جابجایی نرخ دلار در یک محدوده خاص

لست سکند

نرخ دلار همچنان نوسان محدودی دارد. امروز قیمت این ارز خارجی در بازار آزاد نسبت به روز گذشته 0.41 درصد بالا رفت و به مرز 26 هزار و 350 تومانی رسید. نرخ ارز بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 0.35 درصد رشد پیدا کرد و 24 هزار و 372 تومان شد. قیمت دلار طی چند روز اخیر مدام در یک محدوده حرکت کرده و کاهش و افزایش چندانی نداشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار هنوز هم تحت تاثیر اخبار برجام قرار دارد و هنوز اهرم قدرتی وجود ندارد که نرخ این ارز خارجی به طور کاملا محسوسی صعودی یا نزولی کند. در روزهای اخیر قیمت دلار مدام در مرز 26 هزار و 240 تومان تا 26 هزار و 350 تومان نوسان داشته است. به نظر هنوز هم معامله گران با رعایت کامل جنبه احتیاط فعالیت دارند و ریسک نمی‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر کاهشی‌ها تلاش می‌کنند تا اخبار مذاکرات برجام و احتمال توافق را پررنگ جلوه دهند. به همین دلیل نرخ دلار ثابت باقی مانده است. اظهارات اخیر ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، و مواردی از این قبیل، باعث شده تا معامله گران همچنان محتاطانه رفتار کنند. پرایس اعلام کرده که مسائل کوچکی درباره مذاکرات وین باقی مانده و تقریبا این فرآیند در مراحل پایانی است.

دلیل دیگر ثبات نسبی نرخ دلار

البته طبق معمول هر ساله بازار ارز در روزهای پایانی سال 1400 با کاهش عرضه و تقاضا همراه می‌شود. به نظر این عامل هم به نوسانات محدوده نرخ دلار دامن می‌زند.

نرخ پوند و یورو هم امروز رشد پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 143 تومان بالا رفت و به مرز 34 هزار و 370 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز گذشته 120 تومان رشد پیدا کرد و 28 هزار و 737 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز