مرسدس بنز جدید راننده را از خواب بیدار می کند (ویدیو)

لست سکند

گاهی اوقات خواب و بیداری با هم آمیخته می شوند، در این حالت تشخیص این که چه چیزی واقعی است و چه چیزی واقعی نیست دشوار می شود. شرکت مرسدس بنز به تازگی یک سیستم ایمنی جدید به سبد پر و پیمان سیستم های ایمنی اش اضافه کرده است که هدفش بیدار نگه داشتن راننده های خسته است و این که در سفرهای طولانی جلو چرت زدن های کوتاه آن ها را بگیرد. در ادامه ویدیویی تماشا خواهید کرد که شما را با این سیستم ایمنی جدید بیشتر آشنا می کند.

به گزارش کاماپرس، این سیستم که Attention Assist نام دارد و برای هوشیار نگه داشتن راننده مورد استفاده قرار می گیرد چندین سنسور دارد که حرکت های غربیلک فرمان، سرعت خودرو، شتاب گیری، عملیات پدال گاز و ترمز و بسیاری موارد دیگر را تحت کنترل دارند. همچنین این سیستم عوامل خارجی مانند سرعت باد و ناهمواری های جاده را نیز مد نظر قرار می دهد. البته برای این سیستم مهمترین نکته نظارت بر نحوه راهبری خودرو است چون رانندگان خواب آلوده همیشه تمایل دارند باز هم در جاده بمانند و به رانندگی شان ادامه بدهند.

ظرف چند دقیقه اول رانندگی، سنسورها رفتارهای راننده را می سنجند و آن را با شرایط جاری مطابقت می دهند. اگر اتفاقی متفاوت و شدید در رانندگی بیفتد سیستم Attention Assist یک پیغام اخطار صوتی خواهد فرستاد و یک پیغام متنی نیز روی نمایشگر به نمایش خواهد گذاشت. بنا به گفته شرکت مرسدس بنز، بعد از چهار یا پنج ساعت رانندگی، زمان واکنش راننده نصف و ریسک تصادف دو برابر می گردد. این شرکت امیدوار است از بهار سال آینده این سیستم ایمنی را روی تمامی محصولات خودش نصب بکند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز