معرفی و کاربرد انواع کاغذ گلاسه

کاعذ گلاسه - کاماپرس
ژیوار

کاغذ گلاسه همان کاغذ روکش شده براقی است که نمونه‌های مختلف آن را روی صفحات مجله‌های مصور، کاتالوگ‌های حرفه‌ای و بروشورهای تبلیغاتی پر رنگ‌ولعاب بارها به چشم دیده‌اید. این کاغذ پرطرفدار به دلیل بافت و شیوه تولید منحصربه‌فردش، دارای حداکثر تأثیر بصری و بازتولید دقیق رنگ‌ها هنگام چاپ است. کاغذهای گلاسه به خاطر روکش (کوتینگ) ژلاتینی‌ و پلاستیکی‌شان قابلیت بی‌نظیری در انعکاس تصاویر به شکلی برجسته و شفاف دارند.

این محصول برخلاف کاغذ تحریر و کاغذ و مقوا ایندربرد، جوهر را در عمق بافت خود جذب نمی‌کند بلکه مرکب روی سطح صاف و صیقلی کاغذ مانده و کیفیت و شفافیت خود را به خوبی حفظ می‌نماید. ضدآب بودن کاغذ گلاسه و استفاده از مواد شیمیایی در فرآیند تولید آن باعث شده تا کاغذ و مقوا گلاسه از مقاومت بالایی برخوردار باشد. از آنجاییکه درجه کیفی این کاغذ تأثیر به سزایی در خروجی پروژه چاپی شما دارد توصیه می‌کنیم برای خرید کاغذ گلاسه تنها به مراکز معتبر مانند شرکت بازرگانی پرسال مراجعه نمایید.

کاغذ گلاسه چگونه تولید می‌شود؟

کاغذ گلاسه حاصل پوشش دادن با فرآورده‌های نشاسته‌ای، پلاستیک و سایر ترکیبات صنعتی است. در این شیوه تولید، نشاسته مانند یک پلیمر طبیعی عمل می‌کند که باعث پوشش حفره‌های ریز کاغذ و یکدست شدن سطح آن می‌شود، لایه نازک پلاستیک نیز به ضدآب شدن این کاغذ و عدم تغییر شکل نشاسته در برخورد با جوهر کمک می‌کند. به این ترتیب کاغذ گلاسه عملکرد فوق‌العاده‌ای در جذب جوهر و پخش یکنواخت آن در سطح صاف و صیقلی خود دارد. شفافیت، براقیت، وضوح بالا، سطح صاف و صیقلی و میزان جوهرپذیری بالا، کاغذ گلاسه را به محصولی محبوب و باکیفیت تبدیل کرده‌است.

چند نوع کاغذ گلاسه داریم؟

کاغذهای گلاسه تنوع بسیار زیادی دارند که برای خرید مقوا و کاغذ گلاسه چنمینگ باید به ویژگی‌های هر کاغذ مثل پوشش، گرماژ و میزان براقیت آن توجه داشت.

انواع کاغذ گلاسه از نظر کاربرد و پوشش

کاغذهای گلاسه به دو شکل کلی یک‌رو و دورو تولید می‌شوند که هریک کارایی خاص خود را دارند. کاغذ گلاسه یک‌رو فقط یک‌طرف آن قابلیت چاپ و استفاده دارد و بیشتر مناسب محصولات چاپی مثل کاغذ خوشنویسی، پوستر و سایر مواردی است که ورق نمی‌خورد.

دریان سفر امید

اما برعکس، از هر دو طرف کاغذ گلاسه دورو می‌توان برای انجام عملیات چاپ استفاده کرد. قیمت کاغذ گلاسه دورو عموما بیشتر از انواع یک‌رو آن است. همچنین حجم تولید این نوع کاغذ و مقوا گلاسه نیز بیشتر از کاغذهای گلاسه یک‌رو است. از کاغذ گلاسه دورو برای پروژه‌های چاپی مختلف مثل بروشور، کاتالوگ، منوی رستوران، کارت ویزیت، مجلات و … استفاده می‌کنند.

انواع کاغذ گلاسه از نظر براقیت

کاغذ گلاسه از نظر میزان درخشندگی و شفافیت به دو نوع براق و مات دسته‌بندی می‌شود که تفاوت آن‌ها در میزان و نوع لایه‌ پوشاننده سطح است. در واقع هر دو این کاغذها براق هستند اما میزان براقیت آن‌ها متفاوت است، به طور مثال درصد شفافیت و براقیت کاغذ گلاسه براق ۵۰ تا ۸۰ است اما درصد براقیت کاغذ گلاسه مات ۱۰ تا ۲۰ است.

از انواع براق گلاسه برای پروژه‌های چاپی تصویری با کیفیت بالا مثل محصولات تبلیغاتی که نیاز به افزایش شدت رنگ و دقت وضوح چاپ بالا دارند استفاده می‌کنند. کاغذ گلاسه مات که سطح زبرتر و خشن‌تری دارد نیز بهترین گزینه برای چاپ مجلات، بروشور و … است. قیمت مقوا گلاسه براق معمولا گران‌تر از کاغذ گلاسه مات است اما کاغذ گلاسه مات محبوبیت و مصارف بیشتری در بازار دارد.

انواع کاغذ گلاسه از نظر وزن و گرماژ

گرماژ کاغذ نقش بسزایی در کیفیت و کاربرد آن دارد. کاغذهای گلاسه با گرماژ بالا سنگین‌تر و مقاوم‌تر هستند. گرماژهای ۸۰  ، ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۸، ۱۳۵، ۱۴۸، ۱۷۰، ۲۰۰، ۲۵۰، ۲۸۰، ۳۰۰ و ۳۵۰ گرم این کاغذ، محبوبیت بیشتری در صنعت چاپ‌ونشر دارند اما کاربران می‌توانند با توجه به نیازها و نوع پروژه خود، کاغذ گلاسه را در گرماژهای سفارشی دیگر نیز درخواست کنید. قیمت کاغذ و مقوای گلاسه گرم بالا، بیشتر از کاغذهای گلاسه با گرماژ پایین است.

کاغذ گلاسه را از کجا بخرم؟

برای انتخاب و خرید کاغذ گلاسه ابتدا باید نوع پروژه، سازگاری گرماژ با چاپگر و ترجیحات چاپی خود را در نظر بگیرید. در حال حاضر کاغذ گلاسه برند چنمینگ یکی از بهترین کاغذهای موجود در بازار است که شرکت بازرگانی پرسال به عنوان واردکننده برتر فرآورده‌های سلولزی در ایران، انواع گرماژهای کاغذ گلاسه را با درجه کیفی ممتاز و قیمت بندر به صورت عمده عرضه می‌کند. برای خرید مقوا و کاغذ گلاسه چنمینگ از این شرکت، می‌توانید از طریق شماره تلفن پنج رقمی ۷۹۸۸۵_۰۲۱ اقدام نمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : پرسال
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز