مقایسه نوکیا C30 با نوکیا G11 Plus

خرید گوشی - کاماپرس
ژیوار

همه ما نوکیا را به عنوان یک برند نوستالژی می‌شناسیم و از زمان عرضه اولین گوشی‌های دکمه‌دار، این برند همراه ما بود. اکنون شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند و لمسی از نوکیا هستیم که در چند سال اخیر، توانست سهم بازاری بدست آورد. اکنون به سراغ دو گوشی اقتصادی از این برند می‌رویم و ارزش خرید آن‌ها را بررسی می‌کنیم. گوشی نوکیا C30 و نوکیا G11 Plus، دو گوشی خوش ساخت و اقتصادی که از مشخصات نسبتا خوبی بهره می‌برند؛ اما کدام یک ارزش خرید بالایی دارند؟ در ادامه این مطلب با وبسایت کاماپرس همراه باشید، تا عملکرد این دو محصول را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه نوکیا C30 با نوکیا G11 Plus از لحاظ ظاهری

از لحاظ ساختاری، هردو محصول با بدنه تمام پلاستیکی عرضه شده‌اند و تفاوتی در متریال آن‌ها وجود ندارد. اما نوکیا G11 Plus نسبت به نوکیا C30، وزن به مراتب کمتری دارد و ارگومونی آن باعث می‌شود، گوشی به خوبی در دست جای گیرد و کار با آن راحت‌تر است. همچنین در بخش زیبایی، گوشی نوکیا G11 Plus با ساختاری مدرن‌تر و مشابه با گوشی‌های ردمی شیائومی عرضه شده است و از ظاهر چشم‌نوازتری بهره می‌برد. گوشی نوکیا C30، المان خاصی در طراحی آن دیده نمی‌شود و با معماری ساده و یکدستی به تولید رسیده است.

مقایسه نوکیا C30 با نوکیا G11 Plus از لحاظ صفحه نمایش

هر دو گوشی مانند سایر گوشی‌های اقتصادی به پنل IPS LCD مجهز شده‌اند و با این تفاوت، نمایشگر ۶.۸۲ اینچی نوکیا C30 نسبت به G11 Plus مقداری بزرگ‌تر است. اما این به معنای برتر نیست و در بخش کیفیت و وضوح رنگ، پنل G11 Plus به لطف تراکم ۲۶۹ پیکسلی در هر اینچ، کیفیت تصویر بهتری به نمایش می‌گذارد. همچنین پنل موجود در نوکیا G11 Plus حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۴۰۰ نیت ارائه می دهد که این موارد در پنل نوکیا C30 وجود ندارند و با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز مواجه هستیم. در مجموع، اگر می‌خواهید تجربه باکیفیت‌تری داشته باشید، نوکیا G11 Plus گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

نوکیا - کاماپرس

مقایسه نوکیا C30 با نوکیا G11 Plus از لحاظ پردازنده و نرم‌افزار

نوکیا برای این دو گوشی اقتصادی، به سراغ تراشه‌های Unisoc رفته است و با دو پردازنده قدیمی روبه‌رو هستیم. نوکیا C30 از تراشه Unisoc SC9863A و نوکیا G11 Plus‌ از تراشه Unisoc T606 تغذیه می‌کند که با توجه به ساختار ۱۲ نانومتری پردازنده نوکیا G11 Plus، عملکرد به مراتب سریع‌تری نسبت به Unisoc SC9863A دارد.

دریان سفر امید

پردازنده اولی براساس معماری ۲۸ نانومتری ساخته شده است و حداکثر فرکانس کاری آن به ۱.۶ گیگاهرتز می‌رسد که در مقایسه با تراشه ۱۲ نانومتری گوشی نوکیا G11 Plus، مقداری کندتر و ضعیف‌تر است. از سوی دیگر، در بخش نرم‌افزاری گوشی نوکیا C30 با اندروید ۱۱ نسخه Go edition اجرا می‌شود و امکان ارتقا آن وجود ندارد. اما نوکیا G11 Plus با اندروید ۱۲ عرضه شده است و اخیرا به‌روزرسانی اندروید ۱۳ آن برای آن در دسترس قرار گرفت که فضای کاربری جذاب‌تر و جدیدتری دارد و از طرفی، امکانات شخصی‌سازی و قابلیت‌های نرم‌افزاری گسترده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به هردو گوشی داشته باشیم، پردازنده‌های استفاده شده در این دو محصول اقتصادی، صرفا برای کارهای روزمره، وب‌گردی و عملیات‌های سبک قابل استفاده هستند و نمی‌توان انتظار عملکرد فوق العاده در اجرای بازی‌ها و کارهای سنگین داشت. با توجه به بررسی‌های انجام شده، خرید گوشی نوکیا G11 Plus از لحاظ پردازشی، گزینه مناسبی محسوب می‌شود و با لگ و افت سرعت کمتری مواجه خواهید شد.

مقایسه نوکیا C30 با نوکیا G11 Plus از لحاظ دوربین

در پنل پشتی این دو گوشی دوربین‌های دوگانه را مشاهده می‌کنیم که در نوکیا C30 شامل سنسور ۱۳ مگاپیکسل اصلی و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق و در نوکیا G11 Plus شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسل اصلی و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق هستند. دوربین اصلی نوکیا C30، از یک سنسور معمولی واید استفاده می‌کند که برای عکاسی در نور روز، قابل استفاده است و عکس‌های آن دارای جزئیات نسبتا کمی هستند.

از طرفی سنسور اصلی نوکیا G11 Plus از یک لنز واید با f/1.8 بهره می‌برد که از فوکوس تشخیص فاز خودکار پشتیبانی می‌کند. تصاویر ثبت شده با این سنسور از وضوح رنگ،‌ جزئیات و داینامیک رنج بهتری برخوردار هستند و نوکیا C30‌ در این مورد حرفی برای گفتن ندارد. همچنین سنسور تشخیص عمق در هر دو گوشی مشابه هم هستند و تفاوتی در عملکرد آن‌ها مشاهده نمی‌شود. از سوی دیگر، سنسور سلفی ۸ مگاپیکسلی نوکیا G11 Plus برتری خود را نسبت به سنسور ۵ مگاپیکسلی نوکیا C30 به نمایش می‌گذارد و با تصاویر باکیفیت‌تر و شفاف‌تری در این گوشی مواجه هستیم.

نوکیا - کاماپرس

مقایسه نوکیا C30 با نوکیا G11 Plus از لحاظ باتری

به بخش باتری و شارژدهی این دو گوشی نوکیا می‌رسیم، جایی ورق برمی‌گردد. اگر به دنبال یک گوشی با باتری پرظرفیت و بادوام هستید،‌ بدون شک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی نوکیا C30، می‌تواند رضایت شما را جلب کند. این باتری در حالت استفاده معمولی، تقریبا ۲ دو روز دوام دارد. از طرفی در گوشی نوکیا G11 Plus از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که در حالت استفاده معمولی،‌ تا یک روز می‌تواند شما را همراهی کند. البته ناگفته نماند که در بخش سرعت شارژ، هردو گوشی از آداپتور ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کنند که برای گوشی نوکیا C30، باید بیش از ۲ ساعت صبر کنید تا باتری گوشی کامل شارژ شود.

مقایسه نوکیا C30 با نوکیا G11 Plus از لحاظ اسپیکر

این دو گوشی مانند سایر گوشی‌های اقتصادی، تنها از یک اسپیکر از نوع مونو بهره می‌برند. کیفیت خروجی صدا در اسپیکرهای این دو گوشی کاملا مشابه است و صدای نسبتا خوبی از دو اسپیکر به گوش می‌رسد. همچنین امکان اتصال هندزفری و هدفون‌های سیمی به این گوشی‌ها از طریق جک ۳.۵ میلی متری هدفون وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب به سراغ دو گوشی اقتصادی از برند نوکیا رفتیم که با قیمت مقرون به صرفه‌ای در بازار موبایل ایران به فروش می‌رسند. این گوشی‌ها را از تمامی لحاظ به صورت کامل بررسی کردیم و با توجه به تعاریف فوق، بدون شک خرید گوشی نوکیا G11 Plus از لحاظ نمایشگر، پردازنده، دوربین و طراحی، انتخاب بهتری است و عملکرد به مراتب سریع‌تری را به نمایش می‌گذارد. اما اگر شارژدهی گوشی برایتان اهمیت دارد، باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نوکیا C30، آماده است تا در مدت زمان طولانی در کنار شما باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز