تثبیت نرخ ارز در کانال جدید/ قیمت روز دلار 19 آذر 1401

دلار در کانال 36 هزار تومانی تثبیت شد و در این محدوده در حال پیشروی است. هم اکنون قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز پیش 30 تومان بیشتر شده و در محدوده 36 هزار و 100 تومانی قرار دارد. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با پنج شنبه، 0.86 درصد بالاتر رفته و به مرز 34 هزار و 800 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار هنوز در نیمه اول کانال 36 هزار تومانی دست و پا می‌زند و نتوانسته مرز 36 هزار و 500 تومانی را پشت سر بگذارد. از دید تحلیلگران فنی، در صورتی که نرخ ارز از مرز 36 هزار و 500 تومانی بالاتر برود، خریداران بیشتری در این بازار حضور پیدا خواهند کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی فعالان نسبت به احیای برجام و کاهش یا لااقل کنترل قیمت دلار امیدوار بودند. اما اکنون همان گروه معتقدند احیای برجام امری دور از ذهن به نظر می‌آید و بعید است توافقی بین ایران و کشورهای غربی اتفاق بیفتاد. همین موضوع باعث شده تا خریداران به بازار وارد شوند و خرید ارز بیشتری داشته باشند.

آریاک سفر

فعالیت آمریکا و کانادا علیه ایران و رشد قیمت دلار

روز پایانی هفته گذشته نیز بیانیه جدیدی از طرف آمریکا و کانادا علیه ایران صادر و این مورد سیگنال دیگری برای افزایش قیمت دلار در روز جاری شد. ضمنا کاخ سفید نیز ایران و روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد. مجموع این موارد باعث شده تا خریداران احتیاطی حضور پررنگ‌تری در بازار ارز داشته باشند.

امروز قیمت پوند و یورو نیز بالاتر رفت. قیمت پوند در روز جاری نسبت به پنج شنبه 1.22 درصد بیشتر شد و به مرز 44 هزار و 226 تومان رسید. نرخ یورو در مقایسه با دو روز قبل 337 تومان بالاتر رفت و در محدوده 38 هزار و 38 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز