نگاهی به هواپیمای 420 تنی نظامی آمریکا (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

لاکهید گلکسی سی 5 یک هواپیمای ترابری نظامی بزرگ است که در نیروی هوایی آمریکا خدمت می کند. این هواپیما می تواند محموله های بسیار سنگین و حجیم را تا مسافت هایی طولانی حمل کند و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین هواپیماهای نظامی جهان به شمار می آید. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که این هواپیمای غول پیکر را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، لاکهید گلکسی سی 5، به طور معمول دارای هفت خدمه است (شامل فرمانده ناوگان، خلبان، دو مهندس پرواز و سه متصدی بارگیری و تخلیه) و حداکثر وزن آن در هنگام برخاستن از روی باند 381018 کیلوگرم اعلام شده است. این هواپیمای عظیم الجثه به چهار موتور توربوفن جنرال الکتریک F138-100 مجهز است که هر کدام می توانند 230 کیلونیوتن نیرو تولید کنند. حداکثر سرعت این هواپیما به 0.79 ماخ (856 کیلومتر بر ساعت) می رسد و با محموله ای به وزن 54000 کیلوگرم می تواند تا مسافت 8900 کیلومتری پرواز کند.

هواپیمای لاکهید گلکسی سی 5 می تواند دو دستگاه تانک ام 1 یا 6 فروند هلیکوپتر آپاچی و یا 16 کانتینر 3.4 تنی را حمل کند. این هواپیما به همراه رقیب روسی خود یعنی آنتونوف 225 بزرگترین هواپیماهای باری جهان هستند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “نگاهی به هواپیمای 420 تنی نظامی آمریکا (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز