معرفی ارزان ترین آپارتمان های زیر متری 20 میلیون در تهران

تور لحظه آخری-کاماپرس

بازار مسکن این روزها به شدت در تب و تاب تحولات جدید است چرا که حباب این بازار در سال های گذشته و 7 ماه ابتدایی سال به اوج رسیده و ارزان ترین آپارتمان ها نیز قیمت نجومی پیدا کرده اند.

به گزارش کاماپرس، خریداران واقعی مسکن و به عبارتی افرادی که خانه را نه برای سرمایه گذاری و اجاره دادن بلکه برای سکونت می خواهند این روزها با تردید زیادی در خرید خانه مورد نیاز خود – در صورتی که پول لازم را تهیه کرده باشند – مواجه اند.

از یک سو قیمت ها در بازار مسکن اگرچه با شیبی ملایم و بسیار کُند، در حال کاهش است و از سوی دیگر نرخ اوراق وام مسکن که اغلب خریداران برای تقویت پول و قدرت خرید خود از آنها بهره می گیرند، کاهش شدیدی پیدا کرده است.

با این حال فروشندگان مسکن حاضر به کاهش اساسی قیمت ها نیستند و تخفیف قیمت فعلا در حد 15 درصد است.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به بررسی تحولات بازار مسکن پرداخته و نوشته است: طبق آمارهای منتشرشده توسط بانک مرکزی ، میانگین قیمت مسکن در مناطق بیست و دوگانه تهران در آبان ماه ۲۷ میلیون تومان بوده است.  با توجه به اینکه مناطق ۱ و ۳ جزو مناطق لوکس محسوب می‌شوند، بدون احتساب قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در این دو منطقه، میانگین قیمت خرید و فروش ملک در مناطق بیست گانه تهران حدودا ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع برآورد می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

به نوشته این روزنامه، کنکاش در فایل‌های فروشندگان ملک در مناطق مختلف تهران با قیمت‌های پیشنهادی کمتر از ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع، نشان می‌دهد متقاضیان این واحدها در مناطق مختلف به ویژه مناطق شرقی و جنوبی می‌توانند ملک متناسب با بودجه خود را جست‌وجو کنند.

ضمنا بررسی برخی فایل‌های فروش که اخیرا از سوی مالکان در مناطق مختلف به بنگاه‌های معاملات ملکی پیشنهاد شده، از ارائه نرخ‌های متنوعی برای هر مترمربع حکایت دارد، به این ترتیب که در برخی محلات مناطق جنوبی نرخ‌هایی در محدوده ۱۱ میلیون تومان و در مناطق شرقی و غربی غالبا بین ۱۴ تا ۲۰ میلیون تومان یافت می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

در ادامه جدول روزنامه دنیای اقتصاد را از قیمت برخی املاک قیمت مناسب در تهران می بینید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز