نرخ سکه تکان نخورد؛ قیمت طلا کم شد/ 26 مهر 1401

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز قبل 0.69 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 341 هزار و 400 تومان رسید. نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشت و در همان محدوده 15 میلیون 23 هزار تومانی معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به روز گذشته 5.7 درصد کم و با قیمت دلار همراه شد. هم اکنون نرخ اونس در محدوده هزار و 653 دلاری قرار دارد. بیشتر تحلیلگران بر این باورند که احتمال ادامه اقدامات انقباضی فدرال رزرو وجود دارد و همین عامل باعث شده تا قیمت اونس مجددا کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همین موارد باعث شد تا قیمت برخی از انواع سکه‌ کاهش پیدا کند. امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته 0.26 درصد کم شد و به مرز 8 میلیون و 220 هزار تومانی رسید. نرخ ربع سکه در مقایسه با دیروز 10 هزار تومان کاهش داشت و در محدوده 5 میلیون و 220 هزار تومانی رسید. اما قیمت سکه گرمی نسبت به روز قبل 0.16 درصد افزایش پیدا کرد و 3 میلیون و 60 هزار تومان شد.

دلیل عدم کاهش نرخ سکه چیست؟

با وجود عقب نشینی قیمت دلار، سکه بازان در برابر کاهش قیمتی مقاومت کردند و بازار با حمایت این گروه روبرو شد. یکی از دلایل مقاومت سکه بازان این است که آن‌ها نسبت به رشد قیمت دلار امیدوار هستند. به همین دلیل پیش بینی می‌کند که نرخ سکه در بلندمدت افزایشی خواهد بود. اما سکه بازان همواره به تازه واردها توصیه می‌کنند در کوتاه مدت معامله سنگینی انجام ندهد، زیرا احتمالا بازارساز در کوتاه مدت بیشتر در بازار دلار حضور دارد و این موضوع نیز مستقیما باعث کنترل قیمت سکه خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز