نیم شاسی جدید ایران خودرو با چه گیربکسی وارد بازار می‌شود؟

لست سکند

نیم شاسی جدید ایران خودرو قرار است با موتور سه سیلندر یک لیتری تولید شود، اما گیربکس این خودرو چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش کاماپرس، تصاویر نیم شاسی جدید ایران خودرو نشان می دهد این خودرو مدرن و امروزی طراحی شده است، اما مشخصات فنی این خودرو چگونه است؟ آیا موتور و گیربکس نیم شاسی جدید هم مدرن و به روز تولید می شود؟ طبق خبرهای منتشر شده،‌گویا قرار است این خودرو جدید ایران خودرو با موتور سه سیلندر تولید شود.

ابوطالب نصیری مدیر اجرایی پروژه گیربکس شش سرعته ایران خودرو در این باره می گوید: برای موتور سه سیلندر که قرار است روی یک خودرو کوچک قرار بگیرد یک گیربکس پنج سرعته دستی طراحی شده است. قطعات این گیربکس مشابه همین گیربکس شش سرعته است اما دنده شش حذف شده است.
طبق گفته نصیری طراحی این گیربکس انجام شده و نمونه اولیه نیز ساخته و روی خودرو نصب شده است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

 نیم شاسی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

راز آسمان پایتخت

این موتور سه سیلندر با حجم 1048 سی سی توان تولید 72 اسب بخار قدرت و 98 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از سیستم دوگانه تایم متغییر (DUAL VVT)، پاشش سوخت درگاهی استفاده می کند و همچنین به صورت پایه استاندارد یورو شش را هم دارد.

این موتور مصرف سوختی در حدود پنج لیتر در 100 کیلومتر دارد که می‌تواند برای یک خودرو کوچک شهری بسیار مناسب باشد. طبق اطلاعاتی که از این خودرو به دست آمده، ابعاد سرنشین و فضای داخلی این خودرو در حد پژو 206 است.

همچنین وزن این خودرو بین 850 تا 950 کیلوگرم خواهد بود و طول آن نیز در حدود 3700 سانتی متر است. احتمالا با توجه به شباهت ابعادی این خودرو با پژو 206 برخی قطعات نیز از آن خودرو قرض گرفته شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز