مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آنر مجیک 5 پرو

گوشی آنر - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پرچم‌دارهای آنر را می‌توان به عنوان محصولات قدرتمند، گیمینگ و ارزان قیمت بازار موبایل معرفی کرد. این گوشی‌ها علاوه بر طراحی خاص، به مشخصات به‌روز و قدرتمندی مجهز شده‌اند که ارزش خرید بالایی دارند. در حال حاضر، دو گوشی آنر مجیک ۵ پرو و مجیک ۶ پرو‌، پرفروش‌ترین پرچم‌دارهای آنر محسوب می‌شوند؛ اما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. اگر به دنبال خرید پرچم‌دار آنر هستید، با کاماپرس همراه باشید، چرا که قصد داریم به صورت کامل به مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آنر مجیک 5 پرو بپردازیم.

مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آنر مجیک 5 پرو از لحاظ طراحی

آنر در بخش طراحی و ساختار ظاهری دو دستگاه، از معماری مشابهی استفاده کرده است. در پنل پشتی دوربین‌های مثلثی شکل را مشاهده می‌کنیم که داخل ماژول دایره‌ای قرار گرفته‌اند و در نمای جلویی، نمایشگر تخت و کم حاشیه‌ای تعبیه شده‌ است. گوشی آنر مدل Magic 5 pro با ترکیبی از چرم و شیشه به تولید رسیده است؛‌ اما مجیک ۶ پرو از ترکیب شیشه و سیلیکون پلیمر بهره می‌برد که همین امر، وزن دستگاه را به ۲۲۵ یا ۲۲۹ گرم افزایش داده است.

از لحاظ ضخامت و وزن، مجیک ۶ پرو مقداری سنگین‌تر و ضخیم‌تر است و به همین دلیل، کار کردن با گوشی مجیک ۵ پرو مقداری راحت‌تر است. البته ناگفته نماند که این تفاوت فاحش نیست و وزن زیاد برای یک گوشی پرچم‌دار امری طبیعی است. در مجموع از لحاظ ساختاری و ارگومونی، با دو گوشی یکسان مواجه هستیم که از متریال باکیفیتی در ساخت آن‌ها استفاده شده است و دارای معماری متفاوتی نسبت به سایر گوشی‌ها هستند.

مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آنر مجیک 5 پرو از لحاظ نمایشگر

گوشی آنر مجیک ۵ پرو و مجیک ۶ پرو به پنل LTP OLED با اندازه ۶.۸ اینچ مجهز شده‌اند که تقریبا عملکرد مشابهی دارند. اما اگر نگاهی دقیق‌تر به جزئیات دو پنل داشته باشیم، می‌بینیم که میزان رزولوشن ۲۸۴۸×۱۳۱۲ پیکسل مجیک ۵ پرو نسبت به رزولوشن ۲۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل مجیک ۶ پرو،‌ بیشتر است و به لطف تراکم ۴۶۰ پیکسل بر اینچ مجیک ۶ پرو، عمق تصویر و وضوح رنگ بهتری را تجربه خواهیم کرد. همچنین از لحاظ روشنایی، نمایشگر مجیک ۵ پرو، نوردهی ۱۸۰۰ نیت را ارائه می‌دهد و در مقابل، حداکثر پیک روشنایی مجیک ۶ پرو به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد.

گوشی آنر - کاماپرس

با توجه به تعاریف فوق، اگر در خرید گوشی، کیفیت تصویر و شفافیت رنگ‌ها برایتان اهمیت بالایی دارد‌، بدون شک مجیک ۵ پرو انتخاب مناسب‌تری است و می‌تواند تجربه بصری لذت‌بخش‌تری را برای شما به ارمغان آورد.

مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آنر مجیک 5 پرو از لحاظ سخت‌افزار

همانطور که اشاره کردیم، این دو پرچم‌دار آنر از سخت‌افزار به‌روز و قدرتمندی برخوردار هستند؛ اما کدام یک قدرت پردازشی بهتری را ارائه می دهد. در پاسخ این سوال باید بگوییم، آنر مجیک ۶ پرو به مراتب عملکرد سخت‌افزاری بهتری دارد؛ چرا که در قلب دستگاه، تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ حضور دارد که نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ موجود در آنر مجیک ۵ پرو،‌ بهینه‌تر شده است و توان پردازشی بیشتری را ارائه می‌دهد.

هردو تراشه براساس معماری ۴ نانومتری ساخته شده‌اند؛ اما حداکثر فرکانس کاری در اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ به ۳.۳ گیگاهرتز می‌رسد که این مقداری در اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲، ۳.۲ گیگاهرتز است. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 750 در کنار اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ترکیب قدرتمندی است که می‌تواند داده‌های گرافیکی را با قدرت پردازش بهتری به نمایش بگذارد.

اگر گیمر یا ادیتور هستید و می‌خواهید بازی‌های گرافیکی مانند کالاف دیوتی موبایل و وارزون موبایل را با حداکثر گرافیک ممکن تجربه کنید، گوشی آنر مجیک ۶ پرو، انتخاب مناسب‌تری است. این گوشی از لحاظ پردازنده مرکزی و گرافیکی، عملکرد بهتری دارد و به جدیدترین نسل تراشه کوالکام مجهز شده است. همچنین در بخش پایداری، اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، پایداری بهتری را نسبت به نسل قبلی دارد و در استفاده‌های طولانی مدت، خبری از افزایش دمای دستگاه نیست.

مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آنر مجیک 5 پرو از لحاظ دوربین

بخش عکاسی و فیلم‌برداری‌ آنر مجیک ۶ پرو نسبت به نسل قبلی خود، تغییر قابل توجهی نداشته است. هردو گوشی از پیکربندی سه‌گانه بهره می‌برند که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل، اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل است؛ اما سنسور سوم یعنی تله فوتو، در آنر مجیک ۶ پرو از ۵۰ مگاپیکسل به ۱۸۰ مگاپیکسل ارتقا یافته است. از لحاظ کیفیتی، دو سنسور اول عملکرد نسبتا مشابهی دارند و تفاوت چشم‌گیری بین عکس‌های این دو سنسور مشاهده نمی‌شود.

گوشی آنر-کاماپرس

اما برای سنسور تله فوتو در گوشی آنر مجیک ۶ پرو، تغییراتی احساس می‌شود که مربوط به دریچه دیافراگم سنسور است. این سنسور در مجیک ۶ پرو از f/2.6 بهره می‌برد که به همین دلیل، نور بیشتری به داخل دستگاه هدایت می‌شود و با جزئیات و روشنایی بهتری مواجه هستیم. از طرفی میزان زوم اپتیکال در آنر مجیک ۶ پرو به ۲.۵ برابر رسیده که این میزان در آنر مجیک ۵ پرو، ۳.۵ برابر است. با این حال، عملکرد سنسور تله فوتو در آنر مجیک ۶ پرو به مراتب بهتر از سنسور تله فوتو آنر مجیک ۵ پرو است و برای عکاسی در فواصل دور، تصاویر باکیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند.

مقایسه گوشی آنر مجیک ۶ پرو با آنر مجیک 5 پرو از لحاظ باتری و شارژ دهی

آنر برای گوشی مجیک ۶ پرو، باتری پرظرفیت ۵۶۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری را در نظر گرفته است که عملکرد آن در مقابل باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی مجیک ۵ پرو بهتری است. باتری مجیک ۶ پرو به دلیل بهینه بودن تراشه مرکزی دستگاه، از طول عمر بالایی بهره می‌برد و در تست‌های انجام شده توانست در حالت استفاده معمولی، تا ۲ روز دوام داشته باشد. از طرفی باتری آنر مجیک ۵ پرو، تا یک روز کامل می‌تواند شما را همراهی کند و نمی‌توان برچسپ عملکرد ضعیف را به این باتری زد.

اما در بخش سرعت شارژ، آنر مجیک ۵ پرو حرفی برای گفتن ندارد. مجیک ۶ پرو از سرعت شارژ ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند که به لطف آن، در مدت کمتر از ۱ ساعت، باتری به صورت کامل از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود. همچنین این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم ۶۶ وات و معکوس ۵ وات بهره می‌برد که در آنر مجیک ۵ پرو، با اعداد کمتری مواجه هستیم. مجیک ۵ پرو حداکثر از توان شارژ ۶۶ واتی برخوردار است که برای شارژ باتری، تقریبا ۱ ساعت زمان نیاز دارد. از طرفی این گوشی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات بهره می‌برد که نسبت به مجیک ۶ پرو، مقداری ضعیف‌تر است.

جمع‌بندی

در این مطلب، دو غول قدرتمند آنر را مورد نقد و بررسی قرار دادیم که هر کدام از نقاط قوت و ضعفی بهره می‌برند. آنر مجیک ۶ پرو نسبت به مجیک ۵ پرو، مقداری به‌روزتر است و از سخت‌افزار و تکنولوژی جدیدتری بهره می‌برد. اما از لحاظ قیمتی، تفاوت قابل توجهی بین این دو محصول وجود دارد و در کمال تعجب، قیمت آنر مجیک 5 پرو نسبت به آنر مجیک ۶ پرو  کمی بالاتر است.

در مجموع، این دو محصول رقیب سرسختی برای هم محسوب می‌شوند و با تفاوت‌های جزئی، آنر مجیک ۶ پرو را می‌توان برنده میدان انتخاب کرد. این گوشی از لحاظ سخت‌افزاری، دوربین، باتری و سرعت شارژ، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت و برای کارهای سنگین و گرافیکی روی آن می‌توان حساب باز کرد. اگر قصد خرید هرکدام از گوشی‌های معرفی شده دارید، ما به شما فروشگاه اینترنتی فرنا را معرفی می‌کنیم که نسبت به سایر فروشگاه‌ها، محصولات مورد نظر را با قیمت کمتری به فروش می‌رساند و تمامی محصولات آن، از گارانتی معتبر شرکتی و ضمانت اصالت کالا بهره می‌برند.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز