محصول مشترک سوبارو و تویوتا رونمایی شد

لست سکند

سوبارو از اولین خودروی تمام الکتریکی خود، سولترا، با همکاری تویوتا رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از سی‌ان‌ان، از آنجا که کشورهای سراسر جهان مقررات محیط زیستی را تقویت بخشیده‌اند، تقاضا برای خودروهای برقی شدت گرفته است و در همین بحبوحه سوبارو از این خودرو پرده‌برداری کرد. تویوتا هم در ماه گذشته، نسخه‌ای از خودروی bZ۴X را معرفی کرد که یک خودرو باتری‌دار است.

مدیرعامل سوبارو، تومومی ناکامورا، در این رویداد گفت: بازار خودروهای برقی هنوز به رشد لازم نرسیده است، از این رو ما با گسترش همکاری خود با تویوتا، این نیاز را رفع می‌کنیم.

وی ادامه داد: فعلاً سولترا توسط تویوتا در ژاپن ساخته خواهد شد، اما احتمال دارد زمانی که حجم فروش به اندازه کافی برسد، سوبارو تولید این محصول را به بازار اصلی خود در ایالات متحده منتقل کند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

در حال حاضر، فروش خودرو در سوبارو کمتر از یک دهم فروش تویوتا است. در واقع، تویوتا از لحاظ حجم تولید، بزرگترین خودروساز جهان به شمار می‌رود. در نتیجه خودروسازان کوچکتر همچون سوبارو برای تغییر تکنولوژی با چالش روبه‌رو می‌شوند؛ چراکه کمتر قادر به تامین هزینه توسعه گران‌قیمت خودروهای برقی هستند.

با این وجود، این فرصتی است برای خودروسازان بزرگ، مانند تویوتا، تا رقبای کوچک‌تر را به هم نزدیک‌ کنند.

گفتنی است تویوتا مالک یک‌پنجم سوبارو است و پنج درصد از سهام مزدا موتور را نیز در اختیار دارد. این خودروساز بزرگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، تعداد ۱۳ وسیله نقلیه الکتریکی را روانه بازار کند؛ خودروهای هیبریدی و خودروهای الکتریکی باتری‌دار که از فناوری تویوتا استفاده می‌کنند هم از همین دسته هستند.

مرتبط با : تویوتاسوبارو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز