تعطیلات عید و برجام؛ عامل ثبات نسبی نرخ دلار

لست سکند

قیمت دلار در آستانه نوروز 1401 و انتشار اخبارهای مختلف درباره روند مذاکرات برجام، نوسانات محدودی دارد. امروز نرخ این ارز خارجی در مقایسه با روز گذشته 0.07 درصد افزایش قیمت داشته و به مرز 26 هزار و 400 تومانی رسیده است. اما قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز قبل 1.16 درصد کاهش نرخ داشت و در محدوده 24 هزار و 515 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مجددا سیگنال‌هایی درباره مذاکرات برجام به بازار ارز وارد شده که دامنه خوش بینی‌ها را افزایش داد. طبق آخرین اخبار، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرده که مسکو تضمین‌های کتبی درباره عدم توقف همکاری‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای از واشنگتن دریافت کرده است. مخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه در وین، هم این موضوع را در توئیتی اطلاع رسانی کرد. اولیانوف بیان کرد که بعضی از خواسته‌های روسیه از طرف آمریکا پذیرفته شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تعطیلات نرخ دلار در آستانه سال نو

به همین دلیل دوباره جنبه احتیاط در بازار بالا رفته و به نظر امکان احیای برجام وجود دارد. با توجه به اینکه هر ساله بازار ارز در روزهای پایانی سال ثبات نسبی داشت، این موضوع در کنار اخبار ضد و نقیض برجام باعث شده تا نرخ این ارز خارجی در کانال 26 هزار تومانی باقی بماند و توان صعود یا نزول بیشتر را فعلا نداشته باشد. طی چند روز اخیر دلار نتوانسته در مرزهای بالاتر از محدوده 26 هزار و 500 تومانی ثابت شود.

با وجود رشد نرخ دلار، قیمت پوند و یورو امروز نزولی شد. نرخ پوند نسبت به روز قبل 32 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 34 هزار و 409 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 28 تومان کم شد و در محدوده 28 هزار و 926 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز