مقایسه بزرگترین هواپیماهای جهان که تاکنون ساخته شده اند (ویدیو)

هواپیمای بزرگ معمولاً به هواپیمایی گفته می شود که حداکثر وزن آن در هنگام تیک آف 5700 کیلوگرم باشد و هواپیماهای باربری و نظامی زیادی در این دسته بندی قرار می گیرند. برخی از این هواپیماهای غول پیکر بسیار سنگین هستند و ارتفاع آن ها از ارتفاع یک ساختمان پنج طبقه نیز بیشتر است و آسمان ها را به قلمرو بی چون و چرای خودشان تبدیل کرده اند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که بزرگترین هواپیماهای حال حاضر جهان را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، هواپیمای استراتولانچ (Stratolaunch) به معنای واقعی هواپیمای غول آسایی است. این هواپیما دارای دو بدنه و شش موتور است، علاوه بر این رکورد بیشترین فاصله بین دو نوک بال به این هواپیما تعلق دارد و به بیش از 117 متر می رسد. اگر این هواپیما را روی یک زمین فوتبال قرار بدهید، هر بال حدود 3.81 متر از دروازه بیرون خواهد زد.

راز آسمان پایتخت

استراتولانچ به این منظور طراحی و ساخته شده است که راکت های فضایی را به لایه استراتوسفر جو برساند و آن ها را رها کند، سپس راکت ها می توانند از آن لایه حرکت خودشان به سوی فضا را آغاز کنند. چنانچه راکت ها از سطح زمین حرکت کنند و بخواهند به مدار زمین برسند، سوخت بسیار زیادی برای غلبه بر گرانش مصرف خواهند کرد و استفاده از هواپیمای استراتولانچ می تواند این مرحله را حذف و در مصرف سوخت بسیار صرفه جویی کند. استراتولانچ می تواند در هر پرواز سه راکت کوچک را با خودش حمل کند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز