معرفی بهترین جاهای دیدنی هلند

ژیوار

شهرهای مختلف هلند دیدنی­‌های شگفت‌­انگیزی از قبیل بناهای تاریخی، موزه‌ها و مناظر طبیعی دارند و می‌توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند. حتی بافت شهری هلند نیز جاذبه‌های خاص خودش را دارد؛ به طوری که گردشگران علاقه زیادی به قدم زدن در کنار آبراه‌های آمستردام دارند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی شگفت انگیزترین دیدنی­ های هلند پرداخته و هر کدام از  جاهای دیدنی هلند را به طور جداگانه بررسی کرده است.

کانال‌های آمستردام

از جذاب‌ترین دیدنی ­های هلند که در نگاه اول می‌تواند تماشاگران زیادی را به سوی خود جذب کند، کانال‌ها و آبراهه‌های آن هستند. این کانال‌ها در سطح شهر دیده می‌شوند و با یکدیگر اتصال دارند. امکان پیاده­‌روی در سطح شهر و بازدید از این کانال‌ها فراهم شده و بدون هزینه می‌توان از آن لذت برد. البته تاکسی آبی و قایق نیز در اختیار علاقه­‌مندان قرار می‌گیرد.

یکی از محله‌های زیبایی که در پیاده­‌روی آمستردام بسیاری از افراد به آن می‌رسند، محله معروف جردن بوده که در اوایل قرن 17 برای اسکان دادن کارگران و مهاجران ساخته شده است. این محله خانه باغ‌های بسیار زیبایی دارد و در کنار کانال‌های هافیوز می‌توان خانه‌های زیبای هلندی را تماشا کرد. علاوه بر آن، محله گراختن خویدول نیز طرفداران زیادی دارد و در آن پل‌های زیبایی به چشم می‌خورد. در نهایت نیز می‌توان به میدان دام رسید و در بهترین کافه‌های شهر قهوه خوشمزه‌ای را سفارش داد.

دریان سفر امید

آسیاب‌های بادی کیندردایک

آسیاب‌های بادی کیندردایک (The Old Windmills of Kinderdijk) در قرن 18 ساخته شده‌اند و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی هلند به حساب می‌آیند. این آسیاب‌ها که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌اند، در مناظری قرار دارند که شبیه انیمیشن‌ها و فیلم‌های خیالی است و مسافران را به دنیایی رویایی می‌برد.

علاوه بر امکان دوچرخه سواری در این محل می‌توان در دشت‌های زیبای آن قدم زد و از تماشای کانال‌های آب لذت برد. در اطراف این آسیاب‌ها روستای دل انگیزی نیز قرار دارد که برای خرید صنایع دستی و محصولات طبیعی و ارگانیک می‌توان سراغشان رفت. همچنین بهترین رستوران‌ها نیز در این روستا به چشم می‌خورند. برای رسیدن به این منطقه به راحتی با یک قطار یا اتوبوس می‌توان اقدام کرد.

باغ کوکنهاف

یکی دیگر از شگفت انگیزترین دیدنی ­های هلند با نام باغ کوکنهاف (Keukenhof) شناخته می‌شود که در بهار و تابستان جزو زیباترین باغ‌های هلند به حساب می‌آید. این مکان زیبا با لاله‌های رنگارنگ، لقب بزرگ‌ترین باغ گل جهان را به خود اختصاص داده و در آن می‌توان بیش از هفت میلیون شاخه گل لاله را از نزدیک دید.

در این گشت و گذار حیرت انگیز علاوه بر لاله، گل‌های دیگری مانند سنبل، ارکیده، نیلوفر، زنبق و میخک یا رزهای رنگی زیبا نیز حضور دارند و انواع گیاهان مختلف در آن نگهداری می‌شوند. در این باغ هر ساله یک جشنواره سالانه گل نیز برگزار می­‌شود و افراد زیادی در آن شرکت می‌کنند. کاروان بزرگ جشنواره گل در کوکنهاف به طول 42 کیلومتر از بین چند روستای مختلف عبور می‌کند.

شهر هاگ

شهر فرهنگی و تاریخی هاگ (The Hague) در جنوب کشور هلند واقع شده است. تابستان به دلیل آب و هوای متعادل و جذاب این شهر، پرطرفدارترین فصل بازدید از هاگ است. علاوه بر موزه‌های بسیار زیادی که در شهر هاگ وجود دارد، می‌توان در سطح شهر نیز دنیایی خاص و زیبا را تجربه کرد. از مهم‌ترین موزه‌های این شهر می­‌توان به پارک مدرودام اشاره کرد که در آن اکثر دیدنی ­های هلند مانند قلعه‌های معروف و قصرها یا ساختمان‌های عمومی در ابعاد مینیاتوری ساخته شده است. بازدید از این موزه حس آلیس در سرزمین عجایب را به گردشگران منتقل می‌کند.

سفری شگفت انگیز به اروپا با «طاهاگشت»

مجموعه «طاهاگشت» یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در زمینه ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی است. این آژانس مسافرتی با 30 سال سابقه توانسته اعتماد مسافران را جلب کند و علاوه بر عرضه تورهای مختلف، در زمینه‌های دیگر مانند رزرو هتل و بلیط هواپیما نیز فعال است.

علاقه‌­مندان به تماشای جاهای دیدنی هلند برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای اروپا می‌توانند به وبسایت www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز