انواع سوسیس موجود در بازار که قبل از خرید باید بدانید

لست سکند

سوسیس یکی از محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین فرآورده‌های گوشتی است و در عین حال تنوع زیادی دارد. این محصول از گوشت چرخ‌کرده سفید یا قرمز به همراه ادویه‌ها و افزودنی‌ها تهیه می‌شود. سوسیس‌ها با توجه به نوع مواد و نحوه تهیه انواع و شکل های مختلفی دارند.

کاماپرس در ادامه به معرفی انواع سوسیس می‌پردازد:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار صنایع غذایی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

فرانکفورتر

نوعی از سوسیس است که با 70 درصد گوشت قرمز تولید می‌شود. فرانکفورتر در واقع یک سوسیس آلمانی است که در دمای کم دودی می‌شوند ولی گوشت آن‌ نپخته است. در تولید فرانکفورتر اصل، از نمک دریا استفاده می‌شود و این عامل باعث پایین بودن میزان سدیم این سوسیس نسبت به سایر محصولات است. این فرآورده از روغن نباتی، نشاسته و گلوتن تهیه می‌شود. ادویه نقش مهمی در عطر و طعم این سوسیس دارد.  چربی زیاد فرانکفورتر آن را به گزینه مناسبی برای کبابی کردن تبدیل می‌کند.

هات داگ

هات داگ معروف‌ترین سوسیس در ایران است و معادل آمریکایی سوسیس فرانکفورتر است. در بازار ایران هات داگ از 50 تا 80 درصد گوشت تهیه می‌شوند. این فرآورده عموما از گوشت قرمز تهیه می‌شود ولی هات‌ داگ گوشت سفید نیز طرفداران خود را دارد. در بعضی از انواع این  فرآورده از پنیر پروسس استفاده می‌شود که به آن هات داگ پنیری گفته می‎شود و طعم بهتری دارد. نوع دیگری به صوت دودی تولید می‌شوند که هات داگ دودی نامیده می‌شوند.

بلغاری

این سوسیس برای اولین بار در بلغارستان تولید شد. این محصول  از گوشت چرخکرده درشت و نیمه‌ چرخ‌شده و در سایز کوچک تولید می‌شود. این سوسیس در اصل از گوشت خوک تولید می‎شود ولی در ایران از گوشت گوساله یا گوسفند یا مرغ برای تولید آن استفاده می‌شود. می‌توان از این سوسیس برای تهیه پتیزا انواع غذاهای ترکیبی  استفاده کرد.

کوکتل

کوکتل یکی از محبوب‌ترین فرآورده‌های گوشتی در ایران است که معمولا کوچک‌تر از سایر انواع سوسیس است. کوکتل‌ها در انواع دودی، پنیری و پارمسان و ساده تولید می‌شوند. این فرآورده از ترکیب گوشت، ادویه و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. از کوکتل برای تهیه ساندویچ کوکتل و پیتزا استفاده می‌شود.

کراکف

کراکف یک نوع سوسیس لهستانی است که معمولا در خارج از ایران از گوشت خوک تهیه می‌شود ولی در ایران از گوشت قرمز برای تهیه‌ آن استفاده می‌شود. کراکف از 50 تا 70 درصد گوشت قرمز،روغن مایع، آرد، گلوتن و ادویه‌های مختلف تولید می‌شود. در این نوع سوسیس عموما از پنیر پروسس استفاده می‌شود و به آن کراکف پنیری نیز می‌گویند. کراکف را معمولا به صورت وکیوم‌شده عرضه می‌کنند تا طعم و عطرش حفظ شود.

نویسنده: شیرین غفاری

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز