طرح مسکن ملی باعث کاهش قیمت خانه می شود؟

یک کارشناس اقتصادی معتقد است،‌ مسکن ملی باعث آرامش بازار می شود و به کاهش قیمت خانه کمک می کند.
به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ باعث به وجود آمدن رکود در خرید و فروش شود. اما یک کارشناس اقتصادی معتقد است با ساخت و تحویل واحدهای مسکن ملی، قیمت مسکن و اجاره بها کمتر می شود و ثبات و آرامش به بازار مسکن باز می گردد.

حمید نجف در این باره می گوید:« با توجه به نابسامانی بازار مسکن و سردرگمی متقاضیان در صورتی که ساخت و تحویل واحدهای مسکن ملی با سرعت بیشتری دنبال شود گام بزرگی در کاهش قیمت مسکن خواهد بود.»

او در ادامه به ایسنا می گوید:« دولت در تلاش است تا در راستای سیاست تامین مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد، طرح مسکن ملی را در سریع ترین زمان ممکن پیش ببرد. بر همین اساس افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی را در دستور کار قرار داده که پیش بینی می شود با ساخت و تحویل آن بخش اعظمی از متقاضیان خرید و اجاره مسکن ساماندهی شوند و از این طریق ثبات و آرامش به بازار مسکن بازگشته و کاهش نرخ اجاره بها و مسکن اتفاق بیفتد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مسکن ملی به ثبات قیمت خانه کمک می کند

آریاک سفر

به اعتقاد این کارشناس همانطور که مسکن مهر باعث شد تا چندین سال قیمت اجاره بها و مسکن ثابت بماند، مسکن ملی هم می‌تواند ادامه دهنده این راه باشد و با توجه به اشتغال بالای صنعت ساختمان، چشم انداز روشنی از اشتغالزایی بخش مسکن ترسیم کند.

او درباره درباره ورود کارگران به عرصه ساخت مسکن، می گوید:« معتقدم قبل از حوزه مسکن باید به حوزه زمین وارد شویم چون زمین متعلق به دولت است و به نمایندگی از مردم وظیفه دارد به ساخت مسکن یا احداث شهرهای جدید اقدام کند. اگر زمین به طور رایگان یا با قیمت بسیار پایین به کارگران واگذار شود، آورده آنها هزینه مصالح و ساخت و ساز می شود و با مشارکت تعاونی های مسکن کار سرعت می گیرد در غیر این صورت اگر زمین در اختیار انبوه ساز و بساز بفروش گذاشته شود، قیمت تمام شده مسکن برای کارگران بیشتر شده و مسکن رشد سرسام آوری پیدا می کند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز