قدم بعدی خودروسازان: ماشین های پرنده !

لست سکند

با اینکه دنیای تکنولوژیک امروز حد و مرزی ندارد و انواع هواپیما، هلی کوپتر، پهباد و … در آسمان به پرواز درمی‌آیند، اما باز هم تصور پرواز یک ماشین در آسمان غریب است! با این حال شرکت شیائوپنگ، سازنده چینی خودروهای برقی در رویداد 1024Tech day از خودروی پرنده‌ رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تکنولوژی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از electrek.co، شیائوپنگ در تازه‌ترین طرح مفهومی خود از ایده‌ای بهره برده است که از دیرباز رویای بسیاری از مهندسان بوده و تا به‌حال نیز تلاش‌های بسیاری برای دست‌یابی به این وسایل نقلیه صورت گرفته است.

شرکت تازه تاسیس شیائوپنگ در این محصول از طراحی مدرن و پیشرفته‌ای پرده برداری کرده است که برخلاف بسیاری از خودروهای مفهومی پرنده فعلی، این محصول دارای مکانیزم دو روتور تاشو است که یک خودروی معمولی را به یک ماشین پرنده تبدیل می‌کند، مجهز به یک فرمان برای جاده، و یک اهرم برای پرواز است.

راز آسمان پایتخت

اتفاقات تازه بازار خودرو:

همچنین این شرکت چینی برای اطمینان از امنیت خودرو ، طرح مفهومی خود را مجهز به انواع مکانیزم‌های ایمنی کرده است؛ به عنوان مثال، این خودرو دارای یک سیستم ادراک محیطی است که می‌تواند محیط اطراف را ارزیابی کند تا از تیک آف ایمن و فرودی امن اطمینان حاصل کند.

لازم به ذکر است شرکت شیائوپنگ اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ این محصول را به صورت انبوه روانه بازار کند و آن را به طور مستقیم به مصرف کنندگان شهری بفروشد تا شاهد عملکرد آن در محیط‌های شهری نیز باشد.

گفتنی است این طرح مفهومی، در واقع نسخه تکامل یافته طرح مفهومی پیشین شرکت شیائوپنگ، یعنی خودروی پرنده‌ دو سرنشین ( The Traveler X2) است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز