مهم ترین قابلیت های ردیاب خودرو

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرقت خودرو امروزه به مشکل بزرگی در جوامع تبدیل شده است؛ ازاین‌رو شرکت‌های مختلف در پی یافتن راه‌هایی برای افزایش امنیت افراد و اموالشان هستند. این تلاش‌ها در راستای پیشرفت تکنولوژی منجر به تولید انواع ردیاب خودرو در دنیا شده است.

کاماپرس در این گزارش ضمن برشمردن قابلیت های ردیاب خودرو، چگونگی خرید ردیاب خودرو و کارکرد آن را بررسی کرده است.

آشنایی با ردیاب خودرو

یکی از خلاقانه‌ترین اختراعات عصر حاضر، تجهیز اتومبیل­‌های امروزی به انواع و اقسام وسایل و امکانات به روز از جمله ردیاب خودرو یا همان جی‌ پی ‌اس است. ردیاب خودرو دستگاه کوچکی است که داخل انواع ماشین­‌ها نصب می‌شود و با استفاده از سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) موقعیت خودرو را ردیابی می‌کند. قابلیت های ردیاب‌ خودرو بر اساس اندازه و قیمت آن با هم متفاوت است.

این دستگاه کاربردی در زمان سرقت وسیله نقلیه، با ارسال هشدارهایی همچون هشدار روشن شدن اتومبیل و حرکت، سرقت خودرو را خیلی سریع به اطلاع صاحب آن می‌رساند که اینها بخشی از قابلیت های ردیاب خودرو است.

انواع ردیاب خودرو

برخی از ردیاب‌ها با باتری داخلی کار می‌کنند که به آنها ردیاب آهنربایی یا مغناطیسی گفته می­شود. این ردیاب­ها سیم ندارند و به جای آن از امواج مغناطیسی استفاده می­‌شود. گروه دیگر ردیاب­‌ها، سیمی نام دارند که به سیستم سیم‌کشی خودرو متصل می‌شوند.

به عبارت دیگر، ردیاب مغناطیسی خودرو با استفاده از آهنربا می­‌تواند به هر قسمت فلزی وسیله نقلیه متصل شود. این‌ دستگاه‌ها نیازی به سیم‌کشی به ماشین و قسمت‌های مختلف آن ندارند؛ در حالیکه ردیاب سیمی با سیم‌کشی به‌ وسیله نقلیه متصل می‌شود.

ردیاب خودرو - کاماپرس

ردیاب خودرو چگونه کار می­کند؟

ردیاب ماشین به شبکه‌ای از ماهواره‌ها متصل است که به‌دور زمین می‌چرخند. این ردیاب در حالت کلی شامل دو ماژول مهم GPS و سیم کارت است. ردیاب خودرو با استفاده از تکنولوژی موقعیت‌یابی جهانی و به کمک ماهواره‌های مستقر در مدار زمین، مکان اتومبیل را به مالک آن اطلاع می‌دهد. از جی پی اس برای تعیین محل اتومبیل و گزارش وضعیت ترافیک استفاده می شود.

برای ردیابی جی‌پی‌اس همیشه نیاز به استفاده از اینترنت نیست و فقط باید سیستم به مکان‌نما مجهز باشد که این ویژگی جزو قابلیت های ردیاب خودرو است. ردیاب خودرو معمولاً توسط کانکتور، عیب‌یابی داخلی شده و سپس اطلاعات جمع‌آوری شده به نرم‌افزاری خاص ارسال می‌شود و به کاربر این اجازه را می‌دهد که داده‌ها را تجزیه ‌و‌تحلیل کند. همه این داده‌ها به‌شکل صوتی و تصویری روی سیستم مانیتورینگ اتومبیل قابل مشاهده است.

تفاوت دزدگیر و ردیاب خودرو

با ردیاب خودرو امکان چک کردن موقعیت دقیق اتومبیل به صورت لحظه ای و خاموش کردن آن از راه دور وجود دارد، اما دزدگیر خودرو فقط حالت بازدارنده دارد و فقط هنگام وقوع اتفاق، آژیر آن به صدا در می­آید؛ بنابراین این دو نقش مکمل یکدیگر را ایفا می­کنند، ولی برای خرید فقط یکی از این دو دستگاه، پیشنهاد کارشناسان فن، ردیاب خودرو است.

قابلیت های ردیاب خودرو

با توجه به امکانات و قابلیت های ردیاب خودرو، با خیال آسوده می‌توان اتومبیل خود را در هر مکانی پارک کرد؛ چرا که با گوشی موبایل می‌توان به راحتی آن را کنترل کرد. ردیابی آنلاین و لحظه­ای اتومبیل، کنترل رفتار رانندگان و مشاهده میزان سرعت و مسیرهای پیموده شده تنها نمونه ای از فواید و امکانات ردیاب خودرو است.

از سایر قابلیت های ردیاب خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تصادفات با اخطار سرعت غیر مجاز
  • هشدار باز شدن در‌های خودرو
  • هشدار جابه‌جا شدن یا حمل خودروی پارک شده با جرثقیل
  • هشدار وارد شدن ضربه به خودرو
  • هشدار جدا کردن باتری ماشین
  • هشدار ضعیف شدن ولتاژ باتری
  • هشدار عبور از سرعت مجاز و رانندگی با سرعت بالا
  • هشدار خروج از منطقه امن تعیین شده
  • امکان نظارت دقیق و لحظه‌ای اتومبیل با تلفن همراه
  • پیدا کردن خودروی مسروقه در زمان کوتاه
  • موقعیت‌یابی دقیق اتومبیل روی نقشه
  • چک و کنترل خودرو در هر زمان و از راه دور
  • برخورداری از سرور داخلی و امن
  • داشتن اپلیکیشن اندروید و iOS
  • پشتیبانی قوی و حرفه‌ای

ردیاب خودرو - کاماپرس

نکات مهم برای نصب ردیاب خودرو

برای راه­‌اندازی ردیاب خودرو نیاز به یک سیم کارت مخصوص است. باید توجه داشت که قبل از قرار دادن سیم کارت در کیت اصلی ردیاب، حتما شارژ شده باشد. از سیم کارت برای انتقال اطلاعات به سرور از طریق شبکه GSM استفاده می­شود. برای جلوگیری از ابطال گارانتی اتومبیل، سیم کشی خودرو نباید دستکاری شود و برای این منظور در هنگام نصب ردیاب باید از سوکت فابریک استفاده کرد. سوکت فابریک نیز برای هر خودرو متفاوت است. ردیاب خودرو باکیفیت دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای است که از خالی شدن باتری ماشین جلوگیری می‌کند.

قیمت ردیاب خودرو

در حال حاضر انواع رد یاب خودرو در بازار وجود دارد که قیمت آنها بر اساس کیفیت و کارایی آنها متفاوت است. به عنوان نمونه قیمت خرید ردیاب خودرو استیلاک بین دو میلیون و 750 هزار تا چهار میلیون و 680 هزار تومان بر اساس مدل آن متغیر است.

خرید ردیاب خودرو از «اینصب»

شرکت اینصب با سابقه‌­ای درخشان در زمینه سیستم های حفاظتی اماکن و خودرو، سیستم‌­های نظارتی و لوازم جانبی خودرو مشغول فعالیت در ایران است. این شرکت از سال 1395 به منظور کاهش دغدغه مردم برای خرید حضوری، تصمیم به راه‌­اندازی فروشگاه اینترنتی گرفت. با خرید از فروشگاه اینصب می توان محصول مورد نظر را از بهترین برند به همراه گارانتی تهیه و خریداری کرد. قیمت‌های اعلامی در این گزارش نیز برگرفته از فروشگاه اینصب بوده است.

علاقه‌­مندان برای اطلاع از قابلیت های ردیاب خودرو و همچنین خرید سیستم های حفاظتی می‌­توانند به وبسایت https://enasb.com یا به صورت حضوری به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بین تقاطع طالقانی و سمیه، کوچه مشایخی مراجعه کنند. همچنین می توان از طریق شماره تلفن همراه 09120329687 در واتساپ و شماره تلفن 02191004110 با کارشناسان این شرکت در ارتباط بود.

انتهای پیام

مرتبط با : اینصب
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز