مسکن مهر بهتر است یا مسکن ملی؟

لست سکند

مسکن مهر به عنوان طرحی ناجی اقشار کم درآمد و بی بضاعت قرار بود معضل مسکن را به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی دهک های پایین جامعه پوشش دهد، ولی تجربه اجرایی این طرح با شکست مواجه گردید . حال دولت به دنبال رفع این مشکل دست به دامان طرحی دیگر با نام مسکن ملی شده که دارای مشکلاتی چون  دور بودن از شهر ، آماده نبودن زیر ساخت ها، عدم تاخیر در تحویل واحد ها نباشد و از سوی دیگر اسیر دلال بازی ها هم نشده و به دست مصرف کنندگان واقعی برسد .

به گزارش کاماپرس، در این میان رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم به بیان پاره ای تفاوت های میان این دو طرح پراخته تا در انتها به ما بگوید کدامیک از این دو طرح موفق تر خواهند بود و از آزمون نهایی سر بلند بیرون خواهند آمد یا اینکه اصلا قیاس میان این دو طرح صحیح است یا خیر  .

مصطفی قلی خسروی  در گزارشی که تسنیم آن را منتشر کرده اینگونه عنوان کرده: آنچه دولت در وهله اول باید انجام دهد ساخت مسکن و در اختیار مردم قرار دادن آن است و بعد از پشت سر گذاردن این مرحله باید بگوید مسکن مهر بهتر است یا ملی که البته قضاوت کنندگان اصلی در این مورد مردم هستند.

وی بر این باور است: قطعا دولت در ساخت مسکن ملی از تجربیات مسکن مهر استفاده خواهد کرد، ولی هنوز به هیچ نقطه ملموسی در این رابطه نرسیده . هرچند اعلام کرده که تا پایان دوره اجرایی خود این طرح را به اتمام می رساند.

جو روانی مسکن مهر در بازار مسکن تاثیرگذار بود

راز آسمان پایتخت

خسروی در ادامه به مقایسه این دو طرح پرداخته و می گوید: هرچند گفته شده در ساخت ملی جانمایی واحد ها به رغم مسکن مهر در درون محدوده شهری انجام می شود اما در مقایسه این طرح به مسکن مهر می توان دید که جو روانی ساخت طرح مهر بسیار تاثیر گذار تر بوده است .

رئیس اتحادیه مشاوران املاک امیدوار است که مسکن ملی مانند مسکن اجتماعی دوره آخوندی جانماند و عملی شود.

وی می افزاید: طرح‌ها یک به یک مطرح می‌شود باید ببینیم کدام طرح به نقطه اجرا نزدیک می‌شود آن موقع فرق طرح‌ها را می‌توانیم بیان کنیم، ولی در گفتار و نامگذاری طرح‌ها هیچ طرحی بر دیگری برتری ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه می دهد: بر اساس ماده 31 قانون اساسی دولت‌ها محکوم به ساخت مسکن برای دهک‌های پایین جامعه هستند و بر همین اساس باید مسکن مهر تکمیل شود.

خسروی با اشاره به اینکه حدود یک سال از شروع طرح مسکن ملی می‌گذرد، خاطر نشان ساخت: هنوز از طرح مسکن ملی مردم چیزی لمس نکردند و با مجموع این تفاسیر باید گفت مردم اثر این طرح را تاکنون ندیده اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

15 دیدگاه برای “مسکن مهر بهتر است یا مسکن ملی؟

  1. امیررضا گفته:

    آقای نویسنده چرا خبر رو طوری مینویسی که انگار طرح مسکن مهر شکست خورده است. این کمال بی انصافی است. من کاری به دولت ها ندارم اما در مقام مقایسه با توجه به نوشته خودتان مشخص میشه که مسکن مهر اگر بگوییم مشکلاتی را هم داشته حداقل برای قشذگر قابل توجهی از مردم خانه شده اما سایر طرح ها فقط در حد حرف مانده و درد بیخانه مانی مردم رو دوا نکرده! و بلکه دردی به دردهای دیگه اونها اضافه کرده.
    پس چرا در کمال نامردی در ابتدای متن مینویسی طرح شکست خورده مسکن مهر؟

  2. ناشناس گفته:

    مسکن مهر بهتر بود اون از اول دولت احمدی نژاد بود ولی مسکن ملی معلوم نیس به کجا برسه اخرای این دولته وساله دیگه معلوم نیس کی رئیس‌جمهور بشه وچی بسر این مملکت بیاد فقط این وسط حق ما پایمال میشه که پول ریختیم به حساب.. بعدم مسکن ملی خیلی گرونترازمهرهس

  3. شبنم گفته:

    عجب سوالیه
    فعلا که دارن همون مسکن مهر هایی که نیمه کاره رها شده و چندسال زیر باد و بارون و آفتاب حسابی داغون شده با بزک دوزک و ماست مالی تکمیل میکنن با چندبرابر قیمت به اسم مسکن ملی میچپونن به خلق
    من خودم ساکن پرندم و مسکن مهری
    و شاهد پروژه های چندسال نیمه کاره که تند و تند داره تکمیل میشه به عنوان مسکن ملی اماده میشه
    پنجره و در و یه دست رنگ خرجش میکنن به قیمت مصالح و دلار امروز میفروشن

  4. سعیدی گفته:

    سلام من ساکن تهران هستم و برای این شهر در مسکن ملی ثبت نام کردم. الان به من میگویند که در ایوانکه مسکن برای شما در نظر گرفتیم.
    من رو چه به ایوانکه؟؟؟؟اونجا کجا تهران کجا؟؟؟
    این چه جور مسکنی هست خدا میداند

    • مجید گفته:

      آقا جان هر جا دادن مسکن ملی رو بگو خدا رو شکر عزیزم چرا هی نق می زنی هر جا شد بگیر بعدا می فروشی جای دیگر می خری

    • حسین گفته:

      در مقام مقایسه ،بدون شک مسکن مهر بهتر بوده،البته اگه بشه مقایسه کرد،چون مسکن مهر یه توهم بیش نیست

  5. عبدالله گفته:

    آقا مسکن مهر چون توسط یه رییس جمهوری که آخوند نبود مطرح شد و خیلی از اقشار محروم رو با قیمت خیلی پایین خونه دار میکرد. گفتند اگه این مسکن مهر پا بگیره آبروی ما می‌ره. تا توانستند چوب لای چرخ مسکن مهر گذاشتند. حالا می‌خوان همون طرح رو به یه اسم دیگه با چند برابر بیشتر از قیمت مسکن مهر با منت بفروشند و باز جیب شون رو پر پول کنند.
    منصفانه یه سری به پرند بزنید ببینید بیمارستان، کلینیک ها و فضاهای سبز و پارک توی محل هایی که ده ها شهرک با کلی زن بچه که احتیاج به درمان و فضای سبز دارند همین طور مخروبه مانده و محل رفت و آمد معتادان و سگ و گربه و موش شده، ولی برای اینکه چشم معاون محترم وزیر مسکن رو جلب کنند در عرض یک ماه در ورودی شهر پرند از سمت اتوبان ساوه یه پارک لاکچری ساختند که بیا و ببین.

  6. رضا گفته:

    آقای خسروی در این مملکت رو هر چی دست بگذاریم قیمت‌ها بیشتر از صددرصد اضافه شده پس چرا قیمت محاسبه ودیعه مسکن همان 3درصد بیست سال قبل هست و مسکن ملی همان مسکن مهر است با قیمت روز فقط همین بعد از 10 سال که پول کامل واریز شده هنوز 5 درصد پیشرفت داشته در مسکن مهر و تمام این حرفا فقط شعار است

  7. محمد گفته:

    انشالله مسکن ملی هم همانند مسکن مهر هر چه زودتر به دست هموطنانمون می رسه و به یاری حق تعالی قینتها ی مسکن پایین میاد انشالله

  8. حسبن گفته:

    باسلام،واقعا بدون هیچ جانبداری و بصورت کاملا بیطرفانه،با تمام مشکلات مسکن مهر ،واقعا عین اسمش مسکن مهر بود و کسی قدرشونمیدونست،واقعا مسکن ملی بامسکن مهرقابل مقایسه نیست،چون این آقایون با این طرح بسیار ضعیفشون برا افراد نیازمندکه مسکن نمیخوان بسازم ،صرفا یه تکلیفی را از خودشون میخوان بردارن،آخه چه فرد نیازمندی اونم تو شهرستان آورده ۴۰میلیونی داره ،بعد تا ۳۷۰میلیون هم باید واریز کنه و ۱۰۰میلیون هم وام تقبل کنه اونم با این هزینه های دلاری و درآمد ریالی،واقعا خجالت آور…

  9. حسین گفته:

    خوب دیگه ،به قول ننه جونم،رئیس جمبور هم خونشون بنده خدا اون طرف تره ،تو سرخه ،نگران نباشین،برا شما با سرعت بیشتری تکمیل میشه

  10. حبیب شهبازی گفته:

    برای مسکن ملی، ثبت نام پیامکی کرده بودم که پیامک تکمیل مدارک آمد. مدارک رو از طریق اینترنت ارسال کردم.در صفحه ثبت نامی بنده، عبارت( در دست بررسی) نوشته شده.این بررسی کِی تمام میشود وما از کجا باید مطلع شویم که پذیرفته شده ایم یانه؟حد اقل از طریق رسانه ها اطلاع رسانی بکنید.

  11. شبنم گفته:

    ما هم زاده و بزرگ شده تهرانیم
    که البته افتخاری هم نیست
    اونم ۴۰ سال
    ما هم الان ۶ سال مسکن مهر پرند هستیم تازه اونم مستاجریم
    خونه داشته باشیم هرجا شد ،شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز