مواردی که باید در زمان خرید املاک صنعتی و تجاری به آن توجه کنید

ژیوار

خرید املاک صنعتی و تجاری به دلیل نوع کاربری و برخی از مسائل حقوقی می‌تواند متفاوت از خرید املاک مسکونی باشد. در واقع هدف از خرید این نوع از ملک، فعالیت تولیدی، انبارداری، فروش و توزیع کالا است که معمولا در محیط‌های شهری امکان آن وجود ندارد. معاملات این املاک می‌تواند دارای پیچیدگی حقوقی بیشتری بوده و نیازمند دانش حقوقی، اقتصادی و تخصص فنی است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی پرداخته است که در زمان خرید املاک صنعتی و تجاری باید به آن توجه کنید.

موقعیت مکانی و دسترسی به ملک را بررسی کنید

بیشتر املاک صنعتی در شهرک‌های صنعتی و یا زمین‌های اطراف شهرهای بزرگ قرار گرفته‌اند. اگرچه اغلب شهرک‌های صنعتی دارای راه‌های دسترسی مناسبی هستند اما با این وجود شما باید در ابتدا تمام جوانب دسترسی را مورد بررسی قرار دهید.

بدون شک املاک، کارخانه‌ها، سوله‌ها و انبارهایی که دسترسی بیشتر و آسان‌تری به شبکه‌های حمل و نقل دارند و از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار هستند، از نظر ارزش ملک و آینده تجاری نیز بهتر خواهند بود.

نوع کاربری املاک صنعتی مهم است

نوع کاربری املاک صنعتی و تجاری یکی دیگر از موضوعات اصلی است که باید در انتخاب و خرید یک مکان به آن دقت شود. تغییر کاربری اقدامی آسان نیست و بهتر است که در همان ابتدا به دنبال کاربری‌های مد نظر خود بروید.

دریان سفر امید

همچنین اینکه ملک یا زمین مورد نظر شما در کدام شهرک صنعتی باشد نیز از نظر تخصص و کاربری مهم است. هر شهرک صنعتی برای کارهای خاصی در نظر گرفته شده است و فقط مجوزهای مربوط به آن‌ کارها در شهرک صادر می‌شود.

امکانات و تاسیسات املاک صنعتی و تجاری

امکانات و تاسیسات جزو بخش‌های مهم یک ملک صنعتی هستند که در خرید املاک صنعتی و تجاری باید توجه کافی به آن‌ها داشته باشید. هر چه امکانات و تاسیساتی مانند انواع انشعابات آب، برق، گاز بهتر و امکاناتی مانند سیستم‌های اطفای حریق، سیستم‌های امنیتی و امکانات رفاهی در یک ملک صنعتی بیشتر باشد، به همان اندازه ارزش و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

املاک صنعتی و تجاری باید دارای اسناد معتبر باشند

سند ملک مهم‌ترین مدرک حقوقی در مورد خرید املاک صنعتی و تجاری است. به همین دلیل اولین مورد حقوقی است که قبل از خرید باید مورد توجه قرار گیرد. داشتن سند فاقد هر گونه تعارضات مالکیت، بازداشت، رهن بانکی و مشکلات حقوقی شرط لازم برای خرید ملک است.

علاوه بر سند ملکی، اسنادی مانند پروانه ساخت و گواهی عدم خلافی نیز باید توسط مالک به خریدار ارائه شود و داشتن همه این اسناد می‌تواند خیال خریدار را در زمان خرید ملک مورد نظر راحت کند.

از ملک مورد نظر بازدید کاملی داشته باشید

بازدید از ملکی که قصد خرید آن را دارید، حق مسلم شما به عنوان خریدار است و حتی این بازدید می‌تواند چندین بار نیز صورت گیرد. توصیه می‌شود که بازدید دقیقی از ملک مورد نظر داشته باشید و در این بازدید تمام جوانب ملک صنعتی و تجاری را بسنجید.

به این ترتیب شما می‌توانید برآورد دقیقی از هزینه‌های بعد از خرید املاک صنعتی مانند هزینه‌های تعمیر و تجهیز نیز داشته باشید و بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید اقدام به خرید ملک مورد نظر بکنید.

داشتن مشاور ملکی و بستن قرارداد دقیق و محکم

بهتر است که در انتخاب و خرید املاک صنعتی از یک مشاور ملکی که اطلاعات و تخصص کافی در حوزه املاک تجاری و صنعتی دارد، کمک بگیرید. این کار می‌تواند باعث شود که هیچ دغدغه‌ای برای بعد از خرید خود باقی نگذارید.

همچنین شما باید قرارداد دقیقی را بر اساس نظرات مشاور ملکی خود تنظیم کرده و کلیه شرایط و تعهدات طرفین را به صورت دقیق و شفاف در آن قید کنید. مشاور املاک می‌تواند در استعلام‌های مربوطه حقوقی و فنی نیز به شما کمک کند.

خرید املاک صنعتی و تجاری از «املاک نوین صنعت»

املاک نوین صنعت به عنوان مرکز تخصصی معاملات املاک صنعتی از قدیمی‌ترین دفاتر املاک کشور در این حوزه تخصصی است. نوین صنعت در زمینه خرید، فروش، رهن و اجاره سالن، سوله، انبار و کارخانه فعالیت می‌کند.

املاک نوین صنعت هم اکنون فعالیت خود را به صورت یک سامانه اینترنتی نیز گسترش داده است و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت www.amlaksanati.com و یا تماس با شماره تلفن 49707 نسبت به دریافت مشاوره و خدمات از نوین صنعت اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : املاک نوین صنعت
نهال گشت
سازگار ارقام
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز