دومین قرعه کشی ایران خودرو با سودهای میلیونی کی انجام می‌شود؟

لست سکند

طبق اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تخصصی خودرو، دومین قرعه کشی ایران خودرو – فروش فوق العاده با تحویل سه ماهه – بدون تغییر در قیمت مصوب اواسط اردیبهشت ماه 1400 برگزار می شود.

به گزارش کاماپرس، امسال تا امروز – جمعه 27 فروردین ماه – که حدود چهار هفته از سال 1400 سپری شده از دو خودروساز بزرگ کشور شاهد دو قرعه کشی ایران خودرو بوده ایم اما سایپا هنوز در سال جدید قرعه کشی تازه‌ای برگزار نکرده است.

البته ایران خودرو یک پیش فروش دیگر نیز انجام داده که قرعه کشی آن طی روزهای آتی برگزار می شود اما این پیش فروش به صورت تحویل بلند مدت – یکساله – بوده و استقبال چندانی از آن نمی شود چرا که وضعیت اکنون در بازار خودرو به کلی متفاوت از سال گذشته است.

تفاوت شرایط بازار خودرو در سال 1400 با سال قبل

توضیح این که در سال 1400 باز هم شرایطی که در چهارماه پایانی سال 99 در بازار خودرو شاهد بودیم ادامه دارد به این معنی که برخلاف نیمه اول سال گذشته، قیمت ها در بازار خودرو طی 4 ماهه پایانی سال 99 و یک ماه اول بهار سال 1400 روند همواره صعودی ندارد و بسیاری از خودروهای کاهش قیمت را تجربه کرده اند و احتمال کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو نیز در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات احیای برجام، کم نیست.

راز آسمان پایتخت

از سوی دیگر، احتمال این که قیمت مصوب خودرو توسط شورای رقابت در ماه های آینده افزایش یابد نیز وجود دارد و به این ترتیب خودروهایی که اکنون توسط ایران خودرو به صورت پیش فروش یکساله عرضه می شوند شاید در موعد تحویل قیمت بیشتری نسبت به قیمت مصوب کنونی داشته باشند.

اما پیش فروش با تحویل حداکثر سه ماهه و قیمت قطعی خودرو کماکان از نظر سودآوری جذاب است و هر ماه که چنین پیش فروش هایی انجام شود قطعا با استقبال انبوه متقاضیان – مصرف کنندگان واقعی و دلالان – مواجه می شود.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

قیمت مصوب محصولات ایران خودرو تا کی ثابت می ماند؟

این که قرعه کشی ایران خودرو با قیمت های مصوب فعلی تا کی ادامه خواهد داشت مشخص نیست اما براساس برخی اطلاعات که در شبکه های اجتماعی موبایلی و کانال های تخصصی خودرو منتشر شده است، عجالتا یک پیش فروش دیگر یعنی  فروش فوق العاده مرحله شانزدهم ایران خودرو تا اواسط اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. این دومین قرعه کشی این شرکت در سال 1400 به شمار می آید که به دلیل تفاوت قیمت مصوب کارخانه و قیمت بازار سود میلیونی دارد.

این گزارش ها تاکید دارند که قیمت های مربوط به قرعه کشی ایران خودرو در اردیبهشت ماه نیز هیچ افزایشی نداشته و براساس مصاحبه رئیس شورای رقابت فعلا منتظر اعلام تورم بخشی از سوی بانک مرکزی می باشند. البته هر زمانی که مجوز از سوی شورای رقابت صادر گردد، خودروسازان مجاز به افزایش قیمت خواهند بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز