محبوب ترین کتابهای روانشناسی کودک و نوجوان در طاقچه

تربیت کودکان در دنیای امروزی، دشواری‌های خاص خود را دارد به طوری که نمی‌توان بدون علم و آگاهی متوجه مسئولیت آن شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از این رو کتاب‌های بسیاری در این زمینه در دست انتشار اند تا مادران و پدران جامعه با خواندن این کتاب‌ها در جهت تربیت فرزندان خود گام‌های موثری بردارند. کتاب‌های الکترونیکی نیز با قیمت کمتر و حمل آسان‌تر، کار را راحت کرده‌اند.

بدین ترتیب، در ادامه پنج کتاب در میان محبوب‌ترین کتاب‌های پلتفرم طاقچه در دسته روانشناسی کودک و نوجوان معرفی خواهند شد؛

در زمینه کتاب و نشر بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

1. به خشونت در مدرسه پایان دهیم

این کتاب را زهرا بازرگان نوشته و انتشارات سخن منتشر کرده است. کتاب به خشونت در مدرسه پایان دهیم در 184 صفحه در نسخه چاپی چاپ شده است. زهرا بازرگان بر این باور است که انجام پژوه‌‌هایی در ایران در مورد وجود و چگونگی خشونت در مدارس و روش‌های مقابله با آن، با توجه به تجارب موفق کشورهای دیگر، می‌تواند مسئولان و معلمان کشور را در تامین بهداشت روانی دانش‌‌آموزان و تحقق اهداف آموزش و پرورش یاری کند. قیمت این کتاب در نسخه چاپی 12 هزار و 500 تومان و در نسخه الکترونیک 10 هزار تومان است.

2. هیچ کودکی بد نیست

کتاب هیچ کودکی بد نیست نوشته ژانت لنسبری با ترجمه اکبر منتظری‌نیا توسط انتشارات آسمان کتاب منتشر شده است. این کتاب به نقش انضباط در تربیت کودکان می‌پردازد و در خصوص مسائلی چون نادیده گرفتن قوانین توسط کودکان، حرف زدن با کودکان، نیازهای کودکان، حواسپرتی، جدال بر سر غذا و… حرف‌هایی برای گفتن دارد. قیمت این کتاب در نسخه چاپی 210 صفحه‌ای، 35 هزار تومان است و در طاقچه با 17 هزار تومان می‌توان آن را دریافت کرد.

3. کودک مطلوب من

کتاب کودک مطلوب من نوشته سرور ادیبی است و انتشارات متخصصان، انتشار آن را بر عهده دارد. این کتاب سعی دارد روش‌های تربیتی برای آموزش فرزندان را به والدین آموزش دهد. این روش‌ها شکل‌ها گوناگونی دارد که این کتاب به آن پرداخته است. کودک مطلوب من در ابتدا سبک‌های فرزندپروری را نام می‌برد و تعریف می‌کند و پس از آن به روش‌های مورد نظر می‌پردازد. قیمت کتاب کودک مطلوب من 20 هزار تومان در نسخه چاپی 62 صفحه‌ای است و در طاقچه به قیمت هشت هزار تومان قابل مطالعه است.

4. نقش پدر در تربیت کودک

فرزند هرچقدر هم که توان درک شرایط اجتماعی را داشته باشد، نمی‌تواند بدون داشتن یک الگوی پدرانه در زندگی‌ به رشد روانی کاملی دست پیدا کند. حال که زمان و انرژی موجود برای ارتباط پدر و فرزند بسیار ناچیز است چه بهتر آن‌که از این زمان کوتاه به بهترین شکل و بهره‌ورانه‌ترین حالت استفاده به عمل آید. کتاب نقش پدر در تربیت کودک (پدر یک دقیقه‌ای) نوشته‌ اسپنسر جانسون است که انتشارات کتاب‌درمانی آن را منتشر و صهبا یقین نیز این کتاب را ترجمه کرده است. این کتاب به نقش پدر در فرزندپروری می‌پردازد. این کتاب در 80 صفحه چاپ شده و قیمت آن در نسخه طاقچه، 4 هزار و 900 تومان است.

5.  کودک‌آزاری جنسی، رویکردها، تشخیص، پیش‌گیری و درمان

کودک آزاری جنسی پدیده‌ای پیچیده و دردناک است. بسیاری از موارد کودک آزاری جنسی در دنیا به دلایل مختلف گزارش نمی‌شوند. در واقع عدم گزارش کودک آزاری جنسی به این معناست که کسانی که مورد آزار جنسی قرار گرفتند و نیاز به کمک و خدمات حرفه‌ای دارند، از دریافت خدمات بی‌بهره می‌مانند و برای سال‌ها آثار ناشی از این تجربه سهمگین را تحمل می‌کنند. به همین دلیل پیشگیری از کودک آزاری جنسی به عنوان مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با آن شناخته می‌شود. کتاب کودک‌آزاری جنسی نوشته معصومه معرف‌وند، نازنین تدین نجف‌آبادی و غزاله مسعودی است. در این کتاب سعی شده است به رویکردها، تشخیص، پیش‌گیری و درمان قربانیان جنسی بپردازد. این کتاب توسط نشر روزنه در 266 منتشر می‌شود و قیمت آن 71 هزار تومان است. نسخه الکترونیک کودک آزاری جنسی را هم می‌توان با 24 هزار و 800 تومان از طاقچه دریافت کرد.

مرتبط با : انتشارات روزنهطاقچهنشر آسمان کتابنشر سخننشر کتاب‌درمانینشر متخصصان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز