مزیت مشاوره با وکیل پزشکی

وکیل پزشکی
ژیوار

وکیل جرایم پزشکی از طرف پزشک و بیمار به عنوان شاکی یا متهم وکالت می‌کند. به جهت پیچیدگی‌های موجود در این پرونده‌ها، مشاوره با وکیل پزشکی قبل از شکایت و تشکیل پرونده بهترین کار است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه دفاع وکیل جرایم پزشکی و مزایای مشاوره با وکیل پزشکی پرداخته است.

نحوه دفاع وکیل جرایم پزشکی

وکیل پزشکی اگر از طرف بیمار به عنوان شاکی پرونده وکالت کند، باید قصور پزشکی رخ داده را شرح دهد، دلایل اثبات را بیان کند و خواهان تشکیل کمیسیون‌ پزشکی قانونی شود. وکیل پزشکی در صورت نیاز باید به پاسخ داده شده، اعتراض کند و حق موکل خود را بگیرد.

دفاعیات وکیل پزشکی در پرونده کیفری علیه پزشک می‌تواند مربوط به فعل مجرمانه یا خطای پزشکی مانند بی‌احتیاطی پزشک، بی مبالاتی موجب جرم پزشکی یا عدم مهارت در طبابت باشد. سقط جنین غیرمجاز و زیرزمینی، افشای اسرار بیماران غیر از موارد قانونی، صدور گواهی‌نامه خلاف واقع توسط پزشک، تاسیس کلینیک‌های غیرمجاز پزشکی، اغفال بیماران و ترساندن آنان، خودداری از کمک به مصدومین، بی‌احتیاطی منجر به آسیب به بیمار، حاضر نشدن بر بالین بیمار و رها کردن او، انجام امور طبابت و درمانی و زیبایی خارج از محدوده صلاحیت پزشکی یا در مکان غیرمجاز و انجام عمل غیرضروری به دلیل تشخیص اشتباه پزشک از دیگر جرایم پزشکی است.

وکیل پزشکی همچنین از موکل خود پرس‌و‌جو می‌کند که آیا مستقیما بر اثر اقدام پزشک دچار صدمه شده یا اقدامات پزشکی و درمانی دیگر توسط سایر اشخاص مانند پرستار صورت گرفته است؛ چراکه هر شخص صرفا درباره نتیجه عملکرد خود محاکمه می‌شود.

دریان سفر امید

وکیل پزشکی - کاماپرس

عملکرد وکیل جرایم پزشکی در پرونده

وکیل پزشکی در ابتدای پرونده باید شکواییه تنظیم کرده و از کارتابل مربوط به وکیل، آن را ثبت کند. وکیل پزشکی پس از ثبت آن به دادسرا و سپس به پزشکی قانونی جهت تشکیل پرونده برای بررسی کمیسیون مراجعه می‌کند. مراجعه به شورای حل اختلاف و سازمان نظام پزشکی به ترتیب از اقدامات بعدی وکیل پزشکی است. وی لایحه دفاعیه را تنظیم و در جلسات رسیدگی و کمیسیون شرکت می‌کند. وکیل پزشکی به دادگاه بدوی و تجدیدنظر نیز مراجعه کرده و موکل خود را تا پایان پرونده و دریافت نتیجه همراهی می‌کند.

وکیل پزشکی - کاماپرس

مزایای مشاوره حقوقی با وکیل جرایم پزشکی

در جلسه مشاوره با وکیل متخصص در زمینه جرایم پزشکی بهتر است چندین سوال از جمله اینکه پرونده در چه زمانی به نتیجه می‌رسد؟ هزینه‌های احتمالی کارشناسی و کمیسیون چقدر است؟ هزینه طرح دعوا چقدر است؟ نحوه اعتراض به نظر پزشکی قانونی و کمیسیون چگونه است؟ شرکت در جلسات شورای حل اختلاف در سازمان نظام پزشکی چگونه است؟ نحوه سازش با پزشک در شورا چگونه است؟ زمان اجرای حکم و پرداخت توسط بیمه چه زمانی است؟ هزینه وکیل و حق‌الوکاله وکیل جرایم پزشکی چقدر است؟ مطرح شود.

البته به این نکته باید توجه داشت که تعیین کننده قصور پزشکی و مبلغ جبران خسارت وارد شده درکمیسیون پزشکی قانونی است و وکیل نمی‌تواند به طور قطع آن را مشخص کند. از مزایای مشاوره حقوقی با وکیل پزشکی این است که می­توان به ‌صورت دقیق و تخصصی پیش از اقدام حقوقی و قانونی از مسائل حقوقی مربوطه و موارد احتمالی مطلع ‌شد و نتیجه بهتری در پرونده کسب ‌کرد. علاوه بر این، وکیل پزشکی می­تواند موکل خود را از نحوه اثبات خطای پزشکی و قصور پزشک مطلع ‌کند.

اخذ وکیل پزشکی از “موسسه حقوقی دادپویان”

موسسه حقوقی دادپویان بیش از ۳۰ وکیل پایه یک دادگستری در زمینه جرایم پزشکی، پزشکی قانونی، تخلفات پزشکی، قصور پزشکی دارد. این موسسه در سال ۱۳۹۱ توسط سید محمد صادقی، از وکلای برجسته پایه یک دادگستری ثبت شد. در موسسه دادپویان، علاوه بر وکلای پایه یک دادگستری، ۱۴ کارشناس حقوقی نیز حضور دارند. تمام پیگیری‌های مربوط به پرونده توسط وکلای متخصص و کارشناسان حقوقی این موسسه به بهترین شکل انجام می‌شود و نیاز به انجام هیچ اقدامی از سوی متقاضی نیست. تمامی پرونده‌های ارجاع شده به موسسه دادپویان توسط سه وکیل متخصص و مدیر حقوقی موسسه بررسی می­شود تا کلیه راهکارهای حقوقی ممکن به اطلاع خواهان برسد.

متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان دادپویان می‌­توانند با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۳۱ تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://dadpouyan.vip مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز