معرفی بهترین برندهای سوسیس در بازار ایران

سوسیس کالباس یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین فرآورده‌های گوشتی در ایران محسوب می‌شود و مصرف سرانه آن 150 تا 200 گرم است. علت عمده‌ مصرف گسترده این فرآورده گوشتی، سهولت استفاده، طعم بهتر و قیمت ارزان‌تر آن نسبت به گوشت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنایع غذایی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

بحث‌های زیادی پیرامون مضرات مصرف سوسیس وجود دارد. استفاده از طعم‌دهنده‌ها و چاشنی‌ها و موادنگهدارنده از عواملی است که منجر به ناسالم شدن سوسیس‌ها می‌شود. این فرآورده در انواع مختلف سوسیس گوشت، فرانکفورتر، سوسیس آلمانی، کراکف، شکاری، هات داگ، کوکتل، بلغاری، جالاپینو، چریستو، کابانوسی و سوسیس انگشتی تولید می‎شود.

کاما پرس در ادامه پنج تا از بهترین برندهای ایرانی سوسیس را معرفی می‌کند؛

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

دهکده پروتئین

دهکده‌ پروتئین اولین تولیدکننده سوسیس ارگانیک در ایران است و محصولات خود را بدون مواد نگهدارنده عرضه می‌کند. افراد برای به دست آوردن اطمینان می‌توانند به صورت حضوری به شعبه‌های موجود مراجعه کنند. همه مراحل تولید سوسیس در یک فضای شیشه‌ای انجام می‌شود که برای مشتریان قابل مشاهده است.

در این مجموعه از گوشت گرم و کشتار روز استفاده می‌شود. دهکده پروتئین دارای چهار شعبه در تهران برای خرید حضوری است. مشتریان ساکن در شهسرستان برای تهیه‌ی محصولات می‌توانند به سایت اینترنتی این مجموعه مراجعه کنند.

گوشتیران

گوشتیران اولین تولیدکننده‌ سوسیس و فرآورده‌های گوشتی در ایران است که از سال 1304 با نام آرزومان شروع به فعالیت کرد. از سال 1337 به بعد فعالیت خود را به صورت صنعتی ادامه داد و بعد از انقلاب نام خود را به گوشتیران تغییر داد. گوشتیران تندیس زرین برند برتر ایرانی را در شهریور 1401 دریافت کرده است.

در تولید سوسیس‌های گوشتیران برای افزایش طعم از منوسدیم و گلوتامات استفاده می‌شود. چاشنی‌های افزودنی باعث بهبود طعم و افزایش نگهداری آن می‌شوند. نمک و فلفل به عنوان پایه‌ چاشنی‌ها هستند اما از سایر چاشنی‌ها شامل ادویه‌ها، گیاهان معطر، سبزی‌ها و شیرین‌کننده‌ها نیز استفاده می‌شود.

سولیکو

شرکت سولیکو از زیرمجموعه‌‌های شرکت کاله است. سولیکو به مدت شش سال به طور متوالی به عنوان صادرکننده برتر انتخاب شده است. سوسیس‌های سولیکو تا 30 روز بعد از تولید در دمای یخچال ماندگاری دارند.

سولیکو انواع هاتداگ،کوکتل و بلغاری تولید می‌کند. درصد گوشت هر یک از این محصولات متفاوت است و می‌توان آن‌ها را به صورت سرخ‌شده، گریل‌شده و هواپز مصرف کرد.

میکائیلیان

شرکت میکائیلیان از سال 1310 در عرصه صنایع غذایی فعالیت می‌کنند و یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در صنعت فرآورده‌های گوشتی ایرانی هستند. خانواده ارمنی میکائیلیان در ابتدا در اوکراین به صورت سنتی در زمینه تولید فرآورده‌های گوشتی فعالیت می‌کردند. بعد از مهاجرت به ایران با توجه به اقتضای تولید، فعالیت خود را به صورت صنعتی ادامه می‌دهند.

میکائیلیان انواع سوسیس شکاری، سوسیس آلمانی، کراکف، کوکتل و فرانکفورتر تولید می‌کند. میکائیلیان به عنوان یکی از 100 برند برتر انتخاب شده است.

202

شرکت صنایع غذایی پاک تلیسه با نام تجاری 202 از سال 1358 در عرصه تولید فرآورده‌های گوشتی شروع به کار کرد. 202 محصولات خود را به شرکت‌ها و سازمان‌هایی مثل هواپیمایی هما، قطارهای مسافرتی رجا و دانشگاه بین‌الملل ارائه می‌کند. 202 به عنوان برند محبوب مصرف‌کنندگان در سال‌های 1398 و 1399 و واحد نمونه تولیدی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش انتخاب شده است.

انواع هات داگ باربیکیو، کوکتل، چوریتسو، سوسیس ژاپنی، سوسیس آلمانی و کراکف در این مجموعه تولید می‌شوند.

 

نویسنده: شیرین غفاری

انتهای پیام

مرتبط با : 202دهکده پروتئینسولیکوگوشتیرانمیکائیلیان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “معرفی بهترین برندهای سوسیس در بازار ایران

  1. Alfred Gharibian گفته:

    میکائیلیان و آرزومان (گوشت ایران) اولین تولید کننده کالباس و سوسیس در ایران هستند، بعد شرکت تولیدی تهران( سولیکو)
    تأسیس شد، بعدها شرکت رباط کریم و بعد
    ۲۰۲ که در ابتدا همبرگر و کباب لقمه تولید میکرد. بعد در ادامه شرکتهای دیگر آمدند.
    منظور از ارگانیک چیست؟ مگر نه اینکه همه
    شرکتها از مواد درجه یک خوراکی محصول تولید میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز