نگاه طلا و سکه به نرخ دلار و اونس

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد هزار و 900 تومانی نسبت به روز گذشته به محدوده یک میلیون و 225 هزار و 700 تومانی رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل 10 هزار تومان کم شد و در مرز 12 میلیون و 350 هزار تومانی قرار دارد. به نظر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه همچنان تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی و نرخ اونس در حال کاهش است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سخنان اخیر سعید خطیب‌زاده درباره پیشرفت مناسب روند مذاکرات و رفع بسیاری از چالش‌ها در چهار حوزه اصلی، باعث شده تا بازارهای مختلف مالی تحت تاثیر قرار بگیرند. بازار طلا و سکه هم از این موضوع بی‌نصیب نمانده و با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. اما این کاهش جزئی حکایت از آن دارد که معامله گران طلا و سکه تا زمانی که نتیجه قطعی مذاکرات اعلام نشود در این بازار فعالیت نخواهند داشت.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

همچنان قیمت اونس کاهشی است

با این حال نرخ طلا و سکه داخلی به قیمت اونس هم بستگی دارد. غیر از مسئله برجام و مذاکرات، در صورتی که نرخ اونس کاهش بیشتری نسبت به دیروز داشته باشد، قاعدتا نرخ طلا و به خصوص سکه در بازار داخلی پایین‌تر می‌رود. امروز قیمت هر اونس طلا نسبت به دو روز قبل 0.06 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز هزار و 790 دلاری رسیده است. سخنرانی هفته گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، باعث شده که نرخ اونس از بالاترین سطح دو ماهه اخیر خود کاهش پیدا کند و همچنان هم در مسیر نزولی باشد.

اونس برای اینکه در مدار صعودی قرار بگیرد باید بتواند از مرز مقاومتی هزار و 795 دلاری عبور کند. بعد از آن اونس به راحتی در کانال هزار و 800 دلاری قرار خواهد گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز