مروری بر عملکرد دیجی کالا در سال 98

دیجی کالا در سال 98 نیز چون گذشته اولین انتخاب ایرانیان برای خرید اینترنتی بود و توانست جایگاه خود را به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران حفظ کند و با استراتژی های خلاقانه و با همکاری 30 هزار کسب و کار ایرانی بازدید ماهانه 20 میلیونی را برای خود رقم بزند.

کاماپرس در ادامه بررسی کارنامه برندهای شاخص ملی، به مرور مهم ترین اخبار دیجی کالا در سال گذشته پرداخته است.

دیجی‌پی موفق به دریافت گواهینامه رسمی شرکت دانش بنیان

شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان (دیجی‌پی) به عنوان یکی از استارتاپ‌های نوآور دیجی کالا در زمینه فینتک و خدمات مالی، موفق به اخذ گواهینامه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران شد. دیجی‌پی کار خود را در سال ۱۳۹۷ به عنوان بخشی از گروه دیجی‌کالا آغاز کرد و از این پس به عنوان شرکتی دانش‌بنیان فعالیت خود را ادامه می‌دهد. دیجی پی راهکار مستقل دیجی کالا برای پرداخت

با گذشت بیش از یکسال از اضافه شدن دیجی پی به گروه دیجی کالا این نرم افزار به راهکاری جامع در عرصه پرداخت تبدیل شده و طی سال گذشته عملیات های پرداختی چون: استعلام بدهی و پرداخت طرح ترافیک جدید، خرید اعتباری(فروش اقساطی)،پرداخت عوارض و… را به پلت فرم خود اضافه کرده است. بعلاوه نسخه وب این نرم افزار در سال گذشته فعال و در اختیار کاربران قرار گرفت. همچنین در سال 98 این شرکت مجوز پرداخت یاری را برای نرم افزار دیجی پی دریافت کرده و به فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپا (فین‌تک) در صنعت پرداخت رسمیت بخشید.

آریاک سفر

افتتاح مرکز نوآوری و فناوری گروه دیجی‌کالا (Digikala Next)

مراسم افتتاحیه دیجی‌ کالا نکست روز چهارشنبه ۸ خرداد ۹۸ با حضور متخصصان و فعالان حوزه تکنولوژی، اکوسیستم‌های کارآفرینی و استارتاپی، اهالی رسانه و مسئولین دولتی در مرکز دیجی‌ کالا نکست در محل کارخانه نوآوری برگزار شد. دیجی‌کالا نکست، بازوی نوآوری دیجی‌ کالا است که با هدف اتصال بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ایران به استارتاپ‌های برتر کشور شکل گرفته است. در دیجی‌کالا نکست ایده‌های نوآورانه و تکنولوژی‌محور به طور عمومی و تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی در سال جاری، به راهکارهایی برای حل مسائل روز کسب‌وکارهای آنلاین و تکنولوژی محور می‌انجامند. دیجی‌کالا نکست برای توسعه این تکنولوژی‌ها حامی استارتاپ‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه تجارت الکترونیک، سرویس‌های ابری، لاجستیک و اینترنت اشیا است که سال 98 تمرکز این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه هوش‌ مصنوعی (AI) بود.

پل نوآوری دیجی‌ کالا نکست؛ پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه

رویداد پل نوآوری به منظور ایجاد پل ارتباطی میان دیجی‌ کالا و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و مخاطبان اصلی این رویداد، دانشجویان، اساتید و محققان دانشگاهی هستند.پل نوآوری، رویدادی است که دیجی‌ کالا نکست به منظور ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت در دانشگاه‌های مختلف تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این رویدادها، حمایت از پژوهش‌های دانشگاهیان، تشریح موضوعات پروژه‌ها، پنل گفت‌وگو دوطرفه بین مدیران، اساتید و دانشجویان به منظور رفع چالش‌های صنعت در زمان حال و آینده است. در این رویدادها سخنران‌هایی از مدیران ارشد شرکت‌های مطرح از جمله دیجی‌کالا، اساتید مطرح دانشگاه‌ها، مدیران سازمان‌های فناور و… حضور دارند و چالش‌های موجود در صنایع مختلف را مطرح می‌کنند.نخستین رویداد پل نوآوری در اسفند ۱۳۹۷ در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شد.

برگزاری دهمین رویداد فیناپ با حضور مدیران و متخصصان صنعت بانکی و فین‌تک

دیجی‌پی با هدف کمک به  توسعه‌ فضای همکاری و تسهیل ارتباطات میان بانک‌ها و شرکت های فین‌تک، حامی سومین رویداد فیناپ در سال ۱۳۹۸بود که  با حضور مدیران و متخصصان صنعت بانکی و فین‌تک ایران 4 مهر 1398 برگزار شد و موضوع سرویس های بانکداری باز و چالش های ارائه سرویس به فین‌تک ها، با حضور صاحب نظران حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک، مورد بحث و بررسی قرار‌گرفت. همچنین در بخش ارائه تجربیات جهانی در خصوص بانکداری باز، مهمانانی از سایر کشورها به ارائه تجربیات خود در این زمینه پرداختند.

مطالب مهم را از دست ندهید:

رویداد مستقل منابع انسانی در دیجی‌کالا نکست

دومین دوره رویداد HR Talk به میزبانی گروه دیجی‌کالا با موضوع Scale Up، چالش‌ها و فرصت‌ها در تاریخ ۱۸ دی ماه  ۱۳۹۸ در دیجی‌کالا نکست در مجموعه کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد که  دیجی‌کالا اسپانسر این برنامه بود. رویداد مستقل منابع انسانی با عنوان “HR Talk” با هدف مطرح شدن ایده‌ها، گردهمایی ذهن‌های فعال در حوزه منابع انسانی و به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها، چالش‌های مشترک و بهترین الگوهای تجربه شده در جهان برگزار شد.

بزرگترین نمایشگاه آنلاین کتاب ایران در دیجی‌کالا

از ۳ تا ۱۶ اردیبهشت ۹۸، نمایشگاه کتاب دیجی کالا شروع به فعالیت کرد، در نمایشگاه کتاب آنلاین دیجی‌کالا ۲۰ هزار عنوان کتاب چاپی که در بخش کتاب دیجی‌کالا به فروش می‌رسند با تخفیف‌هایی تا ۴۰ درصد عرضه می شوند. علاوه بر کتاب‌های چاپی، کتاب‌های صوتی و کمک آموزشی هم تا ۴۰ درصد تخفیف دارند. همچنین در میان سایر محصولات گروه کتاب، لوازم‌التحریر و هنر، بعضی از صنایع دستی دکوری هم با تخفیف به فروش می رسد.

دیجی‌کالا با “اتاق تجربه” در نمایشگاه کار ۹۸

سومین نمایشگاه کار ایران از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه امسال در محل برگزاری نمایشگاه‌های بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. گروه دیجی‌کالا همچون سال‌های گذشته با هدف به اشتراک‌گذاری تجربه‌های کاری در راستای مسئولیت اجتماعی دیجی‌کالا و همچنین ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار و جستجوی افراد متخصص در حوزه‌های کاری مرتبط در این نمایشگاه شرکت کرد.

حضور دیجی‌کالا در نمایشگاه ملی صنایع دستی ۱۳۹۸

سی و دومین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریور ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. دیجی‌کالا با هدف حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی و فراهم کردن امکان رساندن صنایع دستی به دست مشتری نهایی در این نمایشگاه در کنار هنرمندان حضور داشت.همچنین کارگاه‌هایی برای آشنایی فروشندگان با سیستم فروش در دیجی‌کالا و توانمندسازی برای تولید محتوا در غرفه دیجی‌کالا برگزار شد. برندسازی صنایع دستی، قیمت‌گذاری و بسته‌بندی، تولید محتوا، مدیریت پروژه و اهمیت برندهای ملی برای کشور از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه‌ها به آنها پرداخته شد.

دیجی‌کالا در نمایشگاه الکامپ بیست و پنجم

نمایشگاه الکامپ از ۲۷ تا ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸ با حضور فعالان حوزه‌های تجارت الکترونیک، کامپیوتر، صنایع الکترونیکی و سایر فناوری‌های مرتبط در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه برای نخستین بار همه بخش‌های گروه دیجی‌کالا کنار یکدیگر حضور داشتند تا در حوزه‌های مختلف تکنولوژی، مارکت‌پِلیس، مالی، حمایت از استارتاپ‌ها، کتاب و محصولات سوپرمارکتی به صورت مستقیم با مخاطبان در ارتباط باشند.همچنین دیجی‌کالا در این رویداد دانش و تجربه‌های مدیران دپارتمان‌های مختلف را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت و واحد منابع انسانی کارگاه‌هایی با موضوعاتی همچون اهمیت نظارت برعملیات بازرگانی در تجارت الکترونیک، دلایل شکست استارتاپ‌ها، مسیر شغلی در تیم فرانت‌اند دیجی‌کالا، چگونگی رشد در صنعت تجارت الکترونیک، فرهنگ کاری در استارتاپ‌ها و چالش‌های مارکت‌پِلیس برگزار کرد.

دیجی کالا در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ با حمایت دیجی‌کالا و حضور گروه دیجی‌کالا نکست ۱۹ تا ۲۲ خرداد در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه دیجی‌کالا نکست فرصت‌های همکاری با این گروه و نحوه سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا نکست در طرح‌های مرتبط با هوش مصنوعی را به اطلاع علاقه‌مندان رساند.همچنین بازیگران مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری در این نمایشگاه حضور داشتند و فضای مناسبی برای ملاقات و شبکه‌سازی فعالان اکوسیستم فراهم شده بود.

رویداد آسانسور فضایی دیجی‌کالا نکست در دانشگاه امیرکبیر

آکادمی دیجی‌کالا (دیجی‌کالا نکست) با همکاری سازمان فضایی ایران برنامه طوفان فکری در حوزه فضایی و تکنولوژی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کرد. این نشست پنجشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۸ در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکتر مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، دکتر روح الله رحمانی، معاون نوآوری دیجی‌کالا، دکتر سید مصطفی صفوی، مدیر پروژه ماهواره پیام و جمعی از متخصصان و کارشناسان دیجی‌کالا نکست و سازمان فضایی ایران برگزار شد.

سومین گردهمایی کسب‌وکارهای ایرانی فعال در دیجی‌کالا

سومین گردهمایی بزرگ کسب‌وکارهای ایرانی دیجی‌کالا با هدف آشنایی فروشندگان با ارزش‌های دیجی‌ کالا که مشتری‌محوری مهم‌ترین آنها است، در سالن همایش هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. دیجی‌کالا روز دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ میزبان ۲۵۰۰ فروشنده منتخب از میان ۳۰ هزار فروشنده مارکت‌پِلیس دیجی‌کالا بود.

سمینار هوش تجاری دیجی‌کالا در دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت

دیجی‌کالا با هدف آشنایی دانشجویان با نقش هوش تجاری در صنعت و کسب‌وکارهای آنلاین دو سمینار با موضوع هوش تجاری در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ۹۸ برگزار کرد. در مجموع این سمینارها نزدیک به ۲۰۰ نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های برق و علوم کامپیوتر و علاقه‌مندان دیگر رشته‌های مهندسی و علوم پایه شرکت داشتند.

رویداد تخصصی حوزه پوشاک الگو با حضور دیجی‌استایل 

برای اولین بار رویداد “الگو” با هدف معرفی نوآوری‌های بازاریابی آنلاین در کسب‌وکارهای پوشاک و شبکه‌سازی میان کسب‌وکارهای نوین این حوزه به همت جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی و در تاریخ یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ برگزار گردید.در این رویداد گردهمایی کسب‌وکارهای آنلاین، برندها، استارتاپ‌ها، مارکترها و متخصصان صنعت پوشاک است. پنل استارتاپ‌های مد و پوشاک الکترونیک در ایران در مورد چالش‌ها و فرصت‌های فعالیت در این حوزه در ایران و جهان صحبت می‌کنند.

حضور دیجی کالا در روز کارآموزی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران  

گروه دیجی‌ کالا روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸، در رویداد روز کارآموزی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، از مجموعه رویدادهای کلیک حضور پیدا کرد. دیجی‌ کالا نکست به عنوان بازوی فناورانه دیجی‌کالا و تیم تکنولوژی دیجی‌کالا، با هدف معرفی فرصت‌های کارآموزی به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، حمایت از استارتاپ‌های مرتبط با هوش مصنوعی و حمایت از تحقیقات دانشگاهی و پایان‌نامه‌های دانشجویی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در این برنامه شرکت کردند.

یلدای کارآفرینان استارتاپی ایران

چهارمین دورهمی یلدای کارآفرینان استارتاپی ایران، ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۸ با حضور فعالان حوزه کارآفرینی و نوآوری ایران، در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد و دیجی کالا در کنار کارآفرینان از سراسر ایران در این رویداد حضور پیدا کرد.

ارسال رایگان سفارش به مقصد همه روستاهای ایران

دیجی‌کالا همزمان با  جشنواره سیزدهمین سالگرد تولد دیجی‌ کالا و در راستای مسئولیت اجتماعی خود ارسال سفارش به همه روستاهای ایران را رایگان بر عهده گرفت. به این ترتیب مشتریانی که سفارش خود را از روستاهای ایران ثبت می‌کنند، می‌توانند همزمان با جشنواره تولد ۱۳ سالگی دیجی‌ کالا همه سفارش‌های خود را با هر مبلغ خرید، به صورت رایگان در محل مورد نظر دریافت کنند. اگر شما هم ساکن روستاهای ایران هستید، کافی است هنگام ثبت سفارش، موقعیت مکانی روستای خود را ثبت کنید و از این سرویس استفاده کنید.

دیجی‌ کالا حامی قهرمان لیگ ربات‌های پرنده مسابقات فیرا ۲۰۱۹ کره جنوبی

تیم‌های ملی رباتیک دانشجویی و دانش‌آموزی ایران، از ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک فیرا عازم کشور کره جنوبی شدند. در این دوره از مسابقات دیجی‌کالا، حامی تیم ربات‌های پرنده دانشگاه امیرکبیر بود. بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا از ۲۰ تا ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های شهر چانگوان (Changwon) کره جنوبی برگزار شد. در این مسابقات بیش از ۱۸۰۰ شرکت‌کننده از ۱۸ کشور شرکت می‌کردند و در قالب لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی به رقابت می‌پرداختند که تیم ملی رباتیک دانشجویی و دانش آموزی ایران رتبه 27 را کسب کرد.

دیجی‌ کالا حامی المپیاد ورزش‌های همگانی دختران دانشجو به میزبانی دانشگاه الزهرا

چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دختران دانشجوی دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه الزهرا ۲۵ تا ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸ برگزار شد و دیجی‌کالا حامی دختران دانشجوی در این المپیاد ملی بود.در این رویداد بیش از ۱۳۰۰ دانشجو دختر در 9 محور اصلی باهم به رقابت پرداختند.

دیجی‌ کالا به مناطق آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان

سیل در استان سیستان و بلوچستان و شهرها و روستاهای جنوبی استان آسیب‌های بسیاری به خانه‌ها، مزارع، دام‌ها و به راه‌ها و زیرساخت‌های جاده‎ای وارد کرد و دیجی‌کالا در روزهای بعد از حادثه با همراهی مشتریان و همراهان خود کمپینی طراحی و اجرا کرد تا باری هرچند کوچک از دوش هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل بردارد. به این ترتیب کمپین “همه با هم برای ایران” برای یاری به سیستان و بلوچستان، در راستای مسئولیت اجتماعی دیجی‌کالا و برای تامین بخشی از وسایل ضروری مردم منطقه آغاز شد. در این کمپین در مجموع ۳۲۰ میلیون تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای تهیه و توزیع کالا در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد. همچنین ارسال سفارش به همه روستاهای این استان هم به صورت رایگان از طرف دیجی‌کالا انجام شد و ارسال رایگان کالاها به روستاهای استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

با همراهی هم به تحصیل آنها کمک کنیم

دیجی‌کالا در پاییز 98 همزمان با کمپین بازگشت به مدرسه، با یاری علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح پرداخت. دیجی‌کالا قسمتی از نیازهای مالی این پروژه را به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تامین‌ و با کمک بنیاد کودک این لوازم را به دست کودکان رساند.

کمک به مردم سیل زده استان گلستان

در روزهای پس از وقوع سیل در استان گلستان، دیجی‌کالا یاری‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده در سیل را وظیفه خود دانست. به همین منظور، کمپین همه با هم برای ایران را با همکاری هلال احمر، برای تامین بخشی از وسایل ضروری مردم منطقه آغاز کرد.این کمپین با کالاهایی همچون پتو، پوشاک گرم و لوازم بهداشتی به مدت ۶ روز روی سایت دیجی‌کالا قرار گرفت. دیجی‌کالا در مجموع ۷ هزار و ۷۰۰ آیتم کالای اهدایی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان را در سه مرحله برای هلال احمر استان گلستان ارسال کرد. ۵۰ میلیون تومان از این مبلغ را دیجی‌کالا تامین کرد و هموطنان عزیز هم با خرید کالاهای موجود در صفحه مخصوص این کمپین به مبلغ حدودی ۱۵۰ میلیون تومان، در این طرح مشارکت کردند.

مرتبط با : دیجی استایلدیجی پیدیجی کالا
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “مروری بر عملکرد دیجی کالا در سال 98

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز