نرخ دلار باز هم کم شد ؛ گروکشی در بازار ارز

دلار با وجود بیشتر شدن ابهام مذاکرات برجام، همچنان در مسیر صعودی قرار دارد. امروز قیمت دلار بازار آزاد با کاهش 0.61 درصدی نسبت به دیروز، در محدوده 26 هزار و 240 تومانی قرار گرفته و یک پله دیگر به کانال 25 هزار تومانی نزدیک‌تر شده است. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.46 درصد بالا رفت و 24 هزار و 575 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر در حال حاضر گذشته از اخبار مربوط به مذاکرات برجام، خبر آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری در قبال بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران، بازار ارز کشور را تحت تاثیر قرار داد. برخی از معامله گران ارزی اعلام کرده‌اند که بالغ بر 500 میلیون دلار از ذخایر ارزی ایران آزاد شده و در اختیار نهادهای ذی ربط کشور قرار گرفته است. این مسئله می‌تواند مانع از افزایش نرخ دلار در روزهای آینده شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

دیدگاه فنی درباره آینده نرخ دلار و کاهش بیشتر آن

از لحاظ فنی، در صورتی که نرخ دلار به پایین محدوده 26 هزار و 200 تومانی برسد، امکان نزول بیشتر نرخ دلار و 25 هزار تومانی شدن آن وجود دارد. البته برخی جهش قیمتی دلار و 26 هزار و 600 تومانی شدن آن را فرصت مناسبی برای خرید نمی‌دانستند و به خریداران هشدار داده بودند که جمع آوری دلار بازار در این شرایط احتمالا به ضرر آن‌ها تمام شود. با توجه به روزهای پایانی سال 1400، جهش و افت قابل توجه بازار دور از تصور است. به همین دلیل معامله گران هنوز در حاشیه احتیاطی قرار دارند و معاملات بزرگ انجام نمی‌دهند.

اما امروز نرخ یورو، دیگر ارز پرمتقاضی بازار، برخلاف قیمت دلار افزایش پیدا کرد. قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 1.16 درصد بالا رفت و در محدوده 28 هزار و 89 تومانی قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز