مهم ترین پارک ملی اندونزی کدام است؟

ژیوار

تعداد پارک‌های ملی در اندونزی به دلیل طبیعت بکر و حیات وحش غنی آن بسیار زیاد است و جاهای دیدنی اندونزی می‌تواند باعث حیرت همگان شود.

به گزارش کاماپرس، اغلب حیوانات و گیاهان بومی اندونزی در معرض شکار یا انقراض قرار دارند و به همین دلیل محافظت از آنها اهمیت زیادی پیدا کرده است. البته گردشگران می‌توانند به آسانی و همراه با تورهای مختلف از آنها دیدن کنند.

در این گزارش، پنج پارک ملی اندونزی معرفی و هر یک به طور جداگانه بررسی شده است.

پارک ملی کومودو

پارک ملی کومودو (Komodo) به عنوان یکی از مهم‌ترین پارک‌های اندونزی شناخته شده و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این منطقه امکان دسترسی به گونه‌های نادر و باستانی از موجودات مختلف را فراهم کرده و شامل سه جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک است.

انواع گوزن‌های کوهی، دلفین‌ها، لاک پشت‌ها و هزار گونه از ماهی‌های گرمسیری در این جزایر در حال زندگی هستند و مرجان‌ها و اسفنج‌های زیادی در آن به چشم می‌خورند. این پارک ملی اندونزی سواحل و تپه‌هایی بکر داشته و جزو مناطق بسیار سرسبز جهان به حساب می‌آید.

دریان سفر امید

پارک ملی تانجونگ پوتینگ

پارک ملی دیگری که بازدید از آن هیجان زیادی به همراه دارد، با نام تانجونگ پوتینگ (Tanjung Puting) شناخته می‌شود. این پارک ملی اندونزی در منطقه‌ای برجسته واقع شده و در آن پستانداران زیادی مانند اورانگوتان‌ها زندگی می‌کنند. گونه‌های خاص جانوری مانند خوک ریشو، پیتون و گیاه کوزه نیز از دیگر موارد مهم دیده شده در این پارک ملی است.

مساحت تانجونگ پوتینگ 416 هزار هکتار است و در آن جنگل‌ها، باتلاق‌ها، مانگروها و حتی خط ساحلی نیز وجود دارد. این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق حفاظتی و تحقیقاتی در مورد اورانگوتان‌ها بوده و از این جهت نیز حائز اهمیت است.

پارک ملی بوناکن

پارک ملی بوناکن (Bunaken) یکی از نقاط متراکم با تنوع زیستی دریایی زیاد است که در آن می‌توان اکوسیستم مرجانی بسیار غنی  یافت. این منطقه علاوه بر انواع مرجان‌های عمودی، مرجان‌های مختلف دیگر، اسفنج‌ها و حلزون‌های زیبا را در خود جای داده و یکی از محبوب‌ترین نقاط جهان برای غواصی است.

علاوه بر آن، این پارک ملی اندونزی حداقل 20 نقطه غواصی معروف دارد که جزو نقاط سخت و دشوار نیز به حساب می‌آیند. زیبایی درختان نخل و جنگل درختان نارگیل از دیگر مناظری است که در این منطقه جلب توجه می‌کند. همچنین گونه‌های مختلفی از حیوانات از جمله گوزن‌های وحشی و خرس‌های بزرگ در این ناحیه زندگی می‌کنند.

پارک ملی کرینسی سبلات

پارک ملی کرینسی سبلات (Kerinci Seblat) شامل چهار استان در سوماترا بوده و دومین قله مرتفع آتشفشانی اندونزی را در خود جای داده است. این پارک ملی با طبیعتی دست نخورده و حیات وحشی غنی پیش روی مسافران قرار می‌گیرد و در آن ترکیبی از گونه‌های عجیب و غریب جانوری را می‌توان دید.

این پارک ملی اندونزی بیش از 4000 گونه گیاه دارد و در آن بزرگ‌ترین گل جهان، زنبق بدبو و همچنین بلندترین گل تیتان آروم زندگی می‌کنند. علاوه بر آن، این منطقه زیستگاه طبیعی انواع حیوانات نادر مانند ببر و کرگدن بوده و پرندگان زیادی را از آب خود سیراب می‌کند.

پارک ملی کمباز

در نهایت باید به پارک ملی زیبا و دیدنی کمباز (Kambas) اشاره کرد که زیستگاه طبیعی فیل‌های سوماتران است و در بین مردم بومی نیز به عنوان محل زندگی فیل‌ها شناخته می‌شود. این پارک ملی اندونزی بسیاری از گونه‌های در معرض انقراض دیگر مانند ببر و کرگدن را هم در خود جای داده و یک مرکز آموزشی فیل‌ها همراه با امکانات پیشرفته را در اختیار دارد.

این منطقه بخش‌های مختلفی مانند مناطق منگور، جنگل‌های حرا و خط ساحلی نیز دارد و در آن طبیعتی بکر و دست نخورده به چشم می‌خورد.

سفر به جزایر اندونزی با «طاها گشت»

«طاها گشت» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی بوده و همه ساله گردشگران زیادی را به مقصد خود می‌رساند. این مجموعه علاوه بر ارائه تور، در زمینه‌های دیگری مانند رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما نیز فعال است و بهترین امکانات را با مناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

یکی از تورهای محبوب و پرطرفدار طاها گشت، تورهای اندونزی است که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط آن می‌توانند به وبسایت www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز