کتابی که باید قبل از ورود به بازار کانادا بخوانید

لست سکند

هرچند بین کانادا و ایران، فاصله جغرافیایی بسیاری زیادی وجود دارد اما حضور حدود 400 هزار ایرانی در کانادا بسیاری از فاصله‌ها را کوتاه کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکثر ایرانی‌هایی که در کانادا زندگی می‌کنند، از متخصصان هستند و جایگاه‌های شغلی قابل توجهی را در این کشور اشغال کرده‌اند. همین ظرفیت، بستر مناسبی با توسعه روابط تجاری میان مردم دو کشور ایجاد کرده است.

محمد وحیدی‌راد که موسس و مدیرعامل انجمن بازرگانی ایران و کانادا است، به تازگی کتاب مفصلی درباره تجارت با کانادا، تجارت از کانادا و تجارت در کانادا منتشر کرده است. او که پیش از این با برگزاری سمینارهای متعدد به بازرگانان ایرانی را برای حضور در بازار کانادا آموزش می‌داد، حاصل سال‌ها تجربه و فعالیت خود را در این کتاب 1382 صفحه‌ای گردآوری کرده است.

کتاب «تجارت با / از / در کانادا» چنانچه از نام آن مشخص است، سه محور اصلی دارد؛ در محور اول، بازرگانانی که قصد دارند محصولات خود را به بازار کانادا ارسال کنند و سهمی از این بازار داشته باشند، با فرایندها و چارچوب‌ها آشنا می‌شوند. محور دوم برای ایرانی‌هایی است که در کانادا زندگی می‌کنند و می‌خواهند کسب و کار خود را به فراتر از مرزهای کانادا توسعه دهند. سومین محور کتاب نیز به ایرانی‌هایی اختصاص دارد که در کانادا زندگی می‌کنند و قصد دارند در این کشور به فعالیت اقتصادی بپردازند.

راز آسمان پایتخت

بخش‌های متنوع و زبان ساده و روان این کتاب، به مخاطب کمک می‌کند تا گام به گام با کشور، جامعه و بازار کانادا آشنا شود. کتاب «تجارت با / از / در کانادا» در سه بخش تدوین شده است؛ در بخش اول اطلاعات عمومی درباره کانادا است که به تاریخ، سیاست، جغرافیا، شرایط اقلیمی، فرهنگ، زندگی روزمره و شرایط عمومی اقتصاد این کشور می‌پردازد. بخش دوم کتاب به تجارت بین‌الملل کانادا اختصاص دارد و به قوانین سرمایه‌گذاری، تجارت، مالیات، عوارض، نهادهای دولتی متولی امور بازرگانی، استانداردها و دستورالعمل‌ها می‌پردازد.

سومین و مفصل‌ترین بخش کتاب شامل 21 فصل است. در این بخش، ابتدای گام‌های تاسیس یک کسب و کار کوچک شرح داده می‌شود و در ادامه به اصولی درباره تهیه طرح تجاری، صورت‌های مالی، انتخاب مشاوران حرفه‌ای، در نظر گرفتن ملاحظات قانونی و مالیاتی اشاره می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب این کتاب، توجه به موضوع خرید یک کسب و کار و خرید حق امتیاز یا فرانچایز است. دو فصل از کتاب با جزئیات فراوان به مخاطب کمک می‌کنند تا معیارهای کلیدی برای خرید یک کسب و کار یا فرانچایز را در نظر بگیرد. انتخاب مکان، تهیه اجاره‌نامه، افزایش گردش مالی، فرایند استخدام کارکنان، تهیه تجهیزات ارتباطی برای توسعه کسب و کار، تبلیغ و بازاریابی از دیگر فعالیت‌های مهمی است که برای تثبیت و توسعه هر کسب و کاری باید در نظر گرفت. نویسنده در فصل‌های مستقل سعی می‌کند با وسواس زیاد، هر یک از این فعالیت‌ها را در بازار کانادا شرح دهد.

فصل چهاردهم کتاب به واردات و صادرات اختصاص دارد. در این فصل نهادهای دولتی، قوانین، منابع اطلاعاتی، تشکل‌های حرفه‌ای، تفاهمنامه‌های بین‌المللی و دستورالعمل‌هایی که در فرایند بازرگانی خارجی موثر هستند، معرفی می‌شوند. با توجه به نزدیکی کانادا به کشور آمریکا و همکاری‌های گسترده‌ای که میان این دو کشور برقرار است، حجم واردات و صادرات کانادا و آمریکا گسترده است. به همین خاطر در این فصل اطلاعات مفیدی درباره تجارت با آمریکا از مقصد کانادا ارایه شده است.

کتاب در ادامه به مباحثی همچون وصول مطالبات، کسب اعتبار تجاری در بازار کانادا، ورود به دادرسی‌ها و منازعات حقوقی، ورشکستگی و تسویه حساب، حق ثبت اختراع و علامت تجاری می‌پردازد. فصل نوزدهم کتاب، نشان‌دهنده به‌روز بودن و هوشمندی نویسنده است؛ در این فصل به نقش اینترنت در موفقیت یک کسب و کار در بازار کانادا اشاره می‌شود. دو فصل پایانی کتاب به راهکارهایی اختصاص دارد که به مخاطب کمک می‌کند تا کسب و کار خود را برای حضور درازمدت در بازار تقویت کند.

کتاب تجارت با / از / در کانادا توسط انتشارات جاجرمی با قیمت 520 هزار تومان و در تیراژ 1000 نسخه طی هفته‌های اخیر راهی پیشخوان کتابفروشی‌ها شد.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات جاجرمی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز