نحوه استعلام روزانه قیمت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه- کاماپرس
ژیوار

ورق گالوانیزه به دلیل کاربردهای ویژه در صنایع مختلف، جزو ورق‌های پرکاربرد در بازار فولاد ایران محسوب می‌شود. کاربرد بالای این ورق در صنعت ساختمان نیز باعث افزایش تقاضای خرید و نوسانات قیمت ورق گالوانیزه می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌ها  و کاربردهای این ورق فولادی و نحوه استعلام روزانه قیمت ورق گالوانیزه پرداخته است.

ویژگی‌های ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از جمله ورق‌های فولادی پرکاربرد است که سطح بیرونی آن را لایه‌هایی از آلیاژهای روی، آلومینیوم یا هر آلیاژ مشابه دیگری تشکیل می‌دهد. از نظر علمی به این نوع لایه­بندی روی ورق، گالوانیزه کردن گفته می‌شود و از این رو نام این ورق‌ها به ورق گالوانیزه معروف شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق گالوانیزه می‌توان به مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد. این ویژگی‌ باعث می‌شود که ورق گالوانیزه نسبت به سایر ورق‌های فولادی عمر بالایی داشته و حتی در محیط‌های صنعتی و شیمیایی نیز بین 20 تا 30 سال عمر کند.

ورق‌های گالوانیزه از نظر کیفی نیز بر اساس ضخامت لایه گالوانیزه و آلیاژی روی ورق طبقه‌بندی می‌شوند. برای نمونه، ورق‌های ژاپنی دارای لایه روی 170 هستند؛ این در حالیست که در ورق‌های تولید ایران یا چین این لایه عددی بین 100 تا 125 است که این موضوع بر قیمت ورق گالوانیزه نیز تاثیر مستقیمی دارد.

دریان سفر امید

کاربردهای ورق گالوانیزه

صنایع مختلفی از ورق گالوانیزه به عنوان ماده اولیه تولیدی خود بهره می‌برند. برای نمونه، صنعت ساخت و ساز از جمله مهم‌ترین مشتریان ورق گالوانیزه است. این ورق باعث زیبایی در ساخت و ساز می‌شود و مقاومت سازه را بالاتر می‌برد. به­‌ویژه اینکه در محیط‌های مرطوب می‌بایست از استیل ضد زنگ یا ورق گالوانیزه استفاده کرد که به دلیل پایین‌تر بودن قیمت ورق گالوانیزه نسبت به ورق‌های استیل، استفاده از این محصول صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

همچنین در صنایع کشاورزی به منظور مقاومت در برابر محیط‌های مرطوب و در صنایع خودروسازی به منظور استفاده در سطوح خارجی محصولات، از این ورق استفاده می‌شود. صنایع مخابرات و صنایعی که از انرژی‌های نو استفاده می‌کنند نیز به منظور جلوگیری از اکسیداسیون و خورده شدن، از این نوع ورق استفاده می‌کنند.

انواع ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در انواع و شکل‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شود. از جمله مهم‌ترین اشکال ورق گالوانیزه موجود در بازار می‌توان به ورق شادولاین، عرشه فولادی، ورق کرکره‌ای، ورق ناودانی و انواع ورق رنگی گالوانیزه اشاره کرد. در هر یک از این اشکال، قیمت ورق گالوانیزه به صورت متفاوت محاسبه می‌شود.

همچنین با توجه به نوع کاربرد ممکن است بعد از فرآیند گالوانیزه کردن، انواع برجستگی‌ها نیز که به گل معروف است، روی ورق ایجاد شود. بر همین اساس ورق گالوانیزه می‌تواند در بازار به انواع بدون گل، گل درشت و گل ریز نیز تقسیم شود.

شرکت‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه

علاوه بر ورق گالوانیزه خارجی، در داخل کشور نیز شرکت‌های بسیاری به تولید و عرضه این ورق اقدام می‌کنند. از مهم‌ترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه می‌توان به شرکت‌های هفت الماس، شهرکرد، تاراز، امیرکبیر خزر و شهریار تبریز اشاره کرد. قیمت ورق گالوانیزه تولیدی هر یک از این شرکت‌ها متفاوت از هم بوده و بر اساس نحوه تولید و کیفیت محصول شاهد قیمت‌های متنوعی هستیم.

ورق گالوانیزه

لزوم استعلام روزانه قیمت ورق گالوانیزه

هزینه تمام شده برخی از محصولات صنعتی و پروژه‌ها به قیمت ورق گالوانیزه استفاده شده، بستگی دارد و به همین دلیل صاحبان صنایع و مدیران پروژه‌ها تلاش می‌کنند که این محصول را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند. تنها راه برای رسیدن به این هدف، استعلام روزانه قیمت این نوع ورق است.

امروزه بسیاری از سایت‌های اینترنتی قیمت روز ورق گالوانیزه را به صورت لحظه‌ای منتشر می‌کنند و کار را برای صاحبان صنایع راحت‌تر کرده‌اند. این سایت‌ها دارای نمودارهای سابقه قیمتی هستند و امکان خرید با  قیمت مناسب را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.

استعلام قیمت ورق گالوانیزه در «آهن رویال»

شرکت آهن رویال به منظور برطرف کردن یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنایع وابسته به فولاد و به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان برای صاحبان صنایع از جمله خدمات آهن رویال محسوب می‌شود.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به وبسایت ahanroyal.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز