مقایسه بین گوشی a54 با a34؛ دو میان رده در حد گوشی‌ های پرچم دار

سامسونگ-کاماپرس

سامسونگ، به عنوان یکی از بهترین برندهای تلفن همراه شناخته می‌شود و طرفداران بسیار زیادی از سراسر جهان دارد. این برند پرطرفدار در سال ۲۰۲۳ از دو محصول جدید خود به طور همزمان رونمایی کرد. این دو تلفن همراه یعنی گوشی a54 و a34 جز گوشی‌های میان رده رو به بالا به حساب می‌آیند و آنقدر ویژگی‌های خوب و منحصر به فردی دارند که طرفداران سامسونگ دوست دارند این دو را با یکدیگر مقایسه کنند. اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که کدام یک از این دو تلفن همراه ارزش خرید دارد؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. به این خاطر که می‌خواهیم به طور کامل به مقایسه بین گوشی a54 و a34 بپردازیم.

بررسی و مقایسه کامل بین گوشی a54 و a34

خرید یک گوشی هوشمند با توجه به برندها و محصولات زیادی که در بازار وجود دارد ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. اما همانطور که متوجه شدید؛ گوشی‌های گلکسی a54 و a34 جز جدیدترین گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌روند. به همین خاطر برای تصمیم ‌گیری هر چه بهتر شما در این باره که کدام یک از این تلفن‌ها ارزش خرید بیشتری دارد، در ادامه می‌خواهیم تمام قسمت‌های این دو تلفن همراه را با یکدیگر مقایسه کنیم:

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ a54 با a34

در سال‌های اخیر، تغییراتی در طراحی گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی مشاهده شده است. دو مدل پرطرفدار این شرکت، گلکسی a54 و a34 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با توجه به طراحی یکپارچه بدنه، دوربین‌های هر دو گوشی در بالای سمت چپ قرار دارند و با مقایسه آن‌ها، شباهت طراحی دو مدل مشخص می‌شود. با این حال، گوشی گلکسی a34 با صفحه نمایش ۶.۶ اینچی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و گزینه مناسب‌تری برای کسانی است که به دنبال گوشی با صفحه نمایش بزرگ‌تر هستند. علاوه بر این، با وزن 199 گرم، گلکسی a34 سبک‌تر از گلکسی a54 است که وزنی حدود 202 گرم دارد.

سامسونگ-کاماپرس

در مورد طراحی گوشی‌های هوشمند گلکسی a34 و a54، نکته‌ای وجود دارد. گوشی گلکسی a54 با پنل پشت و فریمی از جنس پلاستیک ساخته شده است. به عبارت دیگر، این قسمت‌های گوشی از مواد پلاستیکی تشکیل شده‌اند. در حالی که گوشی گلکسی a34 به ترتیب از پنل پشتی از جنس شیشه و فریمی از جنس پلاستیک ساخته شده است. اما هر دو این گوشی‌ها بر اساس استاندارد مقاومتی IP67 ساخته شده‌اند. این به این معناست که هر دو گوشی مقاومت قابل قبولی در مقابل نفوذ آب دارند. به اصطلاح، می‌توانیم بگوییم این گوشی‌ها می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب باقی بمانند. همچنین، برای حفاظت از صفحه نمایش این دو گوشی، از برچسب محافظ صفحه گوریلا گلس 5 استفاده می‌شود. از نظر طراحی ظاهری، این گوشی‌ها به شدت شبیه به هم هستند. اما ابعاد و وزن آنها با یکدیگر تفاوت دارند.

راز آسمان پایتخت

مقایسه صفحه نمایش گوشی سامسونگ a54 با a34

صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy A54 از نوع سوپر آمولد است و با نرخ تازه سازی 120 هرتز، عملکرد عالی دارد. نکته جالب این است که Samsung Galaxy A34 نیز با صفحه نمایش Super AMOLED و نرخ به روزرسانی 120 هرتز مشابه، در همان سطح قرار دارد. گوشی Samsung A34 در حدود ۶.۶ اینچ اندازه دارد که تقریباً 0.2 اینچ بزرگتر از Samsung A54 است، اما در عمل به راحتی تشخیص داده نمی‌شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی سامسونگ A54 برابر است با ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، در حالی که رزولوشن گوشی Samsung A34 نیز به همین صورت است و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی دارد. با این تفاوت که صفحه نمایش گوشی آ ۳۴ دارای دقت بیشتری است. به طور کلی می‌توان گفت صفحه نمایش گوشی سامسونگ A34 بهتر از صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy A54 است.

سامسونگ-کاماپرس

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ a54 با a34

در کل، دوربین گوشی هوشمند گلکسی a54 در مقایسه با a34 برتری دارد. دلیل این برتری، مشخصات دوربین‌ها است. گوشی a54 دارای دوربین اصلی فوق عریض ۵۰ مگاپیکسل، دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسل و دوربین سوم ۵ مگاپیکسل است. از طرفی دیگر، گوشی a34 دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل و دوربین سوم ۵ مگاپیکسل است. با این حال، اگر چه گوشی a54 در این خصوص از a34 برتری دارد، اما در مورد کیفیت فیلمبرداری هر دو گوشی تقریباً مشابه هستند. به عبارت دیگر، این دو گوشی توانایی ثبت ویدئوهای با کیفیتی نزدیک به یکدیگر را دارند. گوشی Galaxy A34 دارای یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است، در حالی که در Galaxy A54 از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

سامسونگ-کاماپرس

از آنجایی که دوربین سلفی Galaxy A34 با نسبت پیکسل کمتری نسبت به دوربین سلفی Galaxy A54 عرضه شده است، انتظار می‌رود میزان جزئیات و وضوح تصاویر در دوربین Galaxy A54 بیشتر باشد. اما توجه کنید که کیفیت تصاویر و فیلم‌ها به عوامل دیگری مانند پردازش تصویر، الگوریتم‌های بهینه‌سازی و تنظیمات نرم‌افزاری نیز بستگی دارد. بنابراین، فقط با توجه به نسبت پیکسل، نمی‌توان نتیجه نهایی را درباره کیفیت تصاویر استخراج کرد. در مورد قابلیت فیلمبرداری، باید بگوییم که هر دو گوشی قابلیت ضبط فیلم با کیفیت ۴K در 30 فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰p در 30 فریم بر ثانیه را دارند. این بدین معناست که بین این دو گوشی در قابلیت فیلمبرداری تفاوتی وجود ندارد و هر دو می‌توانند فیلم‌های با کیفیت بالا را ضبط کنند. به همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت که در کل دوربین سلفی گوشی Samsung Galaxy A34 عملکرد بهتری نسبت به دوربین سلفی گوشی Samsung Galaxy A54 دارد.

مقایسه پردازنده و عملکرد سخت افزاری گوشی سامسونگ a54 با a34

پردازنده، بدون شک قلب تپنده گوشی هوشمند است و گوشی‌های هوشمند گلکسی a54 و a34 از دو پردازنده کاملاً متفاوت با یکدیگر بهره می‌برند. پردازنده استفاده شده در گوشی گلکسی a54 از نوع اگزینوس 1380 است، در حالی که در گوشی گلکسی a34 از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 1080 استفاده می‌شود. هر دو پردازنده از فناوری G5 پشتیبانی می‌کنند، اما توان پردازش پردازنده اگزینوس 1380 به مراتب بالاتر است. گوشی‌های هوشمند گلکسی a54 و a34 از نظر سخت افزاری برابری زیادی با یکدیگر دارند. هر دو از یک پردازنده با 8 هسته استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود عملکرد آنها با هم تفاوت چندانی نداشته باشد. با این حال، گوشی گلکسی a54 به دلیل استفاده از Mali-G68 MP5 نسبت به گوشی گلکسی a34 که از Mali-G68 MC4 استفاده می‌کند؛ عملکرد بهتری دارد. هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1 استفاده می‌کنند. خبر خوب این است که این دو گوشی می‌توانند به مدت 4 و 5 سال به ترتیب از بروزرسانی‌های اندروید و بروزرسانی‌های امنیتی بهره ببرند، که این به آن معنی است که آنها می‌توانند با قابلیت‌های جدید تقویت شوند.

مقایسه باتری و سرعت شارژ گوشی سامسونگ a54 با a34

هر دو گوشی از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند. بنابراین انتظار می‌رود که هر دو گوشی بتوانند شارژ خود را برای مدت زمان طولانی‌تری نگه ‌دارند. بر اساس تست‌های انجام‌ شده، گوشی گلکسی a54 می‌تواند شارژ خود را برای 32 ساعت مکالمه، 19 ساعت وبگردی و 20 ساعت پخش ویدیو نگه ‌دارد. به طور کلی، عملکرد باتری گوشی هوشمند گلکسی a54 با داشتن صفحه‌ نمایش کوچک‌تر و رفرش ریت تطبیق‌پذیرتر، بهتر در نظر گرفته می‌شود.

در یک اقدام خلاقانه، هر دو گوشی از شارژر ۲۵ واتی استفاده می‌کنند تا باتری‌هایشان را شارژ کنند. اما عجیب نیست که گوشی‌های هوشمند گلکسی a54 و a34 زمان یکسانی برای شارژ باتری ندارند. در واقع، زمانی که طول می‌کشد تا گوشی گلکسی a54 به طور کامل شارژ شود تقریباً 63 دقیقه است، در حالی که برای شارژ کامل گوشی هوشمند a34 نیاز به تقریباً 84 دقیقه داریم. علیرغم استفاده نکردن هیچ یک از گوشی‌ها از شارژر سریع، اما استفاده از یک شارژر ۲۵ واتی برای این گوشی‌های میان رده، می‌تواند یک ویژگی مثبت محسوب شود.

خرید انواع تلفن همراه از فروشگاه فرنا

اکنون که بهتر با جزئیات و مقایسه بین گوشی a54 و a34 آشنا شدید؛ راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این تلفن‌های همراه ارزش خرید بیشتری دارد. اگر قصد خرید و مشاهده قیمت گوشی a54 و a34 را دارید پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی فرنا است. در فروشگاه فرنا می‌توانید انواع تلفن‌های همراه، تبلت، لپ تاپ، کنسول بازی، اسپیکر و هر وسیله دیجیتالی که نیاز دارید را به راحتی پیدا کنید. فرنا امکان مشاهده قیمت، بررسی مشخصات و مقایسه آنها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بنابراین پس از بررسی کامل محصولات مورد نظر خود می‌توانید خرید راحت‌تری انجام دهید. علاوه بر همه این‌ها، اصالت و ضمانت محصولات، ارسال سریع و تخفیف‌های شگفت انگیز از جمله مزایای خرید از فروشگاه فرنا به حساب می‌آیند.

سخن پایانی

در این مقاله تلفن‌های همراه هوشمند a54 و a34 که از جمله بهترین محصولات برند سامسونگ به شمار می‌روند را با یکدیگر مقایسه کردیم. در پایان می‌توان گفت که هر دو گوشی امکانات زیاد و منحصر به فردی دارند. علاوه بر این قیمت مناسب آنها باعث شده تا کاربران زیادی به خرید این تلفن‌های همراه فکر کنند. اما به طور کلی تفاوت بسیار زیادی در ساختار و کیفیت این دو تلفن همراه وجود ندارد. به همین خاطر انتخاب اینکه کدام یک مناسب‌تر است و با نیازهای شما بیشتر همخوانی دارد به خودتان بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز