لحظه بسته شدن چرخ های هواپیما از درون کابین (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وقتی صحبت از هوانوردی و هواپیما به میان می آید، نخستین تصویری که در ذهن افراد شکل می گیرد تصویر یک هواپیماست و آن را یک وسیله کاملاً هوایی مجسم می کنند و در این میان معمولاً چرخ ها و وظیفه سنگینی که بر عهده دارند نادیده گرفته می شود. در ادامه ویدیویی بسیار جالب تماشا می کنید که نقش بسیار مهم چرخ های هواپیما را به شما یادآوری می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، از آن جایی که چرخ های هواپیما ناچارند شرایط بسیار سختی را تحمل کنند، باید با مواد اولیه ای خاص ساخته بشوند و نحوه ساخت شان نیز متفاوت است. از جمله مواردی که این چرخ ها باید بتوانند تحمل کنند می توان به این موارد اشاره کرد: تحمل وزن هواپیما بر روی زمین، تحمل دمایی در حدود 150 درجه سانتیگراد در زمان نشست و برخاست، تحمل ضربات سنگین در زمان فرود، تحمل دمای 40- درجه سانتیگراد در ارتفاعات و فشار بسیار شدید زیر وزن هواپیما هنگام ترمزگیری پس از فرود.

بهتر است بدانید این چرخ ها با گاز نیتروژن پر می شوند. وجود گاز نیتروژن در چرخ های هواپیما علاوه بر این که پوسیدگی آن ها را به تأخیر می اندازد، باعث می شود در مواقع ترمز اضطراری و آتش گرفتن لاستیک، به علت خنثی بودنش از گسترش آتش سوزی جلوگیری شود. این چرخ ها تا حدود 200 پوند بر اینچ مربع باد می شوند که حدود 6 برابر میزان بادی است که در درون تایر ماشین ها وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز