میانگین قیمت رهن و اجاره آپارتمان زیر 100 متر در تهران / مرداد 1403

ژیوار

هم‌زمان با فصل جابه‌جایی خانه، به‌نظر می‌رسد مالکان در تابستان جاری، آپارتمان‌های خود را به وزن رهن و اجاره تقریبا برابر عرضه می‌کنند و تعداد خانه‌هایی که به صورت رهن کامل فایل شده است، کمتر از سال‌های پیش است.

به گزارش کاماپرس، از فایل‌های موجود در محله‌های منتخب مناطق ۲۲گانه، میانگین اجاره‌بهای پیشنهادی در تهران به صورت ۴۵۸ میلیون تومان پول پیش و ۱۶میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه است.

دنیای اقتصاد در یک تحقیق میدانی به این نتیجه رسیده است که این ارقام برای واحدهای مسکونی میان‌ متراژ (متوسط مساحت ۸۰ مترمربع) و همچنین میانگین عمربنای ۵ تا ۱۰سال ساخت است.

بیشتر بخوانید:

چرا موجرها از سکوی مجازی پرمشتری استقبال نمی کنند؟

همچنین به نظر می‌رسد در سال جاری، تعداد فایل‌های تاریخ روز کم است و در عین حال فایل‌های مربوط به دو هفته قبل و قبل‌تر، عمدتا اجاره داده شده‌اند. به‌نظر می‌رسد سکوی اینترنتی پرتقاضا در بازار مسکن، تعرفه فایل‌گذاری را افزایش داده و همین موضوع باعث اسباب‌کشی موجرها در بازار آنلاین شده است.

دریان سفر امید

علاوه بر آن، «توافق موجر با مستاجر فعلی» یکی دیگر از عوامل «کمبود فایل» در بازار است؛ از آنجا که نرخ‌ رشد اجاره‌بهای مدنظر از سقف مصوب دولتی بیشتر است، هم مالکان و هم مستاجران ترجیح می‌دهند تا قرارداد خود را تمدید کنند.

مشخصه چهارم بازار اجاره مسکن ماه مرداد در تهران، کمبود نسبی عرضه در برابر تقاضای اجاره‌نشین‌ها است.  برخی واسطه‌های این بازار می‌گویند، سرعت انجام معاملات اجاره از زمان ورود فایل تا ثبت قرارداد به مراتب بیشتر از معاملات فایل‌های خرید و فروش است. این ناشی از رکود خرید مسکن ناشی از ضعف شدید قدرت خرید و در نتیجه ورود تقاضای مسکن به بازار اجاره است.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان زیر 100 متر در تهران

در این جدول تعدادی از فایل‌های اجاره خانه در نقاط مختلف تهران را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز