انتظارات برجامی باز هم نرخ دلار را کاهشی کرد

لست سکند

مذاکرات برجام متوقف شد و این موضوع یک تلاطم جدید را در بازار ارز به راه انداخت، اما بلافاصله شرایط احتیاطی در بازار ارز حاکم شد. به همین دلیل قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته، 0.45 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 26 هزار و 120 تومان رسید. ولی نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز، 0.45 درصد بالا رفت و در محدوده 24 هزار و 609 تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر هنوز هم بازار به بازگشت طرف‌های برجام و از سرگیری مذاکرات امیدوار است. در واقع عده‌ای از معامله گران معتقدند که مشکل حاضر مذاکرات برجام، تقاضای طرف روسی است. در واقع این گروه بر این باورند که عمده مشکلات ایران و طرف‌های غربی حل شده و همین امیدواری به بازگشت برجام و انجام توافق، قیمت دلار را تغییر نمی‌دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آخرین آمار و اطلاعات بازار ارز بیانگر این است که دلار هرات کف نشینی ‌بی‌نظیری داشته و تومان هم در این بازار کم است. این موارد بیان می‌کند پتانسیل‌های نزولی بازار پایین آمده، اما تا زمانی که نتیجه قطعی مذاکرات اعلام نشود، معامله گران همچنان احتیاطی رفتار خواهند کرد.

نرخ دلار در چه صورت صعودی می‌شود؟

سابقه دلار نشان می‌دهد که قیمت این ارز خارجی از آذرماه مدام در کانال نزولی بوده و از آن زمان تاکنون تقریبا 3 هزار تومان کاهش داشته است. به نظر تحلیلگران فنی، در صورتی قیمت دلار مجددا در مدار صعودی قرار خواهد گرفت که نرخ آن مرز 26 هزار و 500 تومانی را پشت سر بگذارد.

قیمت پوند و یورو هم امروز کاهش جزئی داشتند. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 157 تومان کم شد و به مرز 34 هزار و 70 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 131 تومان افت پیدا کرد و در محدوده 28 هزار و 486 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز