محبوب‌ترین کتابهای آشپزی فیدیبو

امروزه، کمتر کسی یافت می‌شود که از تنوع غذایی لذت نبرد و به استقبال طعم و مزه‌های جدید نرود. پیشرفت علم و در دسترس قرار گرفتن مواد غذایی در سراسر دنیا نیز، به این علاقه دامن زده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های آشپزی دیگر رونق پیشین را ندارند اما همچنان یکی از بهترین منابع برای یادگیری غذاهای جدید و متنوع هستند. علاوه بر آن، اکنون کتاب‌های الکترونیک هم در دسترس هستند که می‌توان با هزینه کم آن‌ها را در پلتفرمی مانند فیدیبو خریداری کرد. در ادامه چند عدد از محبوب‌ترین کتاب‌های آشپزی فیدیبو معرفی خواهند شد؛

در همین زمینه بخوانید:

راز آسمان پایتخت

1. کارنامۀ خورش؛ دستور غذاهای نادرمیرزا قاجار

در توضیحات کتاب کارنامه خورش به کوشش نازیلا ناظمی، آمده است که اگرچه به طور عمده به مسائل آشپزی پرداخته اما بی‌گمان اثری تاریخی است، زیرا تاریخ فقط تاریخ سیاسی نیست. بلکه تاریخ، شالوده‌شناسی حیات اجتماعی و تمام آگاهی‌هایی است که اساس حیات کنونی را می‌سازند. این کتاب فرهنگ‌نامه‌ای از غذاهای ایرانی است همراه شرح حوادث تاریخی، خاطرات نویسنده، قصه و شعر که همه با نظمی درونی کنار هم نشسته‌اند. این کتاب توسط نشر اطراف منتشر شده و قیمت نسخه الکترونیک آن 30 هزار تومان است و در نسخه چاپی با 270 صفحه به قیمت 55 هزار تومان ارائه می‌شود.

2. کتاب هنر آشپزی در گیلان

نویسنده این کتاب، زری خاور مرعشی و ناشر آن عطائی است؛ در توضیحات کتاب آمده است که خوراک‌های بومی و غذاهای سنتی گیلان، گو آن که مقام ارجمند خود را همچنان حفظ کرده‌اند، ولی سفره گیلک فقط محدود و منحصر به آن نیست. چرا که سفره گیلک علی الخصوص سفره عروسی و مهمانی گیلانی ها چنان مفصل و رنگین شامل انواع اطعمه و اشربۀ محلی و ایرانی و فرنگی چیده می شود که در شرح و بیان نمی گنجد و در این کتاب به شکل مفصل درباره آن‌ها توضیح داده شده است و با 20 هزار تومان می‌توان به نسخه الکترونیک آن‌ها دست یافت. این کتاب در نسخه چاپی 328 صفحه دارد و قیمت آن 65 هزار تومان است.

3. کتاب کارد زدن به گوجه‌فرنگی یا سفره‌تکانی مادر

کارد زدن به گوجه فرنگی کتابی از نشر آموت است و نسخه چاپی آن 192 صفحه دارد. نویسنده این کتاب، آسیه جوادی (ناستین) می‌گوید سرتقی من در انجام کارهایی چون تهیه مربا و ترشی فقط و فقط برای به یاد آوردن چیزهایی است که ما را با کودکی‌هایمان پیوند می‌دهد و تنها این نیست بلکه زنده نگه داشتن حلاوت و خاطره عزیزانی است که آن‌ها را برای ما درست می‌کردند.  این کتاب در نوبت چاپ دوم یازده هزار تومان است و نسخه الکترونیک آن را می‌توان با 5 هزار و 500 تومان خریداری کرد.

4. کتاب غذاهای سی دقیقه‌ای دامیز

نویسنده این کتاب بو بنت و مترجم آن مهرک ایروانلو از نشر آوند دانش است؛ نویسندگان کتاب‌های آشپزی اغلب شیفته‌ ارائه دستور غذاهای وقت‌گیر و پردردسر هستند و پختن غذای خوشمزه را کاری وقت‌گیر و تخصصی جلوه داده‌اند. اما کتاب غذاهای سی دقیقه‌ای این ذهنیت را از بین می‌برد. یعنی نشان می‌دهد برای پخت یک غذای سالم و خوش طعم نیازی به یک آشپز حرفه‌ای نیست، فقط کافیست نکته‌ها، ترفندها و تکنیک‌هایی ساده اما کاربردی را در باره‌ آشپزی بدانیم.

این کتاب ابزارها، مواد اولیه و دستور غذاهای متنوعی را به مخاطب معرفی می‌کند که برای یک برنامه کاری فشرده کاملا مناسب است.  هر فصل به طرز تهیه غذاهای کلاسیک، مدرن، انواع سوپ و سالاد به همراه میزان کالری هریک از مواد اولیه پرداخته است و تکنیک‌های آسان‌تر شدن آشپزی و نگهداری صحیح از مواد غذایی را  ارائه می‌دهد. قیمت این کتاب در فیدیبو 20 هزار تومان است و نسخه چاپی آن در 294 صفحه 38 هزار تومان عرضه می‌شود.

5. کتاب سفره‌ نوروزی؛ 12 دستور آشپزی و شیرینی‌پزی ویژه نوروز

حالا که نوروز نزدیک است، شاید بد نباشد این کتاب را هم در یابیم. یکی از هیجان‌انگیزترین کارها برای عید پختن شیرینی و غذاهای مخصوص است. همزمان با فرا رسیدن روزهای عید، مجله «سرآشپز» مجموعه‌ای از بهترین دستورهای شیرینی‌پزی و آشپزی مخصوص این روزها را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است و آن‌ها می‌توانند آن را از فیدیبو دریافت کنند.

مرتبط با : فیدیبومجله سرآشپزنشر آموتنشر آوند دانشنشر اطرافنشر عطائی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز