باز هم قیمت دلار کم شد؛ وجود جو کاهشی در بازار ارز

قیمت دلار با وجود توقف مذاکرات برجام، همچنان در مدار نزولی است. امروز نرخ این ارز خارجی در بازار آزاد با کاهش 0.61 درصدی نسبت به روز گذشته، در مرز 26 هزار و 190 تومانی قرار گرفت. قیمت دلار بازار متشکل هم با کاهش 256 تومانی در مقایسه با دیروز، 24 هزار و 389 تومان شد. معامله گران معتقدند که دلار توان صعود را ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه ابهام مذاکرات برجام بیشتر از هر زمانی شده است، اما معامله گران ارزی چشم انداز قیمت دلار را صعودی نمی‌بینند. به نظر بعضی از فعالان و معامله گران ارز، نشانه‌های کاهشی همچنان در بازار برجسته است. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که آمریکا قصد اجرای پلن بی را در توافق با ایران دارد. پلن بی همان توافق با ایران بر سر مسائل هسته‌ای، بدون وجود روسیه است. البته کنار گذاشتن یکباره روسیه از مذاکرات برجام تصمیم سختی است. چون روسیه بخشی از ترتیبات اجرایی برجام به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

ارتباط آزاد سازی واردات خودرو و قیمت دلار

ضمن اینکه انتشار خبر آزادسازی واردات خودرو هم به نوعی بیانگر کم شدن مشکلات ارزی کشور و توانمندی بیشتر بانک مرکزی است. زیرا هنوز توافق برجام به نتیجه نرسیده که دولت ایران قصد آزادسازی واردات خودرو را دارد. این دو عامل باعث شده تا حرکت دلار به کانال‌های بالاتر قیمتی اتفاق نیفتاد. در صورتی که همین دیدگاه معامله گران درباره احیای برجام و شرایط ارزی کشور ادامه پیدا کند، قیمت دلار در همین محدوده‌های کنونی نوسان خواهد داشت.

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 182 تومان کم شد و در محدوده 34 هزار و 188 تومانی قرار گرفت. نرخ یورو هم با افت 153 تومانی در مقایسه با روز گذشته، 28 هزار و 584 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز