معرفی کتاب؛ چین چگونه از شوک ‌درمانی گریخت؟

چین-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

علاقه‌مندان به تحلیل بازار می‌توانند جدیدترین کتاب «ایزابلا ماریا وبر» را که در ایران منتشر شده بخوانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این کتاب با نگاهی تحلیلی به وضعیت بازار چین و سیاست‌های اصلاحی این کشور در بازار اطلاعات جالبی از این غول اقتصادی دنیا به خواننده منتقل می‌کند.

اقتصاد چین یک بار در سال 1986 و بار دیگر در سال 1988 تا مرز اجرای شوک­ درمانی پیش رفت و عین دوبار نیز موفق شد تا با تکیه بر نظرات کارشناسی از آن بگریزد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به­ رغم توافق اقتصاددانان بر سر ضرورت انجام اصلاحات، اختلاف دو اندیشۀ رقیب- دکترین گذار از طریق شوک درمانی و تدریج گرایی- بر سر چگونگی پیشبرد این اصلاحات بود. کتاب حاضر  نگاهی دقیق، تاریخی و اقتصادی پیرامون رقابت بین این دو دیدگاه در مسیر اصلاحات چین دارد.

تجربۀ چین در این زمینه دربردارندۀ نکات و زوایای قابل تأملی است ­که نشان می­دهد چین چگونه توانست مسیر بلندمدت توسعه را در پیش گیرد و در عین حال تبدیل به یک کپی از سرمایه‌­داری غربی نشود.

عنوان کلی این کتاب «چین چگونه از شوک درمانی گریخت؟ بحث اصلاحات بازاری» است و «ایزابلا ماریا وبر» با دو مدرک دکترا از کمبریج و مدرسۀ نوین تحقیقات اجتماعی آن را نوشته است. فرزانه چهاربند مترجم کتاب است و انتشارات نهادگرا آن را در ۵۵۰ صفحه منتشر کرده است. قیمت چاپ اول این کتاب ۱۸۵ هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات نهادگرا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز