هشدار / روزهای گرم این 10 وسیله را داخل خودرو رها نکنید

تابستان و خودور-کاماپرس
ژیوار

در گرم‌ترین روزهای سال به سر می‌بریم و ممکن است گاهی از روی بی‌اطلاعی کارهایی انجام دهیم که برایمان مشکل ساز شود. در این میان یکی از نکات مهم و قابل توجه عدم رها کردن برخی ابزار خطرناک در داخل خودرو است.

کاماپرس در این گزارش بررسی کرده که در روزهای گرم چه وسایلی را نباید در خودرو جا بگذاریم.

جا گذاشتن موبایل در ماشین-کاماپرس

تلفن همراه و باتری‌های لیتیومی

طی روزهای گرم، تلفن همراه و باتری‌های لیتیومی احتمال آتش‌سوزی در خودرو را بالا می‌برند، بنابراین فراموش نکنیم که به هنگام خروج از خودرو حتما این وسایل را همراه خود از اتومبیل خارج کنیم.

اشیا حساس به حرارت مثل وسایل الکترونیکی

وسایلی مثل لپ‌تاپ، گوشی موبایل و دیگر لوازم الکترونیکی که به حرارت حساس هستند نباید در خودرو رها شوند، آن هم در چنین روزهای گرمی. بهتر است این اشیا را همراه خود از اتومبیل خارج کنید. علاوه بر این ممکن است سارقین برای سرقت لوازم الکترونیکی شما به خودرو آسیب برسانند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

بطری آب معدنی و نوشیدنی

شاید جالب باشد که بدانید قرار گرفتن بطری آب معدنی و سایر نوشیدنی‌ها در فضای گرم خودرو منجر به آزاد شدن مواد سمی در نوشیدنی شما شده و احتمال اینکه شما بعدا آن را میل کنید وجود دارد. بر اساس گزارشات مواد شیمیایی داخل بطری آب می‌تواند سرطان‌زا باشد. پس یا نوشیدنی‌ها را در خودرو جا نگذارید یا اگر آنها را فراموش کردید دیگر باقی مانده نوشیدنی را نخورید.

مواد غذایی فاسد شدنی و سبزیجات

اینکه سبزیجات در فضای گرم پلاسیده می‌شوند کاملا واضح است، اما ماندن مواد غذایی در داخل ماشین، آن هم در این هوای بسیار گرم موجب تسریع در روند فساد می‌شود. پس اگر مواد غذایی فاسد شدنی در ماشین خود داشتید، از آن استفاده نکنید.

اسپری های ختلف

قرار گرفتن هر نوع اسپری در گرما داخل خودرو می‌تواند منجر به انفجار شود. با این حساب قرار دادن اسپری در داشبورد خودرو آن هم در روزهای گرم تابستان کاری منطقی نیست.

نوشیدنی‌های گازدار

درست است که در تابستان هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی گازدار نمی‌چسبد، اما همین نوشابه‌های گازدار اگر در خودرو گرم بماند منجر به انفجار می‌شود و می‌تواند علاوه بر بوی بد موجب چسبندگی در خودرو شما هم شوند.

فندک

هرچند فندک بی‌خطر به نظر می‌رسد اما در هوای گرم داخل خودور می‌تواند موجب بروز آتش‌سوزی شود.  بهتر است در این روزها هر چیز قابل اشتعال را از خودرو خارج کنیم.

عینک آفتابی

اگرچه عینک آفتابی یکی از ملزومات تابستان و گرماست اما قرار گرفتن عینک آفتابی در فضای داخلی خودرو یا داشبورد می‌تواند باعث خط افتادن روی شیشه و از فرم افتادن فریم عینک شود. همچنین موجب رنگ پریدگی و شکستن عینک هم می‌شود.

دارو

دارو نه موجب آتش سوزی می‌شود و نه انفجار اما ممکن است اثرگذاری خود را از دست بدهد. بنابراین داروهای خود را فراموش نکنید. در ضمن برخی از داروها محدودیت دما دارند و اگر در دمای بالای 25 یا 30 بمانند دیگر برای استفاده مناسب نیستند و ممکن است مشکل آفرین شوند.

وسایل آرایشی و بهداشتی

در لوازم آرایش و کرم‌ها موادی وجود دارند که در صورت قرار گرفتن در هوای گرم کارایی خود را از دست می‌دهند یا مثلا لوازم آرایشی شما خراب می‌شود و روغن آن ممکن است باعث چربی و کثیفی شود. بنابراین به خارج کردن لوازم آرایشی و بهداشتی از خودرو خود هم فکر کنید تا هزینه اضافی برای خرید دوباره نپردازید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز