مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا: کدام یک ارزش خرید دارد؟

آریاک سفر

در چند سال اخیر، رقابت بین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی نسبت به قبل، شدت بسیار گرفت و هر کمپانی در تلاش است تا بهترین گوشی پرچم‌دار را عرضه کند. اکنون به سراغ دو پرچم‌دار از برندهای آنر و شیائومی می‌رویم که هرکدام دارای مشخصات و قابلیت‌های متفاوت هستند و ارزش خرید بالایی دارند. در ادامه با مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا ما را همراهی کنید، تا نگاهی عمیق‌تر به جزئیات این دو محصول قدرتمند داشته باشیم.

طراحی ظاهری گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

این دو پرچم‌دار جزو محصولات پریمیوم و لوکس شیائومی و آنر محسوب می‌شوند که از متریال باکیفیتی در ساختار آن‌ها استفاده شده است. در گوشی آنر مجیک ۶ پرو شاهد طراحی متفاوت مخصوصا در پنل پشتی هستیم. قاب پشتی این گوشی از سیلیکون پلیمر یا شیشه ساخته شده که به‌لطف روکش چرمی که روی قاب قرار دارد، خبری از جذب لکه یا اثر انگشت هنگام استفاده از آن نیست. در گوش شیائومی ۱۴ اولترا، از شیشه براق در پنل پشتی استفاده شده که بشدت جذب کننده جای دست است و باید از قاب‌های ژله‌ای استفاده کنید.

یکی از نقاط قوت گوشی شیائومی ۱۴ اولترا،‌ جنس فریم‌های آن است که از آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده و مقاومت نسبتا خوبی در برابر ضربه و فشار نسبت به فریم‌های گوشی مجیک ۶ پرو دارند. در مجموع، از نظر طراحی هردو گوشی دارای متریال باکیفیت و مقاوم هستند و در ساختار آن‌‌ها، ارگونومی استانداردی رعایت شده است. در این بخش نمی‌توان برتری قابل توجهی را مشاهده کرد و هردو پرچم‌دار در یک سطح قرار دارند.

صفحه نمایش گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

در بخش صفحه نمایش، به‌ جرات می‌توان گفت که شیائومی ۱۴ اولترا برتری قابل توجهی نسبت به مجیک ۶ پرو دارد. این گوشی از پنل LTPO AMOLED با اندازه ۶.۷۳ اینچ استفاده می‌کند که با نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹.۶ درصد، می‌تواند تصاویر را با رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل نمایش دهد. این پنل از تراکم ۵۲۲ پیکسل در اینچ تشکیل شده که دقت تصویر و عمق رنگ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. همچنین روشنایی ۳۰۰۰ نیتی آن، خیال شما را بابت کار با گوشی در روشن‌ترین محیط‌ها یا مقابل نور مستقیم آفتاب راحت می‌کند.

گوشی - کاماپرس

دریان سفر امید

ناگفته نماند که گوشی مجیک ۶ پرو هم از نمایشگر باکیفیتی بهره می‌برد؛ اما در مقابل شیائومی ۱۴ اولترا مقداری ضعیف‌تر است. پرچم‌دار آنر به نمایشگر ۶.۸۱ اینچ LTPO OLED مجهز شده که از ۱ میلیارد رنگ و HDR‌ پشتیبانی می‌کند. این پنل دارای ۴۶۰ پیکسل در اینچ است که عملکرد رضایت‌بخشی در نمایش تصاویر و ویدیوهای فول اچ دی به نمایش می‌گذارد. به‌طور کلی، نمایشگر گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از لحاظ کیفیت و جزئیات، برتری جزئی نسبت به آنر مجیک ۶ پرو دارد و دقت رنگ بهتری ارائه‌ می‌دهد. اما از نظر نوردهی، نمایشگر آنر مجیک ۶ پرو با روشنایی ۵۰۰۰ نیت، یکی از روشن‌ترین پنل‌ها در میان گوشی‌های اندرویدی است که در پرنورترین محیط‌ها هم تصاویر را به‌وضوح نمایش می‌دهد.

پردازنده و نرم‌افزار گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

این دو پرچم‌دار انرژی خود را از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ تامین می‌کنند که جزو پردازنده‌های بالارده کوالکام است. این پردازنده بر اساس معماری ۴ نانومتری ساخته شده که از ۸ هسته بهره می‌برد و حداکثر فرکانس کاری ۳.۳ گیگاهرتز را توسط ۱ هسته قدرتمند Cortex-X4 ارائه می‌دهد. با توجه به تست‌های انجام شده، گوشی آنر مجیک ۶ پرو بهینه‌سازی نرم‌افزاری ویژه‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد و در استفاده طولانی مدت، شاهد پایداری بالا این گوشی در انجام عملیات‌‌های مختلف خواهید بود.

اما اگر گیمر یا ادیتور هستید و می‌خواهید پردازش‌های گرافیکی به بهترین شکل ممکن انجام شوند، پیشنهاد ما گوشی شیائومی ۱۴ اولترا است. این گوشی در بخش گرافیکی به مراتب عملکرد بهتر و پایدارتری ارائه می‌دهد و حتی سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی را با بهترین گرافیک ممکن و نرخ نوسازی ۶۰ الی ۱۲۰ هرتز اجرا می‌کند. البته عملکرد آنر مجیک ۶ پرو در کارهای سنگین مانند گیم قابل چشم‌پوشی نیست و با اختلاف کمی از شیائومی ۱۴ اولترا در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه هردو گوشی از یک پردازنده استفاده می‌کنند، اما قیمت گوشی آنر نسبت به پرچم‌دار شیائومی، مقداری پایین‌تر بوده و اگر بودجه محدودی برای خرید گوشی دارید، آنر مجیک ۶ پرو انتخاب هوشمندانه‌ای است.

گوشی آنر مجیک ۶ پرو با سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری MagicOS عرضه شده است. MagicOS به‌عنوان رابط کاربری اختصاصی آنر شناخته می‌شود که از مزیت‌های آن می‌توان به سرعت بالا، نبود باگ‌های متعدد، رابط کاربری آسان و سریع و پشتیبانی از هوش مصنوعی اشاره کرد. گوشی شیائومی ۱۴ اولترا، اولین گوشی این برند چینی است که از رابط کاربری HyperOS پشتیبانی می‌کند. این پوسته کاربری نسبت به MIUI، به‌روزتر شده و امکانات جدیدی را در اختیار کاربرهای خود قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که این رابط کاربری تفاوت ظاهری با MIUI ندارد؛ اما در بخش سرعت و قابلیت‌های شخصی‌سازی، پیشرفت مناسبی داشته است. هردو گوشی در بخش نرم‌افزاری عملکرد تقریبا مشابهی دارند و رابط‌ کاربری‌های استفاده شده در این پرچم‌دارها به‌صورت کامل بهینه شده‌اند و فضای کاربری جذابی را ارائه می‌دهند.

دوربین گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

گوشی آنر مجیک ۶ پرو دارای دوربین‌های سه‌گانه است که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۱۸۰ مگاپیکسلی پریسکوپت تله فوتو و ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید هستند. دوربین اصلی به‌لطف لنز ۲۳ میلی‌متری واید، عکس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده بالا و جزئیات چشم‌نوازی ثبت می‌کند و در شرایط نوری مختلف، به‌ خوبی وایت بالانس و کنتراست رنگ را رعایت می‌کند. این سنسور از قابلیت‌های گسترده‌ای مانند لرزشگیر اپتیکال و هوش مصنوعی بهره می‌برد که به‌لطف آن، تصاویر دچار بهبودهای قابل توجهی می‌شوند.

گوشی- کاماپرس

سنسور تله فوتو با زوم ۲.۵ برابر برای عکاسی از فواصل دور قابل استفاده بوده و سنسور اولتراواید، زاویه دید ۱۲۲ درجه را در اختیار شما قرار می‌دهد که هردو سنسور عملکرد رضایت‌بخشی دارند و ایرادی نمی‌توان از تصاویر آن‌ها گرفت. برای عکاسی سلفی، این گوشی به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده که عملکرد مشابهی با سنسورهای پنل پشتی دارد و در عکس‌های خروجی آن، جزئیات بالا و وضوح تصویر بسیار خوبی دیده می‌شود. تمامی سنسورهای این گوشی از قابلیت‌های فیلم‌برداری 4K‌ و سرعت ۶۰/۳۰/۲۴ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند که برای فیلم‌برداری حرفه‌ای و تولید محتوا می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد.

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا با یک دوربین بیشتر عرضه شده و در پنل پشتی آن، ۴ سنسور ۵۰ مگاپیکسل اصلی، تله فوتو، پریسکوپ تله فوتو و اولتراواید حضور دارند. دوربین اصلی از لنز ۲۳ میلی واید بهره می‌برد که به‌لطف هوش مصنوعی به‌کار رفته در آن، شاهد بهبود تصاویر از لحاظ رنگ، نور و جزئیات در شرایط مختلف هستیم. این سنسور دارای ویژگی لرزشگیر اپتیکال است که با استفاده از آن می‌توان ویدیوهایی با کیفیت 8K، بدون لرزش ثبت کرد. سنسور دوم زوم ۳.۲ برابر و سنسور سوم زوم ۵ برابر را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که تا حداکثر زوم اپتیکال، هیچگونه افت کیفیت و کاهش جزئیاتی در تصاویر خروجی مشاهده نخواهید و عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌کند. همچنین تصاویر ثبت شده توسط سنسور اولتراواید با زاویه دید ۱۲۲ درجه، بسیار خوش رنگ و پرجزئیات و بدون اعوجاج هستند.

عکاسی سلفی پرچم‌دار شیائومی را سنسور ۳۲ مگاپیکسلی انجام می‌دهد که  تصاویری بدون نویز، باکیفیت بالا و رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کند. در بخش فیلم‌برداری، این گوشی امکان ضبط ویدیو با کیفیت 8K و سرعت ۳۰/۲۴ فریم بر ثانیه را فراهم می‌‌کند که ویدیوهای آن از ویژگی‌هایHDR  و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. ویدیوی تمامی سنسورها مخصوصا دوربین اصلی، از داینامیک رنج بالا و کنتراست خوبی بهره می‌برند و یک گزینه ایده‌آل برای فیلم‌برداری حرفه‌ای هستند. با در نظر گرفتن عملکرد دوربین‌ها در بخش عکاسی و فیلم‌برداری، می‌توان گفت که شیائومی ۱۴ اولترا، از سنسورهای باکیفیت‌تری برخوردار است و برای عکاسی از فواصل دور، این گوشی عملکرد بهتری دارد. همچنین در بخش فیلم‌برداری، قابلیت ضبط ویدیو 8K، برگ برنده گوشی شیائومی ۱۴ اولترا است و عاشقان ویدیوگرافی می‌توانند از این محصول نهایت استفاده را داشته باشند.

باتری گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

گوشی‌های آنر به بهینه‌سازی در بخش شارژدهی و طول عمر بالای باتری معروف هستند که گوشی آنر مجیک ۶ پرو از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی از باتری ۵۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که به‌لطف پردازنده کم مصرف اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، بیش از روز کامل با استفاده روزمره می‌تواند دوام داشته باشد. همچنین این گوشی از سرعت شارژ‌ ۸۰ وات پشتیبانی می‌کند که شارژ کامل باتری را در مدت زمان کمتر از ۴۰ دقیقه انجام می‌دهد.

در طرف مقابل، شیائومی ۱۴ اولترا به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجز شده که می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند. نقطه قوت این گوشی، سرعت شارژ ۹۰ واتی آن است که تنها ۳۳ دقیقه زمان نیاز دارد تا درصد شارژ باتری را از صفر به صد برساند. همانطور که اشاره کردیم، گوشی آنر مجیک ۶ پرو از باتری پرظرفیت‌تری استفاده می‌کند که طبیعتا طول عمر بالاتری دارد و در این بخش، می‌تواند از شیائومی ۱۴ اولترا پیشی بگیرد.

جمع‌بندی

گوشی آنر مجیک ۶ پرو با نمایشگر LTPO OLED، طراحی مدرن و باکیفیت، دوربین‌های سه‌گانه حرفه‌ای، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ و باتری پرظرفیت ۵۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت روانه بازار شده که این گوشی را به یک غول قدرتمند تبدیل کرده است. از طرفی، شیائومی ۱۴ اولترا هم دست کمی از پرچم‌دار آنر ندارد و به نمایشگر باکیفیت AMOLED LTPO، دوربین‌های حرفه‌ای چهارگانه ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که این گوشی دربخش پردازش گرافیکی و عکاسی، حرفی‌های برای گفتن دارد.

در مجموع با مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با گوشی شیائومی ۱۴ اولترا مشاهده کردیم که هردو پرچم‌دار در رقابت تنگاتنگی قرار دارند و به‌طور قطع نمی‌توان گفت که کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد و انتخاب‌ها به نوع کاربری و سلیقه شما بستگی دارد. در صورتی که تمایل به خرید هرکدام از گوشی‌های معرفی شده دارید، ما فروشگاه اینترنتی فرنا را معرفی می‌کنیم که با مراجعه به آن، می‌توانید گوشی مورد نظر را با گارانتی معتبر شرکتی و ضمانت اصالت کالا سفارش دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان