مزایا و معایب خرید آنلاین طلا

ژیوار

بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که طلای مورد نظر خود برای سرمایه گذاری یا استفاده به عنوان زیور آلات را به صورت حضوری خریداری کنند. اگرچه روش‌های سنتی خرید طلا می‌تواند لذت بخش و مطمئن باشد اما امروزه سایت‌هایی نیز برای راحت‌تر کردن امکان خرید آنلاین طلا  فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

در این نوشته تلاش کرده‌ایم تا مزایا و معایب خرید آنلاین طلا را مورد بررسی قرار دهیم.

خرید آنلاین طلا - کاماپرس

کاهش هزینه و زمان صرف شده با خرید آنلاین طلا

از مزایای ابتدایی و اصلی خرید آنلاین طلا می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و هزینه خرید اشاره کرد. این مزیت نه فقط در طلا بلکه در سایر خریدهای آنلاین نیز صادق است اما در مورد طلا شاید بتوان گفت که بخش هزینه پر رنگ‌تر می‌شود.

قیمت طلا به صورت آنلاین می‌تواند بسیار دقیق‌تر محاسبه شده و قیمت روز طلا نیز به صورت لحظه‌ای مشخص شود. همچنین در برخی از سایت‌ها شما می‌توانید از تخفیف‌های اختصاص داده شده نیز استفاده کنید و معمولا سودی که در این سایت‌ها گرفته می‌شود، پایین‌تر از مغازه‌داران سنتی است.

دریان سفر امید

اگرچه نباید ترافیک، آلودگی هوا و ده‌ها مشکلات دیگر مراجعه حضوری به بازار طلا فروشان که معمولا در تمام شهرهای ایران در مناطق مرکزی و پر ترافیک هستند را نیز فراموش کرد. این بازار معمولا در دل بازار سنتی قرار دارد که در هیچ زمانی رفتن به آنجا آسان نیست.

امنیت خرید طلا در روش آنلاین

خرید آنلاین طلا را می‌توان از نظر امنیت فیزیکی به نسبت خرید حضوری بهتر دانست و این موضوع نیز به یک مزیت روش آنلاین تبدیل می‌شود. شما در روش حضوری می بایست طلای خریداری شده را به امنیتی‌ترین شکل ممکن به خانه یا هر مکانی که قصد نگهداری آن را دارید منتقل کنید و هر لحظه امکان سرقت این طلا وجود دارد.

در روش آنلاین این سایت فروشنده است که با روش‌های امن طلا را به دست شما می‌رساند. طلای خریداری شده می‌تواند توسط پیک‌ها و افراد مطمئن سایت و یا به کمک پست و روش‌های مطئن باربری به ست مشتری برسد. در تمام موارد ارسال، هر نوع ایراد، سرقت و یا مشکلات دیگر به عهده سایت است و شما هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارید. به همین دلیل امکان از دست دادن سرمایه برای شما کمتر می‌شود.

خرید از بین کامل‌ترین مجموعه‌های طلا

سایت‌های فروش طلا معمولا مجموعه کاملی از انواع طلا را برای خرید یا سرمایه‌گذاری به مشتری ارائه می‌کنند. این مجموعه می‌تواند شامل طلای نو، طلای دست دوم، طلای آب شده، شمش طلا و انواع سکه طلا باشد.

در واقع شما در این نوع از سایت‌ها می‌توانید انواع طلا را در کنار هم و بدون اینکه نیاز به مراجعه به چند جای مختلف باشد، تهیه نمایید. همچنین امکان اینکه تمام طلای خریداری شده به صورت یک جا و با قیمت پایین برای شما ارسال شود نیز هست.

امکان نگهداری طلا در سایت به جای ارسال آن

بسیاری از این سایت‌ها خدمات نگهداری طلا را نیز به مشتریان ارائه می‌دهند و اصلا نیازی نیست که طلا را به جایی منتقل کنید. حتی می‌توانید در زمان دلخواه طلای خریداری شده را در همان سایت به دیگر مشتریان سایت نیز فروخته و سود کسب کنید.

در واقع شما می‌توانید نگهداری طلای خود را به این سایت‌ها بسپارید و یا به صورت مجازی نسبت به خرید طلا اقدام کنید. در هر صورت طلای خریداری شده متعلق به شماست و در زمان دلخواه نیز می‌توانید با فروختن در همان سایت به سودی که در نظر گرفته‌اید دست پیدا کنید.

امکان صدور فاکتور شفاف

سایت‌های فروش طلا می‌توانند فاکتور شفاف و دقیق را به مشتری ارائه کنند و مشتری خود اقدام به پرینت گرفتن از فاکتور کند. از فاکتور معمولا به عنوان سند طلا یاد می‌شود و داشتن آن برای فروش انواع طلا مهم است. به طوریکه طلای بدون فاکتور را معمولا با قیمت پایین‌تری از افراد خریداری می‌کنند.

فاکتورهای ارائه شده توسط سایت‌ها می‌توانند شامل جزئیاتی شوند که معمولا در فاکتورهای سنتی به این جزئیات توجه نمی‌شود.

عدم امکان بررسی فیزیکی طلا در هنگام خرید آنلاین

از جمله معایب خرید آنلاین طلا می‌تواند به عدم امکان بررسی فیزیکی آن اشاره کرد. لذت خرید حضوری، گشتن در بین مغازه‌های مختلف و دیدن ویترین مغازه‌ها همیشه لذت بخش بوده و بیشتر مردم علاقمند هستند تا قبل  از خرید طلای مورد نظر خود را در دست گرفته، بررسی کرده و امتحان کنند.

البته سایت‌ها این مشکل را با بارگذاری تصاویر و فیلم‌های طلاهای سایت تا حدودی حل کرده‌اند اما هنوز هم همین موضوع سبب می‌شود که بسیاری از مردم از خرید آنلاین طلا صرفه نظر کنند.

خرید آنلاین طلا- کاماپرس

زمان تحویل طلای آنلاین طولانی‌تر است

به دلیل اینکه خرید طلای آنلاین و ارسال آن ممکن است از هر شهر ایران صورت گیرد، به همین دلیل پروسه ارسال آن طولانی‌تر خواهد بود و طلای فیزیکی دیرتر به دست شما خواهد رسید. به دلیل اینکه طلا یک دارایی ارزشمند و گرانقیمت است، بعضا این پروسه می‌تواند برای خریدار استرس‌زا باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
نهال گشت
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز