نکسترا و چالش نیروی متخصص

نمایشگاه ایران ایتکس-کاماپرس
آریاک سفر

نمایشگاه تخصصی ایران ایتکس با هدف شناسایی نیروهای مستعد در حوزه فناوری برگزار شد. این نمایشگاه فرصتی برای تعامل بیشتر شرکت‌ها و معرفی خدمات و محصولات جدید بود. گروه نکسترا یکی از مجموعه‌های شرکت‌کننده در این دوره بود که خدمات استارتاپی و کارآفرینی را ارائه می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، نکسترا با هدف اصلی تامین نیروی انسانی در نمایشگاه ایران ایتکس حضور داشت.

علت حضور نکسترا در نمایشگاه ایران ایتکس

یاسر ویسی، سرپرست مارکتینگ و رویداد نکسترا، در گفت‌وگو با کاماپرس گفت: مرکز نوآوری نکسترا، بخشی بعنوان استارتاپ استدیو دارد که بیشتر نیروی انسانی که ما نیاز داریم در آن بخش هستند. ما بین 60 تا 70 نفر نیروی فنی داریم. اینجا نیز قرار بود با فرصتی برای حل چالش نیروی انسانی خود روبرو شویم. ما آمدیم تا رزومه‌های مناسب را دریافت کنیم و نیروی مناسب را جذب کنیم. در بخش دیگر نیز برای ما معرفی برند خود اهمیت داشت و نمایشگاه را فرصتی برای شناساندن خود می‌دانستیم.

ویسی در ادامه به معرفی دقیق‌تر نکسترا پرداخت و افزود: مرکز نوآوری نکسترا از سال 98 کار خود را شروع کرد و یک مجموعه در اکوسیستم نوآوری، کارآفرینی و استارتاپی است. این مرکز سایتی با نام شتاب دهنده دارد و در آن تیم‌هایی که در حوزه‌های هوش مصنوعی، امنیت سایبری، مخابرات و… فعال باشند، می‌توانند به ما مراجعه کنند و یک سری دوره شتاب‌دهی را بگذرانند. بعد از این مرحله اگر تیم‌ها به پتانسیل لازم برسند، سرمایه‌گذاری روی آن‌ها انجام می‌شود. بخشی بعنوان فضای کار اشتراکی داریم که افراد دورکار و استارتاپ‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و هزینه بسیار کمتری نسبت به اجاره دفتر داشته باشند.

محصولات یا خدمات نکسترا

ویسی در بخش توضیحات مربوط به خدمات نکسترا گفت: مهم‌ترین محصول ما ای آی باکس هست که یک بستر پردازش گرافیکی ابری است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بسترهایی که در کشور وجود دارد، شناخته می‌شود. این بستر، پردازش صوت، متن، تصویر، ویدیو و هر چیز دیگر را می‌تواند به صورت آنلاین انجام دهد و خروجی بدهد.

دریان سفر امید

ویسی در ادامه افزود: بینا باکس محصولی دیگری است که فرایند کار و پردازش را برای یوزرها کاستومایز می‌کند. همچنین رویداد هوش مصنوعی فیس تاپ که چالشی سالیانه است و توسط اسپانسرها در حوزه هوش مصنوعی تعریف می‌شود را برگزار می‌کنیم و برنامه نویس‌ها کد می‌زنند. برنده این چالش‌ها نیز به پروژه‌های فعال متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

برنامه نیمه دوم سال در نکسترا

ویسی در مورد برنامه‌های مجموعه نکسترا به اهمیت فیس تاپ اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال، فیس تاپ برای ما خیلی پررنگ‌تر خواهد شد. زیرا یوزرهایی را باید جذب کنیم که کدها و سرویس‌هایشان را آپلود کنند و ما در آنجا در خدمتشان باشیم. این فرایند بسیار وقت گیر است. در کنار آن، چهار دوره آموزشی حضوری و آنلاین داریم که در حوزه هوش مصنوعی هستند. همچنین یک رویداد ارائه به سرمایه گذار داریم که استارتاپ‌ها محصولات خود را ارائه می‌کنند تا بتوانند فاند بگیرند.

ویسی در مورد چالش‌های نیمه اول سال نیز گفت: در نیمه اول سال، چالش اصلی ما این بود که امسال فیس تاپ را چطور تعریف کنیم. درواقع بیشتر چالش نیروی انسانی داشتیم. بخاطر همین در این نمایشگاه هم حضور پیدا کردیم تا بتوانیم نیروی انسانی را تامین کنیم.

ویسی در ادامه اشاره کرد: حوزه هوش مصنوعی دو رکن اصلی دارد. یکی سخت افزار و دیگری نیروی انسانی، ما سخت افزار را تامین کرده‌ایم و الان چالش نیروی انسانی متخصص را داریم که هزینه کمتری هم داشته باشد و ما نیاز به وقت صرف‌کردن برای آموزش نداشته باشد. البته اگر لازم باشد آموزش‌های لازم را هم ارائه می‌دهیم. او از جوانان دعوت به همکاری کرد و گفت: کسانی که دنبال کار هستند، نباید سخت بگیرند. بیایند و از جایی شروع به کار کنند. بخصوص در اکوسیستم نوآوری که با تمام صنعت‌ها در ارتباط است.

انتهای پیام

مرتبط با : مرکز نوآوری نکسترا
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان