نرخ ارز باز هم صعودی شد/ قیمت روز دلار 20 آذر 1401

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به روز قبل 350 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 36 هزار و 450 تومان رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز گذشته 798 تومان کم شد و در محدوده 34 هزار و 2 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته انتشار اخباری درباره نشست اخیر چین با کشورهای عربی، بازار دلار را دچار تنش کرد. برخی از فعالان بازار ارز خبرهای روز گذشته این نشست را چالش جدید چین برای ایران دانستند. بعضی از کارشناسان معتقدند، پررنگ شدن دامنه روابط چین با کشورهای عربی می‌تواند روی درآمد نفتی ایران و دیگر مسائل اثر بگذارد. حتی برخی عنوان کرده‌اند که گسترش این روابط، باعث کاهش درآمد نفتی ایران از جانب چین خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بعضی از معامله گران اعتقاد دارند در صورتی که چین همراهی بیشتری با کشورهای عربی داشته باشد، امکان دور زدن تحریم‌ها برای ایران دشوارتر خواهد شد و این موضوع چالش‌های بیشتری را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

اثر نرخ درهم روی رشد قیمت دلار

البته امروز نرخ حواله درهم نیز زمینه ساز رشد دوباره قیمت دلار در روز جاری شد. نرخ حواله درهم با رشدی که در روز جاری داشت در یک قدمی مرز مقاومتی قرار گرفت و زمینه را برای رشد بیشتر نرخ دلار فراهم کرد. علاوه بر حواله نرخ درهم، قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز آرایش صعودی به خود گرفت و این مسائل همگی باعث افزایش نرخ ارز در روز جاری شد.

قیمت پوند و یورو نیز در روز جاری صعودی شد. نرخ پوند در روز جاری نسبت به روز قبل 0.95 درصد بیشتر شد و به مرز 44 هزار و 654 تومانی رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز گذشته 369 تومان افزایش پیدا کرد و در محدوده 38 هزار و 407 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز