صفرتاصد 5 شاسی بلند ارزان چینی + قیمت

خودرو شاسی بلند چینی-کاماپرس
ژیوار

خودروهای شاسی بلند در سال‌های اخیر محبوب دل بسیاری از ایرانی‌ها شده‌اند. در این میان خودروهای چینی توانسته‌اند با امکانات رفاهی که ارائه کرده‌اند، بازار را به دست بگیرند و طرفداران خودشان را هم به دست آورده‌اند. خرید خودور می‌تواند یکی از تصمیم‌های مهم باشد و در این میان خودروهای وارداتی یا دوست دوم به دقت و جست‌وجوی بیشتری نیاز دارند.

کاماپرس در این گزارش 5 خودرو شاسی بلند ارزان قیمت چینی را بررسی کرده است.

لیفان ایکس60-کاماپرس

لیفان X60

لیفان X60 یک خودروی کراس اوور چینی است که از سال 1391 تا سال 1397 توسط مدیران خودرو در کشور عرضه شد. این خودرو تا سال 91 با جعبه دنده دستی وارد ایران شد. اما در سال 95 با تغییرات ظاهری اندک، مدل اتوماتیک آن با جعبه دنده CVT روانه بازار شد. شتاب 0 تا 100 این خودرو در نسخه دنده‌ای 10 ثانیه و در نسخه اتومات 13 الی 15 ثانیه است.

آخرین قیمت مدل 97 اتوماتیک این خودرو در بازار 740 میلیون تومان و قیمت دنده‌ای (1396) این خودرو در حدود 580 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

اما سوالی که پیش می‌آید این است که اصلا لیفان بخریم یا نه؟ عده‌ای معتقدند لیفان X60 یک خودرو شهری قوی و محکم است؛ اما باید بدانید که این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد و در هر 100 کیلومتر حدود 9 لیتر بنزین می‌سوزاند. همچنین این خودرو استهلاک بالایی دارد و  از آنجایی که چند سالی است خط تولید این خودرو متوقف شده باید به این نکته توجه داشته باشید که در دسترس بودن لوازم یدکی و قطعات می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

برخی از کارشناسان این حوزه بر این باورند که با وجود ایرادات فراوانی که این خودرو کرمان موتور دارد، خدمات پس از فروش چندان خوبی به مشتریان ارائه نمی‌دهند و این مشکل در شهرستان‌ها بیشتر دیده می‌شود. استفاده از چرم بدون کیفیت و سر و صدای زیاد داخل کابین از دیگر ایرادات این خودرو است.

ام وی ام X22-کاماپرس

ام وی ام X22

ام وی امX22 از آن خودروهایی است که همیشه به آن نقد وجود داشته است؛ ازجمله اینکه برخلاف ظاهر امروزی و مدرنی که دارد چندان پرشتاب نیست. اما این نقدها موجب شده تا مزایای این کراس اوور چندان به چشم نیاید.

از سوی دیگر، این خودرو سواری چندان نرمی هم ندارد. در اینجا باید گفت که خودروهای کراس اوور به نسبت خودروهای سدان خشکی بیشتری دارند اما برخی شرکت‌ها سعی کرده‌اند در رفع این مشکل بکوشند. با این حال ام وی ام X22 چندان در این زمینه موفق عمل نکرده است. افرادی که از این خودرو استفاده کرده‌اند معتقدند که در ردیف عقب کوبش وجود دارد. پس با صراحت باید بگویم این خودرو مناسب سفر و جاده نیست. موضوع بعدی که باید در نظر گرفت بالا بودن قیمت لوازم یدکی خودرو است؛ پس قبل از خرید قیمت لوازم یدکی را چک کنید.

ام وی ام X22 از محصولات به نسبت ارزان و پرطرفدار مدیران خودرو است و در کنار تمام نقدهایی که به آن وارد است برخی مزایا هم دارد. این خودرو برای استفاده خانواده و مصارف روزانه خودروی مناسبی است. ام وی ام X22 همچنین قیمت خوبی دارد و طراحی داخلی و خارجی آن قابل قبول است. همچنین دارای سانروف برقی، صندلی‌های چرمی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب هم دارد.

این خودرو را می‌توانید با قیمت 550 تا 800 میلیون در بازار تهیه کنید.

جکS3-کاماپرس

جک S3

جک S3 از آن خودروهایی است در ایران طرفداران زیادی دارد. از محصولات کرمان خودرو است و به دلیل قیمت مناسب، اصطحلاک پایین و آپشن‌های رفاهی زیاد مورد توجه قرار گرفته است. از مزایای این خودرو می‌توان به سانروف، فرمان برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین دید عقب، نمایشگر لمسی اشاره کرد که در مقایسه با قیمت این خودرو قابل قبول هستند. این خودرو طراحی به روز و چندان زیبایی ندارد اما خطوط روی بدنه، چهره اسپرتی به خودور داده است. این خودرو مصرف سوخت بهینه‌ای دارد و در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از بابت خدمات پس از فروش هم خیالتان جمع باشد چون کرمان موتور خدمات پس از فروش خوبی برای این خودرو ارائه کرده است.

اگر بخواهید از معایب این خودور بدانید باید بگویم کیفیت متریال کابین جک S3 چندان بالا نیست و از پلاستیک و چرم خشک استفاده شده است. همین دلیل کافی است تا بدانید با یک خودرو راحت برای مسافت‌های طولانی طرف نیستید. از سوی دیگر موتور 1.6 لیتری جک S3، شتاب و قدرت چندان بالایی ندارد و برای رانندگی‌های اسپرت و پرشتاب گزینه چندان مناسبی نیست.

صفر این خودرو را می‌توانید با قیمت یک میلیارد و 200 و کارکرده آن را حدودا با مبلغ 900 میلیون تومان تهیه کنید.

چانگان CS35-کاماپرس

چانگان CS35

چانگان یکی از بزرگترین و معروف‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین است. یکی از معایب چانگان CS35 که بیش از همه به چشم می‌آید، عدم تناسب بدنه سنگین و موتور کم قدرت آن است. همین باعث شده تا شتاب این خودرو از صفر تا 100 به 15 ثانیه برسد که برای چنین خودرویی چندان قابل قبول نیست. این خودرو حتی با داشتن موتور کوچک هم جز خودروهای کم مصرف محسوب نمی‌شود و در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

به دلیل استفاده از پلاستیک‌های خشک در کابین، داشبورد این مدل از چانگان سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، خدمات پس از فروش چندان خوبی هم ندارد؛ قطعات چانگان در بازار به راحتی پیدا نمی‌شود و همین موضوع ممکن است شما را سرخورده کند. شما می‌توانید این خودرو را با قیمت 830 میلیون تا کمی بیش از یک میلیارد در بازار تهیه کنید.

ام وی ام x33-کاماپرس

ام وی ام ایکس 33

ام وی ام ایکس 33 از کراس اوورهای موفق مدیران خودرو است که در ایران فروش نسبتا بالایی دارد. با اینکه این خودرو معایبی دارد، اما مزایای آن بر نقاط ضعفش می‌چربد و همین دلیل محبوبیت ام وی ام x33 شده است.

طراحی داخلی و خارجی زیبا، مصرف کم سوخت و امکانات رفاهی نقاط قوت این خودرو به شمار می‌آیند. وجود چهار کیسه هوا، استارت بدون کلید، اتوکلاو، سیستم مالتی مدیا چهار بلندگو، فرمان برقی دی کات از دیگر ویژگی‌های جدیدترین نسل ام وی ام X33 هستند‌.

اولین مدل این خودرو در سال 89 به بازار معرفی شد و همه آن را با نام تیگو 3 می‌شناسند. سال 95 مدل جدید این خودرو توسط مدیران خود به بازار آمد و تغییراتی در کابین و امکانات رفاهی و گیربکس داشت. مدلی که در سال 1400 روانه بازار شد هم تغییراتی داشت؛ مثلا موتور توربوشارژ داشت که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت.

در سال 1402 اما جدیدترین مدل ام وی ام وارد بازار شد که در ویژگی‌های فنی و شکل ظاهری نسبت به نمونه‌های قبلی بهبود پیدا کرده بود. آخرین مدل این خودرو طراحی داخلی و خارجی زیبایی دارد. همچنین مواد اولیه مرغوب‌تری در این نسخه استفاده شده است.

مدل های قدیمی ام وی ام X33 در هر 100 کیلومتر 6 تا 7 لیتر سوخت مصرف می‌کنند اما در این مدل جدید مصرف سوخت 20 درصد کاهش یافته و به دلیل وجود باک 48 لیتری در این خودرو در زمان کوتاه نیاز به مراجعه به پمپ بنزین نخواهید داشت.

اما این خودرو معایبی هم دارد. به عنوان مثال خصوصیات پیشرانه این خودرو را تبدیل به یک خودوری شهری کرده است و برای جاده و مسافرت چندان مناسب نیست. مهمترین مشکل این خودرو اما موتور کم قدرتش است. از دیگر موضوعاتی که می‌توانیم به آن آشاره کنیم، قیمت و دسترسی سخت به لوازم یدکی و قطعات است و این مشکل در خارج از تهران بیشتر به چشم می‌آید. البته از کابین کوچک آن هم نباید گذشت.

اگر بخواهید این خودرو را تهیه کنید می‌توانید برای صفر این خودرو مبلغ یک میلیارد و 560 میلیون تومان و برای مدل‌های کارکرده و قدیمی‌تر حدودا 500 تا 600 میلیون تومان بپردازید.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز