نرخ ارز وارد کانال 37 هزار تومانی شد/ قیمت روز دلار 24 آذر 1401

لست سکند

قیمت دلار در روز جاری نسبت به روز قبل 1.61 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 37 هزار و 50 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 1.15 درصد بالاتر رفت و در محدوده 35 هزار و 200 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رشد نرخ حواله درهم در روزهای گذشته باعث شد تا خریداران بیشتری در بازار ارز حضور پیدا کرده و اصطلاحا از حاشیه امن خود خارج شوند. علاوه بر حمایت نرخ درهم، رشد قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز زمینه ساز صعود قیمتی ارز در بازار تهران شد. گذشته از این مسائل، بازار شایعات داغ است و همواره خبرپراکنی در بازار ارز باعث ایجاد شوک به نرخ ارز می‌شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اثر مسائل سیاسی و بین المللی روی رشد قیمت دلار

بازار ارز داخلی به شدت تحت تاثیر مسائل سیاسی و روابط بین المللی ایران با دیگر کشورها نیز قرار دارد و وخامت شرایط در این بخش نیز سبب شده تا دلار همچنان به سمت کانال‌های بالاتر قیمتی پیشروی داشته باشند. اخیرا خبری مبنی بر احتمال وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران منتشر شده است. این خبر از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نقل شده و در صورت تحقق چنین موردی، رشد نرخ دلار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. تمامی این مسائل باعث شدند تا قیمت دلار از کانال 37 هزار تومانی عبور کند.

نرخ پوند و یورو نیز در روز جاری نسبت به دیروز رشد بیشتری پیدا کرد. قیمت پوند در مقایسه با دیروز 0.21 درصد بالاتر رفت و به مرز 44 هزار و 749 تومانی رسید. نرخ یورو نیز نسبت به روز قبل 0.29 درصد بیشتر شد و در محدوده 38 هزار و 520 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز