همه آنچه باید درباره سیم و کابل ابهر بدانید

ژیوار

سیم‌ها اکثرا برای انتقال انرژی و روشنایی منازل استفاده می‌شوند و کابل‌ها در کارخانجات و اماکن صنعتی کاربرد دارند.

شرکت «سیم و کابل ابهر» با تعداد 600 نفر پرسنل، در فضای بیش از 70 هزار متر مربعی، انواع کابل‌های قدرت و کنترل و ابزار دقیق را تولید می‌کند.

در ادامه کاماپرس به ارائه نکاتی در خصوص شرکت سیم و کابل ابهر می‌پردازد که دانستن آن به فعالان حوزه سیم و کابل توصیه می‌شود؛

۱. سیم و کابل ابهر در سال 1376 گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9000 را از جی‌ال‌سی آلمان دریافت کرد. این شرکت از ابتدای تاسیس، تولید کابل‌های ویژه تخصصی به پروژه‌های بزرگ ملی نظیر پروژه‌های بخش تولید، توزیع و انتقال نیروگاه شبکه‌های برق‌رسانی پروژه‌های توسعه‌ای و پروژه‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی محصولات خود را عرضه می‌کرد.

۲. اولین کابل‌های ابزار دقیق و کابل‌های ایمنی و ضد آتش شرکت سیم و کابل ابهر در متروی تهران و سایر شهرهای بزرگ استفاده شده است. همچنین این شرکت اولین کابل 132 کیلو‌ولت تولید ایران، اولین کابل 230 کیلو‌ولت خاورمیانه و همچنین تنها کابل زیردریایی منطقه را تولید کرده است.

دریان سفر امید

۳. مجید شمس، مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر است. از دیگر اعضای هیات مدیره‌ی این شرکت می‌توان از علیرضا کلاهی صمدی، رسول کیوان آرا، محمد زمانی‌فر و سیده سایه حسینی نام برد.

۴. سیم و کابل ابهر یکی از 40 شرکت منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این شرکت قرار است با سرمایه 102 میلیارد تومان وارد بورس شود.

۵. ماموریت کابل ابهر از آغاز تاسیس رقابت با همکاران داخلی نبوده بلکه تولید به منظور جایگزینی واردات بوده است. در حال حاضر واردات کابل نزدیک صفر است و تامین کابل مورد نیاز مهم‌ترین پروژه‌های کشور، توسط این شرکت تامین شده می‌شود.

۶. محصولات تولیدی این شرکت شامل کابل‌های اچ‌وی و ای‌اچ‌وی تا سطح ولتاژ 230 کیلو‌ولت، کابل‌های ام‌وی تا سطح ولتاژ 36 کیلو‌ولت با ساختار تک‌رشته و چند‌رشته در طول‌های بلند، کابل زیردریایی ام‌وی تا طول سه کیلومتر و طیف کامل کابل‌های قدرت ال‌وی در ساختارهای مختلف هستند. دیگر محصولات این شرکت عبارتند از: طیف کامل کابل‌های کنترل و ابزار دقیق، کابل‌های ویژه مانند کابل‌های غلاف سربی، مقاوم در برابر انتشار آتش، مقاوم در برابر آتش و کابل‌های خودنگهدار.

۷. شرکت سیم و کابل ابهر در سال ۹۸ حدود دو میلیون دلار صادرات داشته که این صادرات بیشتر به کشورهای افغانستان و عراق بوده است. همچنین این شرکت تولیدات خود را به کشورهایی نظیر ونزوئلا، عراق، افغانستان، ترکیه، قرقیزستان و گرجستان نیز صادر کرده است.

۸. تولیدات این شرکت بیش از دو هزار و 100 تن مس در سال است که اکنون تا ۸ هزار تن در سال را در مدار تولید دارد.

۹. شرکت سیم و کابل ابهر در طی 10 سال گذشته، سه بار به عنوان یکی از 15 شرکت برتر صنعتی یران انتخاب شده است. همچنین تنها کابل‌ساز حاضر در کلیه فازهای پارس جنوبی، تا امروز به شمار می‌رود و در سال‌های 1382، 1383 و 1386، به عنوان واحد برتر کیفیت در سطح ملی انتخاب شده است.

۱۰. عناوینی چون واحد نمونه صنعتی استانی، واحد نمونه کشوری، صادرکننده نمونه کشوری، واحد نمونه تحقیق و توسعه طی سالیان متوالی، اجرای بزرگترین قراردادهای صادراتی صنعت کابل کشور با وزارت برق کشورهای عراق و سوریه و دارا بودن مجهزترین آزمایشگاه خاورمیانه در زمینه‌های مرتبط، از دیگر افتخارات این شرکت است.

۱۱. شرکت سیم و کابل ابهر همچنین در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق سال 98 حضور داشته است.

مرتبط با : کابل ابهر
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز