی را در تایلند باید امتحان کنیم؟

غذای محلی تایلند برنج سرخ‌شده با مرغ، میگو و گوشت گاو است. تمام کافه‌های تایلند برگرهای خوشمزه‌ای دارند. یک پیشنهاد دیگر دکه‌هایی است که لب ساحل و چهارراه قرار دارند و کباب سرو می‌کنند. فست‌فودهای بین‌المللی هم در تایلند وجود دارد. در شهر پوکت و بانکوک و پاتایا هم غذای ایرانی پیدا می‌کنید.

تفریحات هیجان انگیز تایلند کدام است؟

پرش از هواپیما با چتر نجات هیجان‌انگیز است و با مربی و تجهیزات انجام می‌شود. قایق سواری در رودخانه خروشان سفید از دیگر تفریحات تایلند است. فیل ‌سواری در سینه کوه‌ها که مسیرهای سخت را طی می‌کند، از تفریحات جذاب تایلند به شمار می‌رود. تفریحات آبی، پرواز با چتر و غواصی حرفه‌ای و مبتدی را نیز می‌توان نام برد. در اینجا باید گفت که کارگزاری «تور وی‌آی‌پی» قدرت گرفته از آژانس مسافرتی سفرهای دلربا تمامی برنامه‌های هیجانی را برای مسافرین به طور کاملا منظم با بهترین قیمت برگزار می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفرهای دلربا ایرانیان
نهال گشت
سازگار ارقام
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز