هارد سرور چه تفاوتی با سایر هاردها دارد؟     

آریاک سفر

امروزه در دنیای فناوری اطلاعات، انواع هارد دیسک‌ها نقش بسیار مهمی در ذخیره‌سازی داده‌ها دارند اما انتخاب میان هارد سرور و هارد معمولی به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال عملکردی بالا، قابلیت اطمینان همچنین پایداری هستید، هارد سرور گزینه مناسب‌تری برایتان خواهد بود. در مقابل اگر به دنبال یک هارد مقرون به صرفه برای استفاده شخصی باشید، هارد معمولی می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

کاماپرس در این مطلب به معرفی هارد سرور و بررسی تفاوت آن با انواع هارد معمولی همچنین کاربردهایشان می‌پردازد.

هارد سرور چیست؟

هارد دیسک‌ سرور، معمولا برای استفاده در سرورها و سیستم‌هایی با بار کاری بسیار بالا طراحی شده‌اند چراکه باید قادر باشند تا حجم عظیمی از داده‌ها را به طور مداوم همچنین با سرعت بالا پردازش کنند. به همین علت، ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از انواع هارد معمولی متمایز می‌کند.

بررسی تفاوت‌های هارد سرور و هارد معمولی

سرعت: به طور کلی، هارد سرور سرعت چرخش بالاتری نسبت به هارد معمولی دارد. این سرعت بالاتر، به معنای زمان دسترسی بسیار کوتاه‌ به داده‌ها و عملکرد بهتر در عملیات خواندن و نوشتن آن‌ها است.

دریان سفر امید

قابلیت اطمینان: هارد سرور برای کارکرد مداوم 24 ساعته در 7 روز هفته و محیطهای پر ترافیک طراحی شده‌؛ بدین جهت قابلیت اطمینان و دوام بسیار بالاتری نسبت به هارد معمولی دارد. آن‌ها معمولا دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تشخیص و اصلاح خطاها هستند.

قابلیت تعویض گرم: بسیاری از انواع هارد سرور از قابلیت تعویض گرم پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به خاموش کردن سرور، هارد خود را تعویض کنید.

پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته: انواع هارد سرور معمولا از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند RAID پشتیبانی می‌کنند چراکه به افزایش قابلیت اطمینان و بهبود عملکرد سیستم کمک می‌کند.

ظرفیت: انواع هارد سرور ظرفیت‌های بسیار بالایی داشته که برای ذخیره‌ی حجم عظیمی از داده‌ها مناسب هستند.

مصرف انرژی: به طور کلی، انواع هارد سرور به علت عملکرد بالا و ویژگی‌های متفاوت نسبت به انواع هارد معمولی، مصرف انرژی بیشتری دارند.

کاربرد: انواع هارد معمولی بر خلاف هارد سرور برای استفاده در کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده‌اند؛ بدین جهت برای مصارف روزمره مناسب هستند و معمولا قیمتی پایین‌تر همچنین سرعت و قابلیت اطمینان کمتری دارند.

موارد استفاده از انواع هارد سرور

در مواردی که به یک سیستم ذخیره‌سازی پایدار، سریع همچنین با ظرفیت بالا نیاز دارید تا بتوانید حجم عظیمی از داده‌ها را به طور مداوم و با سرعت بالا پردازش کنید، استفاده از انواع هارد سرور بهترین انتخاب است. هارد سرور به دلیل طراحی خاص خود برای محیط‌های کاری سنگین و پرفشار، قادر به ارائه عملکرد بهینه و قابلیت اطمینان بسیار بالایی است. از هارد سرور برای سرورهای وب، سرورهای فایل، سیستم‌های ذخیره‌سازی NAS، مراکز داده و هر سیستم دیگری که به ذخیره‌سازی و دسترسی مداوم به حجم عظیمی از داده‌ها نیاز دارد، استفاده می‌کنند. انواع هارد سرور دارای سرعت چرخش بالا، قابلیت تعویض گرم، پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته RAID، عمر مفید طولانی، تضمین‌کننده‌ی عملکرد مطلوب همچنین پایداری سیستم هستند.

موارد استفاده از انواع هارد معمولی

انواع هارد معمولی برای مصارف عمومی و روزمره بسیار مناسب خواهند بود. اگر هارد دیسکی با ظرفیت بالا همچنین قیمت مناسب برای ذخیره‌ی فایل‌های شخصی، عکس‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های کاربردی‌تان می‌خواهید، انواع هارد معمولی برای شما مناسب است. به عبارت دیگر، این هاردها برای سیستم‌های خانگی مانند لپ‌تاپ‌ و کامپیوتر رومیزی که نیاز به عملکرد بسیار بالا ندارند، مناسب هستند. البته لازم به ذکر است هاردهای معمولی به دلیل ظرفیت بالای خود، برای ذخیره فایل‌های حجیم مانند فیلم‌ و بازی‌ بسیار مناسب هستند.

خريد انواع هارد سرور از «آسیاتک»

شرکت آسیاتک، نسل جدیدی از سرویس‌ها را در قالب خدمات ابری توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک، با توسعه‌ و به‌کارگیری این خدمات ارتباطی در دنیا ارائه کرده است. خدمات ابری این شرکت در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد که پاسخگوی نیازهای روز مشتریان خرد و کلان در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری نیز است. خدمات جدید این مجموعه با هدف استفاده از به‌ روزترین فناوری‌ها همچنین کمک به مدیریت هزینه توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است. شما برای خريد هارد سرور و دریافت خدمات می‌توانید به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کرده یا برای ارتباط با کارشناسان آسیاتک با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آسیاتک
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان