منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری در تور ایروان

ژیوار

ایروان پایتخت ارمنستان یکی از تاریخی‌ترین مقاصد گردشگری نزدیک به ایران است که تشابه فرهنگی زیادی دارد. این کشور در دامنه‌های کوه قفقاز قرار گرفته و افراد در تور ایروان می‌توانند از طبیعت زیبا و دیدنی، غذاهای لذیذ و جاذبه‌های گردشگری چشم‌نواز آن لذت ببرند. مهمان‌نوازی ارامنه، نزدیکی به کشور و هزینه مناسب سفر از مهم‌ترین دلایل محبوبیت تور ایروان در بین گردشگران هستند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی چند مورد از جاذبه‌ دیدنی منحصر به فرد در تور ارمنستان پرداخته است.

میدان جمهوری

میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان قرار دارد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین آثار معماری ارمنستان شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که این میدان در زمان شوروی به نام لنین تغییر کرده بود. ساختمان‌های موزه تاریخ ارمنستان و دولت جمهوری ارمنستان در این منطقه ساخته شده‌اند. ساعت اصلی میدان جمهوری روبه‌روی برج ساختمان دولت قرار دارد. یکی از زیباترین بخش‌های میدان جمهوری فواره‌های آواز افسانه‌ای هستند که در مجاورت گالری ملی ساخته شده‌اند و مناظر چشم‌نوازی ایجاد کرده‌اند. میدان جمهوری به طور معمول به عنوان یکی از محبوب‌ترین فضاهای تفریحی در تور ارمنستان شناخته می‌شود و در بازه‌های مختلف سال میزبان کنسرت‌های فضای باز است.

آبشار ایروان

مجموعه‌ی کاسکاد یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌ها در تور ایروان است و به عنوان یک شاهکار هنر معماری بخش زیادی از مرکز شهر را اشغال کرده است. این بنا تاریخی بی‌نظیر از سنگ آهک و به صورت پلکان عظیم توسط معمار مشهورتامانیان ساخته شده و در طول دوره‌های مختلف قسمت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. افراد در تور ایروان می‌توانند به صورت رایگان به کاوش در این مکان بپردازند و با بالا رفتن از پله‌های آن مناظر دیدنی از شهر را تماشا کنند.

ماتاناداران

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری در تور ایروان موزه ماتاناداران است و تعداد زیادی از گنجینه‌های ارزشمند از نسخه‌ها و دست‌نوشته‌های ارمنی در این مکان نگهداری می‌شوند. ماتاناداران در ارمنی به معنای مخزن دولتی نسخه‌های خطی است و این بنا عظیم بازالتی به عنوان یکی از نمونه‌های عالی معماری ارمنی قرون وسطی شناخته می‌شود. بیش از 17 هزار نسخه خطی باستانی به زبان‌های ارمنی، آشوری، فارسی، هندی، گرجی و لاتین در این مجموعه نگهداری می‌شود. در امتداد طاق‌های جلویی موزه ماتاناداران مجسمه‌هایی از شخصیت‌های بزرگ ارمنی نگهداری می‌شوند و طوری طراحی شده‌اند که گویا نقش محافظت و نگهبانی از ساختمان را دارند. قدیمی‌ترین نسخه‌ خطی که در این موزه نگهداری می‌شود، تصاویر و مینیاتورهایی از انجیل است که به قدمت آن به قرن ششم بازمی‌گردد.

دریان سفر امید

کلیسا جامع سن گریگوری ایروان

کلیسا جامع سنت گریگوری به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای ارامنه شناخته می‌شود و معماری بی‌نظیر و فضا معنوی آن توجه بسیاری از گردشگران را در تور ایروان به خود جلب می‌کند. فرآیند ساخت و احداث این کلیسا از سال 1997 آغاز شد و در در نهایت در سال 2001 به اتمام رسید. برج ناقوس متشکل از 30 طاق و حیاط در قسمت ورودی این کلیسا قرار دارد. پله‌های ورودی این کلیسا با زیباترین و هنرمندانه‌ترین شکل طراحی شده و در سمت چپ آن‌ها یک مجسمه از زوراور آندرانیک که رهبر نظامی ارامنه بود، قرار گرفته است. کلیسا جامع سن گریگوری با عظمن و بی‌نظیر و چشم‌نواز از بیشتر قسمت‌های شهر قابل مشاهده است.

تئاتر اپرا

تئاتر آوپرا در قلب شهر قرار گرفته و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز فرهنگی در تور ایروان شناخته می‌شود. تجهیزات بسیار پیشرفته این سالن باعث افزایش لذت تماشای اپرا و باله می‌شود و گردشگران را با موسیقی اپرای ارمنستان آشنا می‌کند. طراحی و معماری چشم‌نواز و خیره‌کننده به سبک غربی تالار اپرا در بدو ورود توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند. تئاتر اپرا برای اولین بار در سال 1993 افتتاح شد و در حال حاضر به عنوان یکی از زیباترین و مجذوب‌کننده‌ترین دستاوردهای تاریخی در سفر ارمنستان شناخته می‌شود.

موزه تاریخ ارمنستان

این موزه در سال 1919 با هدف حفاظت کردن از اشیا تاریخی تاسیس شد و در حال حاضر بسیاری از کارهای مربوط به ترمیم و مرمت نیز در این مکان انجام می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این کشور در سفر ارمنستان، بازدید از موزه‌ و کاوش در جزئیات تاریخی است. در حال حاضر بیش از 400 هزار از آثار مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف در این موزه در بخش‌های مختلف قوم‌شناسی، تاریخ مدرن، باستان‌شناسی و نیوماتیک نگهداری می‌شوند. جذابیت بی‌انتها تاریخ، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تور ایروان تبدیل کرده است.

تجربه سفر خاطرانگیز به ارمنستان با «نیک سام سفر»

آژانس گردشگری نیک سام سفر به عنوان مجری تخصصی در زمینه برگزاری تورهای خارجی مشغول به فعالیت است. اصلی‌ترین مقاصد گردشگری این مجموعه ترکیه، دبی، ارمسنتان، گرجستان، روسیه و سریلانکا است. افراد با رزرو تور از نیک سام سفر می‌توانند با خیال آسوده از سفر خود لذت ببرند و خدماتی مانند اقامت هتل و صبحانه، بلیط رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی و بیمه سفر را دریافت کنند. این مجموعه همچنین در زمینه اخد ویزا نیز فعالیت می‌کند. گردشگران با رزرو تور ارمنستان از نیک سام سفر می‌توانند باکیفیت‌ترین خدمات گردشگری را دریافت کنند و خاطرات خوبی برای خود رقم بزنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس www.niksamsafar.com مراجعه کنند و یا با شماره‌های 44272500_021 و 44273500_021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیک سام سفر
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز